LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mobiel telefoon opgestuurd voor garantie, maar weigeren.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
peterdejong8

Mobiel telefoon opgestuurd voor garantie, maar weigeren.

Ongelezen bericht door peterdejong8 »

Hallo,
Mijn mijn mobiel deed een paar weekjes terug een beetje raar en deed soms helemaal niks meer, de volgende dag deed hij het zomaar weer. na een paar keer werd ik het zat en de laatste keer ging hij helemaal niet meer aan. Ik kon het via mijn verzekering van KPN regelen, maar daar moet je een eigen risico betalen. Dus ik dacht ik doe het via de garantie van HTC aangezien mij dit niks kost.

Hij is netjes opgehaald, maar nu kreeg ik vandaag een mail van eurotwice.be en daar stond in dat ze hem niet kunnen repareren en er sporen van oxidatie zijn gevonden. Echter snap ik daar niks van, mijn mobiel is nooit in contact geweest met water! Nu mag ik leuk even 42 euro aftikken om hem kapot terug te laten sturen of ik laat hem kosteloos (milieuvriendelijk) vernietigen.

Als hij in contact was geweest met water, tja dan had ik dat wel toegegeven en had ik hem simpelweg via de KPN verzekering laten repareren, daar betaal ik namelijk ook genoeg geld voor.

Wat kan ik hier tegen doen? want ik baal hier echt van en ik moet hem dus laten terug sturen voor meer dan 40euro en dit zal me bij de KPN ook zoiets kosten aan eigen risico. tevens ben ik hem dan nog langer kwijt.

berndv

Re: Mobiel telefoon opgestuurd voor garantie, maar weigeren.

Ongelezen bericht door berndv »

het is heel vervelend maar door de telefoon rechtstreeks via de garantie te laten repareren ben je ook gebonden aan de regels die voor de garantie gesteld worden. De kosten zul je dus ook gewoon moeten betalen, er is niemand anders dan jijzelf verantwoordelijk voor het opsturen buiten de verzekering om. En tja, je gaf al aan dat je bij de verzekering het eigen risico moest betalen. Is het bij die verzekering niet zo dat als het onder de garantie valt, je ook die kosten niet krijgt?

Gesloten