| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] mobiele ellende geen sms wel factuur
mobiele ellende geen sms wel factuur
Mijn vriendin heeft een HI abbonnement en afgelopen 2 maanden erg hoge rekeningen. Ze ontvangt geen smsjes maar op de factuur staat wel elke maand voor €35,- smsverkeer met code TFN\[61] en dan is het getal willekeurig. Telkens 2 sms per keer van € 1,26 per stuk en dat vaak per maand.
Erg bizar maar weten jullie wat het kan zijn? Of zullen er een paar instellingen in dr mob niet goed staan waardoor ze de smsjes niet krijgt? We weten voor 99% zeker dat we nergens mee hebben zitten knoeien of bestellen.
Thanks alvast
Erg bizar maar weten jullie wat het kan zijn? Of zullen er een paar instellingen in dr mob niet goed staan waardoor ze de smsjes niet krijgt? We weten voor 99% zeker dat we nergens mee hebben zitten knoeien of bestellen.
Thanks alvast
-
vincentvroom
Re: mobiele ellende geen sms wel factuur
na veel gezoek begrijp ik het nu. ergens op internet heb je meegedaan met een spelletje, een vragenlijst, een aanmelding voor gratis... of wat dan ook. Vervolgens krijg je niet het antwoord op internet, maar krijg je een SMS met een verzoek erin dat als je het antwoord wilt weten dan even dit te bevestigen door de sms te sturen naar een antwoord wmw nummer bijvoorbeeld 5024 of zo. In die SMS staat versleuteld dat je ook aangemeld wordt op een of andere ongewenst dienst. Je hebt echt géén enkel idee. En dan: boem zit je vast aan ongewenste dienstberichten of sms'jes. Betaald uiteraard. Juridisch heet dit misleiding. Ik noem het oplichting!
Dan krijg je de rekening van KPN, Vodafone of een andere grote jongen die dus prettig samenwerkt met deze organisaties die misleiden of bedriegen.
Ziehier Nederland! Ik ben er mee bezig en ben erg boos. Groet, Vincent
Dan krijg je de rekening van KPN, Vodafone of een andere grote jongen die dus prettig samenwerkt met deze organisaties die misleiden of bedriegen.
Ziehier Nederland! Ik ben er mee bezig en ben erg boos. Groet, Vincent