LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuw smartphone abo voor 2 jaar incl toestel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Har06

nieuw smartphone abo voor 2 jaar incl toestel

Ongelezen bericht door Har06 »

Het valt me op dat hollandse nieuwe zoveel goedkoper is dan oa Vodafone KPN Telfort etc,.
Hun dekkingsgebieden zijn wel erg mager in Nederland, mbt het buitenland weet ik het niet.
De algemene abo aanbiedingen zijn met teveel aan belminuten en internet mb,s.
Is er een site waar alle aanbieders vergeleken zijn incl telefoons ?

Prolix

Re: nieuw smartphone abo voor 2 jaar incl toestel

Ongelezen bericht door Prolix »

ik ken alleen de bekende GSMweb en Typhoon enzo...Het prettige directsales.vodafone.nl is allang uit de lucht.

Har06

Prolix schreef:ik ken alleen de bekende GSMweb en Typhoon enzo...Het prettige directsales.vodafone.nl is allang uit de lucht.
Ik ben benaderd door Vodafone om m,n huidig abo (loopt binnenkort af) om te zetten, hun voorstel met een galaxy S3 toestel kado :) kost € 48,00 pm tegen 500 belminuten en 1 GB, voorstaande is teveel voor mij.

Hollandse Nieuwe timmert flink aan de weg, jammer dat hun bereik in Eindhoven og zo matig is

Prolix

Mijn Voda-abo loopt ook bijna af, maar ik ben nog nooit door de Retentie-afdeling gebeld met de vraag of ik wil blijven, en ik ben pas klant sinds 1997...Misschien gaan ze er wel vanuit.

Ik vind 48 euri per maand ook VEEL te veel. Betaal nu 14 nog iets voor 250 min/SMS en 500 MB..en kreeg daar een Gio bij kado. Zo'n aanbieding willik wel weer.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Har06 schreef:
Prolix schreef:ik ken alleen de bekende GSMweb en Typhoon enzo...Het prettige directsales.vodafone.nl is allang uit de lucht.
Ik ben benaderd door Vodafone om m,n huidig abo (loopt binnenkort af) om te zetten, hun voorstel met een galaxy S3 toestel kado :) kost € 48,00 pm tegen 500 belminuten en 1 GB, voorstaande is teveel voor mij.

Hollandse Nieuwe timmert flink aan de weg, jammer dat hun bereik in Eindhoven og zo matig is
Een Iphone 5 S met een abo van 38 euries bij de MM Eindhoven.
Stond vorige week in de folder.
Laatst gewijzigd door eleven op 09 dec 2013 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Teunbosseman

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Har06 schreef:Het valt me op dat hollandse nieuwe zoveel goedkoper is dan oa Vodafone KPN Telfort etc,.
Hun dekkingsgebieden zijn wel erg mager in Nederland, mbt het buitenland weet ik het niet.
HN ook heel erg veel klachten......die provider laat ik links liggen.

Www.gsm.pagina.nl

Prolix

eleven schreef:Een Iphone 5 S met een abo van 38 euries bij de MM Eindhoven.
Stond vorige week in het blaadje.
Ik wil wel een echte telefoon he? Niet zo'n ding dat uit de boom valt. :wink:
Nee, 38 euri per maand vind ik ook teveel. Ik betaal nu 14 nog iets...Telefoontje doet het nog. Ik wil lekker goedkoop

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Har06 schreef:Het valt me op dat hollandse nieuwe zoveel goedkoper is dan oa Vodafone KPN Telfort etc,.
Op Tweakers kan je in de pricewatch een toestel selecteren, en dan er een aantal smsjes/belminuten/mb's bijzoeken. Vervolgens zie je de totale kosten over de gekozen looptijd bij de diverse providers.

Maar Hollandse Nieuwe is het "budget" merk van Vodafone, dus je gebruikt dat netwerk, wat doorgaans toch een van de betere is qua dekking. Meestal is de 1e plek stuivertje wisselen tussen Vodafone en KPN, met T-mobile meestal als derde qua bereik.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Www.telecomvergelijker.nl ?

Ik ben er al een tijd niet meer geweest, maar een paar jaar terug was dat DE site om te zoeken. Niet gelieerd aan een provider en veel vergelijkingsmateriaal en mogelijkheden om je wensen kenbaar te maken.

Har06

Prolix schreef:
Nee, 38 euri per maand vind ik ook teveel. Ik betaal nu 14 nog iets...Telefoontje doet het nog. Ik wil lekker goedkoop
Galaxy Ace 2 bellen + internet € 17

sjohie

Har06 schreef:
Prolix schreef:
Galaxy Ace 2 bellen + internet € 17
Als je een 2-jarig abonnement afsluit, zou ik persoonlijk niet gaan voor een toestel wat bij aangaan van dat contract al 1½ jaar oud is. Dan zou ik eerder denken aan een Sony Xperia L of Xperia M. Die zijn ~20 euro duurder als los toestel tov die Ace 2, maar draaien android 4.x, en uit ervaring kan ik je zeggen dat de Sony "skin" over android heen, veel minder resources vreet als die touchwhizz meuk van van Samsung.

