LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mobiel Internet USA / Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
logowesley

Mobiel Internet USA / Vodafone

Ongelezen bericht door logowesley »

Enkele weken geleden ben ik op een roadtrip geweest door de Verenigde Staten. Bij binnenkomst van de VS kreeg ik netjes de sms binnen dat ik een bundel aan kan zetten waardoor ik voordelig kan internetten in de VS. Ik besloot alleen Wifi hotspots te gebruiken aangezien ik al eerder de fout heb begaan om "per ongeluk" hoge kosten te maken in de VS. Toen ik van de ene staat in de VS naar een andere reisde, kreeg ik een berichtje van Vodafone. Ik dacht dat ik bij elke staat gebeurde met de tip om een bundel aan te zetten. Want zo is Vodafone. En ik vertrouw mijn provider.

Aangezien ik in een lastige situatie kwam, besloot ik toch de bundel aan te zetten die mij in het berichtje geadviseerd werd. Dit was ook het SMS-je dat bovenaan stond in mijn scherm. (Het kwam immer ook vanaf een ander nummer dan de vorige) De SMS begon met: Bent u op vakantie? Activeer dan de Alles-in -1 op Reis XL bundel.....In goed vertrouwen heb ik zonder verder te lezen de bundel geactiveerd. Ik was immers op vakantie en Alles-op-reis XL klonk aannemelijk voor ALLES. U raadt het al, verkeerde bundel. 9.10 euro per MB. Ik had in 5 minuten al snel 30 mb verbruikt. Hoge rekening dus. Ik voel mij misleid. Heb ik gevraagd om dit sms-je? Is de naam van de bundel niet misleidend? Na 3 keer klagen, kreeg ik geen begrip. Het is allemaal mijn eigen schuld. Ik ben al minmaal 10 jaar een klant van Vodafone die altijd op tijd betaald. Mag ik geen tegemoetkoming verwachten?

Julie4444

Re: Mobiel Internet USA / Vodafone

Ongelezen bericht door Julie4444 »

logowesley schreef:Mag ik geen tegemoetkoming verwachten?
Nou, als je zonder te lezen iets afsluit is het wel een beetje je eigen schuld.

Als je deze pagina bekijkt kun je zien dat die bundel voor 43 landen geldt, maar niet voor de USA. De bundel is wel voordelig als je in 1 van die landen bent. Wat jou is berekend zijn de standaardkosten voor buitenland (niet EU) per MB.

Wel is raar dat je die SMS kreeg aangezien het helemaal niet relevant is voor mensen die in de US zijn (tenzij er meer bundels in genoemd stonden?). Ze kunnen toch zien waar iemand is en dan filteren? Dat soort SMS'jes zijn alleen relevant als ze ook daadwerkelijk nut hebben.

Als het exclusief over die specifieke bundel ging als aanrader zou een kleine tegemoetkoming van Vodafone wel netjes zijn lijkt mij.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

logowesley schreef:Enkele weken geleden ben ik op een roadtrip geweest door de Verenigde Staten. Bij binnenkomst van de VS kreeg ik netjes de sms binnen dat ik een bundel aan kan zetten waardoor ik voordelig kan internetten in de VS. Ik besloot alleen Wifi hotspots te gebruiken aangezien ik al eerder de fout heb begaan om "per ongeluk" hoge kosten te maken in de VS. Toen ik van de ene staat in de VS naar een andere reisde, kreeg ik een berichtje van Vodafone. Ik dacht dat ik bij elke staat gebeurde met de tip om een bundel aan te zetten. Want zo is Vodafone. En ik vertrouw mijn provider.

Aangezien ik in een lastige situatie kwam, besloot ik toch de bundel aan te zetten die mij in het berichtje geadviseerd werd. Dit was ook het SMS-je dat bovenaan stond in mijn scherm. (Het kwam immer ook vanaf een ander nummer dan de vorige) De SMS begon met: Bent u op vakantie? Activeer dan de Alles-in -1 op Reis XL bundel.....In goed vertrouwen heb ik zonder verder te lezen de bundel geactiveerd. Ik was immers op vakantie en Alles-op-reis XL klonk aannemelijk voor ALLES. U raadt het al, verkeerde bundel. 9.10 euro per MB. Ik had in 5 minuten al snel 30 mb verbruikt. Hoge rekening dus. Ik voel mij misleid. Heb ik gevraagd om dit sms-je? Is de naam van de bundel niet misleidend? Na 3 keer klagen, kreeg ik geen begrip. Het is allemaal mijn eigen schuld. Ik ben al minmaal 10 jaar een klant van Vodafone die altijd op tijd betaald. Mag ik geen tegemoetkoming verwachten?
Dat hangt er van af, ik meen dat er in dat smsje ook iets staat van check de website voor alle details oid? En als het je al eens eerder overkomen is, vind ik dat Vodafone er ook wel een beetje op mag vertrouwen dat hun klant zich een tweede keer wél wat meer verdiept in de materie.

Ik zou voorstellen het 50/50 te doen, het is gedeelde verantwoordelijkheid in mijn ogen.

logowesley

Ongelezen bericht door logowesley »

Bedankt voor jouw reactie Sjohie! Ik ben het met je eens dat het ook mijn domme fout is. Maar dit keer heb ik wel actie ondernomen, maar heb ik mij vergist doordat zij mij "spam" hebben gestuurd. Dus inderdaad, op z'n minst gedeelde verantwoordelijkheid. Maar dat had ik al voorgesteld aan ze. Tevergeefs...

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

logowesley schreef:Bedankt voor jouw reactie Sjohie! Ik ben het met je eens dat het ook mijn domme fout is. Maar dit keer heb ik wel actie ondernomen, maar heb ik mij vergist doordat zij mij "spam" hebben gestuurd. Dus inderdaad, op z'n minst gedeelde verantwoordelijkheid. Maar dat had ik al voorgesteld aan ze. Tevergeefs...
Op een gedeeltelijke vergoeding hoef je niet te rekenen, een commercieel bedrijf kan geen copulance vergoedingen gaan rondstrooien, naar mijn mening kan Vodafone er ook niets aan doen.

Hoe hoog was de rekening van vakantietrip, (roadtrip) ?

Gesloten