LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Na 4 weken mijn mobiel nog niet terug van gsmrepareren.nl

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
noroos

Na 4 weken mijn mobiel nog niet terug van gsmrepareren.nl

Ongelezen bericht door noroos »

Ik heb een Sony Ericsson Xperia Neo V gekocht. Een fijne telefoon, maar binnen 2 weken werkte de camera niet meer. De telefoon is niet gevallen of iets dergelijks. En werkte ook niet na een update en een reset. Sony verwees mij naar de verkoper.

Verkoper Gigavolt kon niets voor mij doen, ze verwezen me naar gsmrepareren.nl van Solid Vision. Ik moest zelf mijn telefoon daar naartoe sturen en dus ook zelf de verzendkosten (8,50 ) betalen.

Op de website van Solid Vision / gsmrepareren.nl staat dat zij de telefoon binnen 5 werkdagen repareren. Echter het is nu 4 weken geleden en mijn telefoon is nog steeds niet terug. Volgens gsmrepareren.nl kunnen ze de telefoon niet repareren en is deze naar de fabrikant (?) gestuurd. Ze hebben geen idee hoe lang het nog gaat duren.

Ik gebruik de telefoon zakelijk en baal dus ontzettend dat ik nu al 4 weken met een hele oude telefoon rondloop die niet meer optimaal werkt. Ik begrijp ook niet waarom ik geen nieuwe telefoon of vervanging heb ontvangen. Dat lijkt mij een normale service, wanneer men een telefoon levert die binnen 2 weken niet meer goed werkt en ook niet meer gerepareerd kan worden.

Mijn vraag is : is dit een normale gang van zaken ? Heeft er iemand een zelfde ervaring met Solid Vision? En is het verstandig om mijn rechtsbijstand verzekeraar in te schakelen ?
Laatst gewijzigd door noroos op 21 apr 2012 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

sjoegel

Re: Na 4 weken mijn mobiel nog niet terug van gsmrepareren.nl

Ongelezen bericht door sjoegel »

Je hebt toch geen camera nodig om te bellen ? :?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou eerst een ingebrekestelling sturen en pas na de gestelde termijn van vijf werkdagen, de de rechtsbijstand in schakelen. In dit geval zou ik deze aangetekend versturen.

noroos

Ongelezen bericht door noroos »

Hartelijk dank voor uw reactie. Maar welk bedrijf stel ik ingebreke, Solid Vision of Sony ?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je moet de partij aansprakelijk stellen met wie jij een overeenkomst hebt gesloten. Ik gok er op dat dit Solid Vision zal zijn.

Nicky_The

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Nee, je moet gigavolt in gebreke stellen. Ten eerste hadden zij dit probleem op moeten lossen, daar u het toestel bij hen gekocht heeft. U had het toestel naar gigavolt moeten sturen en gigavolt had het naar repareren.nl moeten sturen.

Als u een toestel in de winkel koopt, dan gaat u bij problemen toch ook terug naar de winkel en sturen zij het op?

Helaas heb ik zo'n zelfde situatie gehad, maar dan met een ander bedrijf en met een DECT telefoon. Uiteindelijk moest ik het via het webshopkeurmerk moeten regelen, waar zij bij aangesloten waren.

MarionE

Ongelezen bericht door MarionE »

Ook ik heb problemen gehad met Solid Vision (gsmrepareren.nl). Ik had mijn half jaar oude Samsungs S2 ter reparatie (gelukkig aangetekend) naar hen verstuurd. Volgens PostNL was hij de dag daarop afgeleverd maar volgens Solid Vision zou hij nooit aangekomen zijn. Vele telefoontjes met Solid Vision en PostNL later (9,50 extra op mijn rekening!), besloot PostNL na bijna een maand dat het pakket als vermist moest worden beschouwd en dat ik een vergoeding zou krijgen. Wat schetst mijn verbazing als bijna tegelijkertijd met de mail van PostNL mijn telefoon binnenkomt (zonder dat er voor getekend moest worden!) en ze bij Solid Vision nog steeds beweren dat mijn telefoon nooit binnengekomen is. Wat een slechte organisatie. Dáár laat ik dus nooit weer iets repareren!

Gesloten