Har06

Als je een 2-jarig abonnement afsluit, zou ik persoonlijk niet gaan voor een toestel wat bij aangaan van dat contract al 1½ jaar oud is. Dan zou ik eerder denken aan een Sony Xperia L of Xperia M. Die zijn ~20 euro duurder als los toestel tov die Ace 2, maar draaien android 4.x, en uit ervaring kan ik je zeggen dat de Sony "skin" over android heen, veel minder resources vreet als die touchwhizz meuk van van Samsung.[/quote]

Maakt mij wat uit als een toestel 2 jaar oud is na presentatie datum ervan, heeft Sjohie ook nog abo tips muv wat loze kreten? :lol:

sjohie

Har06 schreef:Als je een 2-jarig abonnement afsluit, zou ik persoonlijk niet gaan voor een toestel wat bij aangaan van dat contract al 1½ jaar oud is. Dan zou ik eerder denken aan een Sony Xperia L of Xperia M. Die zijn ~20 euro duurder als los toestel tov die Ace 2, maar draaien android 4.x, en uit ervaring kan ik je zeggen dat de Sony "skin" over android heen, veel minder resources vreet als die touchwhizz meuk van van Samsung.
Maakt mij wat uit als een toestel 2 jaar oud is na presentatie datum ervan, heeft Sjohie ook nog abo tips muv wat loze kreten? :lol:[/quote]

Als je kijkt naar de performance in de dagelijkse praktijk van Sony tov van andere fabrikanten, vooral Samsung en HTC, dan zie je dat zij op identieke hardware, alles gewoon soepeler hebben draaien, maw ze schrijven een efficiëntere schil over android heen, tov touchwhizz en sense van respectievelijk Samsung en HTC. (getest met oa mijn HTC Legend en de SE X8 van mijn vriendin die onderhuids identieke hardware hebben, en ook latere toestellen van deze merken)

En het zou je met het oog op de beveiligingsupdates die samenvallen met nieuwere versies van android in mijn ogen wel iets mogen interesseren. Die zullen met zo'n ace wel snel opdrogen, gezien het matige track-record van Samsung wat betreft updates naar de nieuwere android versies voor toestellen >1 jaar oud.

Maar goed, qua abonnement rest eigenlijk alleen nog het aantal belminuten en smsjes wat je denkt te gaan gebruiken?

Har06

sjohie schreef:
Har06 schreef:Als je een 2-jarig abonnement afsluit, zou ik persoonlijk niet gaan voor een toestel wat bij aangaan van dat contract al 1½ jaar oud is. Dan zou ik eerder denken aan een Sony Xperia L of Xperia M. Die zijn ~20 euro duurder als los toestel tov die Ace 2, maar draaien android 4.x, en uit ervaring kan ik je zeggen dat de Sony "skin" over android heen, veel minder resources vreet als die touchwhizz meuk van van Samsung.
Maakt mij wat uit als een toestel 2 jaar oud is na presentatie datum ervan, heeft Sjohie ook nog abo tips muv wat loze kreten? :lol:
Als je kijkt naar de performance in de dagelijkse praktijk van Sony tov van andere fabrikanten, vooral Samsung en HTC, dan zie je dat zij op identieke hardware, alles gewoon soepeler hebben draaien, maw ze schrijven een efficiëntere schil over android heen, tov touchwhizz en sense van respectievelijk Samsung en HTC. (getest met oa mijn HTC Legend en de SE X8 van mijn vriendin die onderhuids identieke hardware hebben, en ook latere toestellen van deze merken)

En het zou je met het oog op de beveiligingsupdates die samenvallen met nieuwere versies van android in mijn ogen wel iets mogen interesseren. Die zullen met zo'n ace wel snel opdrogen, gezien het matige track-record van Samsung wat betreft updates naar de nieuwere android versies voor toestellen >1 jaar oud.

Maar goed, qua abonnement rest eigenlijk alleen nog het aantal belminuten en smsjes wat je denkt te gaan gebruiken?[/quote]

250 min 300 mb

angel1978

Sim only en koop een los toestel wat je bevalt

Har06

angel1978 schreef:Sim only en koop een los toestel wat je bevalt
De combinatie van toestel met belminuten en mb is het meest
aantrekkelijk :wink:

sjohie

Har06 schreef:
Hoeft niet altijd, in mijn geval was een sim-only met los toestel over 2 jaar bekeken, goedkoper als datzelfde toestel icm een abonnement van ook 2 jaar. Maar dat zal verschillen per geval, en als je overstapt naar een andere provider doen ze meestal nog net even iets meer hun best. En het nadeel is dat je even x00 euro ineens moet betalen voor een toestel, ipv dit verspreid over 24 maanden terug te betalen aan de provider.

Voordeel van een sim-only toestel is wel dat je die "branded" toestellen van de providers ontloopt, sommige stoppen die dingen echt vol met allerlei trial versies van apps die je vervolgens niet kan verwijderen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Met een los toestel en een los abo heb je het voordeel dat je gewoon de hele tijd een goedkoop abo houdt. Hoef je niet meer naar om te kijken. Als in je abo bv €30 per maand voor je "gratis" toestel zit verwerkt (zoals in het voorbeeld), dan blijf je die dure maandlasten houden. Als je bv pas na 3 jaar eraan denkt dat je een ander abo kunt kiezen, dan wordt het een dure grap.

angel1978

Har06 schreef:
Tenzij je een vreselijk duur toestel op het oog hebt is dit met zoveel belminuten en mb's per definitie onwaar. Maar als je jezelf voor de gek wilt houden, be my guest.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

250 min 300 mb
Kun je een abo voor zo'n €12 - €15 per maand nemen met een los toestel van bv €150. Daarvoor kun je wel een prima toestel krijgen met android 4.x, scherm 4" of groter, dual core, 1 gb geheugen etc.

Gesloten