Ik ben nu al tot twee keer toe gebeld door iemand die mijn NAW gegevens weet op te noemen, en zich voordoet als iemand van de Nationale Consumenten Enquete. Hij verteld mij in het telefoongesprek dat hij mijn graag blij wil maken met iets, ik krijg het gevoel iets gewonnen te hebben.
Verder in het gesprek blijkt dat hij mij laat kiezen uit 3 mobiele telefoons (Samsungs) en dat ik die gratis krijg. Ik reageer daar op: 'Nou, stuur maar op, je hebt mijn gegevens'. De man aan de telefoon verteld mij vervolgens dat ik er een abonnement moet bijnemen.
Is dit wel betrouwbaar en is het niet strafbaar om op deze manier producten te verkopen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nationale Consumenten Enquete
Re: Nationale Consumenten Enquete
Of het strafbaar is betwijfel ik, maar netjes is het in ieder geval niet.
Hoewel erg laat, zeggen ze het er hier in ieder geval bij dat je een abbonement moet nemen. Vaak wordt hierover ook ronduit gelogen, en heeft met het bijv. over een 'prepaid' telefoon wat dan later een ordinair abonnement blijkt te zijn.
Hoewel erg laat, zeggen ze het er hier in ieder geval bij dat je een abbonement moet nemen. Vaak wordt hierover ook ronduit gelogen, en heeft met het bijv. over een 'prepaid' telefoon wat dan later een ordinair abonnement blijkt te zijn.