LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Netwerkproblemen tussen T-Mobile en Orange
Netwerkproblemen tussen T-Mobile en Orange
Sinds ik begin april 2003 (met nummerbehoud) over ben gestapt van O2 naar T-Mobile ben ik voor bellers met een Orange-abonnement niet meer bereikbaar (zowel bellen als sms'en). Omgekeerd kan ik hen wel bellen en sms'en. De nodige telefoontjes naar de klantenservice van zowel T-Mobile als Orange hebben me vooralsnog niet veel wijzer gemaakt, want - jawel - ze geven elkaar de schuld van het probleem. Volgens Orange is er iets misgegaan bij het porteren van mijn nummer van O2 naar T-Mobile en volgens T-Mobile zit de fout op het netwerk van Orange. Vooralsnog zijn mij door Orange door drie verschillende personen drie verschillende oplossingen aangedragen... die vooralsnog geen succes bleken. Zijn er bellers met een T-Mobile abonnenment die dit probleem herkennen en bij wie dit euvel wel (of ook niet) is opgelost?
Re: Netwerkproblemen tussen T-Mobile en Orange
Hai Info,
Ik kan je vertellen dat dit probleem volledig bij Orange ligt. Orange heeft verzuimd een lijst van zo'n 5000 geporteerde nummers door tegeven aan de KPN (kpn beheert de gehele database van welk nr. bij welke provider hoort)en heeft tevens ook geen recente info hier uit gehaald. Orange is bezig met dit probleem en ik dacht dat het al opgelost was, maar blijkbaar toch niet. Maar je moet hiervoor naar de klantenservice van Orange bellen, of de Orange klanten die je proberen te bellen zelf laten bellen.
Mvg.
Info
Ik kan je vertellen dat dit probleem volledig bij Orange ligt. Orange heeft verzuimd een lijst van zo'n 5000 geporteerde nummers door tegeven aan de KPN (kpn beheert de gehele database van welk nr. bij welke provider hoort)en heeft tevens ook geen recente info hier uit gehaald. Orange is bezig met dit probleem en ik dacht dat het al opgelost was, maar blijkbaar toch niet. Maar je moet hiervoor naar de klantenservice van Orange bellen, of de Orange klanten die je proberen te bellen zelf laten bellen.
Mvg.
Info
Re: Netwerkproblemen tussen T-Mobile en Orange
Hallo Ivo,
Dit probleem heb ik vorig jaar ook gehad toen ik mijn nummer porteerde van KPN naar O2. Destijds was ik niet meer bereikbaar vanaf nummers van Dutchtone (nu Orange). Ik vond het destijds heel vreemd en bellen naar de klantenservice van Orange had geen effect. De medewerker zei mij dat de nieuwe provider verantwoordelijk is voor de juiste werking van het nummer. Dus ik zou je willen adviseren om de klantenservice van T-Mobile te bellen en daar je klacht/storing te melden met zoveel mogelijk details.
Bij mij was het probleem binnen 1 dag na mijn telefoontje opgelost.
Succes!
Robert
Dit probleem heb ik vorig jaar ook gehad toen ik mijn nummer porteerde van KPN naar O2. Destijds was ik niet meer bereikbaar vanaf nummers van Dutchtone (nu Orange). Ik vond het destijds heel vreemd en bellen naar de klantenservice van Orange had geen effect. De medewerker zei mij dat de nieuwe provider verantwoordelijk is voor de juiste werking van het nummer. Dus ik zou je willen adviseren om de klantenservice van T-Mobile te bellen en daar je klacht/storing te melden met zoveel mogelijk details.
Bij mij was het probleem binnen 1 dag na mijn telefoontje opgelost.
Succes!
Robert
Re: Netwerkproblemen tussen T-Mobile en Orange
Het nummer 0800-0724 is eveneens niet bereikbaar via Orange. Had je deze oproep nog eens geplaatst?
Verder kun je na gaan via 0800-0429 om welke nummer het gaat (als het goed is weet KPN dat, die genereerd de gesprekken uiteindelijk) kies dan optie 4 gesprek tarieven vervolgens toets je in welke abonnement van KPN je hebt dan 10 cijferige KPN vast net nummer in en dan welke tijdstip je wilt bellen (maakt niets uit dan) en dan je eigen mobiele nummer nu hoor je welke provider je zit, als het goed is moet dat overeenkomen...groetjes
Verder kun je na gaan via 0800-0429 om welke nummer het gaat (als het goed is weet KPN dat, die genereerd de gesprekken uiteindelijk) kies dan optie 4 gesprek tarieven vervolgens toets je in welke abonnement van KPN je hebt dan 10 cijferige KPN vast net nummer in en dan welke tijdstip je wilt bellen (maakt niets uit dan) en dan je eigen mobiele nummer nu hoor je welke provider je zit, als het goed is moet dat overeenkomen...groetjes