LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe klanten beter behandelen dan vaste klanten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Eveline87

Nieuwe klanten beter behandelen dan vaste klanten

Ongelezen bericht door Eveline87 »

Ik heb nu een 2-jarig simonly abonnement lopen bij Hi, die nog geldig is tot januari 2012. Ik wil graag een Blackbarry eindeloos online abonnement hierbij afsluiten met dezelfde provider omdat ik opzich tevreden ben. Bereik is goed en kosten wel ok.
Nu had ik even voor dit internetabonnement gezocht op Hi.
Voor de duidelijkheid, voor internet heb je 3 keuze, 1) je betaald wat je verbruikt (voor mij geen optie, wordt te duur) 2) Hi Eindeloos online € 10,- per maand (onbeperkt internet) 3) Blackberry Eindeloos online € 17,50 per maand.
Klantenservice gebeld voor uitleg verschil 2 en 3. Je schijnt per se een Blackberry abo nodig te hebben als je een blackberry bezit omdat het gewone eindeloos online voor € 10,- niet altijd werkt.. en dan kun je ook gebruik maken van het “Pingen” en je email op je mobiel bekijken.
Ik heb al eens eerder een mobiel internet abo gehad, optie 2. En kon toen met een HTC ook gewoon mijn email bekijken. Ik snap de € 7,50 extra, voor de in mijn ogen alleen het pingen, niet.

Nu kwam ik erachter dat een Blackberry abonnement voor nieuwe abonnementen € 7,50 per maand kost. Ipv dus de € 17,50 die ik als vast klant betaal.

Ik ben al meer dan 10 jaar trouwe klant (!), vind ik dit echt onbegrijpelijk. Hoe kan HI nieuwe abonnementen beter behandelen dan hun trouwe klanten?? Verplicht HI me dan eigenlijk niet om bij HI weg te gaan?
Ik voel me echt oneerlijk behandeld. Heb een klacht ingedient maar daar verwacht ik niet veel van..

Wat is jullie ervaring hiermee?

Groetjes Eveline

GodsSon

Re: Nieuwe klanten beter behandelen dan vaste klanten

Ongelezen bericht door GodsSon »

Het is een aanbieding bij een contract, hierbij leg je jezelf vast voor twee nieuwe jaren, als bonus krijg je een korting op het abonnement.

Jij hebt al een abonnement en wilt iets veranderen, gevolg is dat er niks aangepast wordt in je contractsduur, er staat dus geen "verlenging" tegenover. Dit werkt zo bij alle providers.

De korting waar jij het over hebt geldt ook voor bestaande klanten, als het abonnement maar verlengd wordt.

Tevens is de Blackberry toevoeging nodig voor het totale pakket aan diensten van Blackberry. Dus de applicaties, het pingen, de emailsynchronisatie (BIS/BES) en een beveiligde verbinding. Hiervoor betaal je extra, het loopt namelijk via blackberry. Andere varianten geven deze opties niet, je mist op zo'n moment de essentiële functies van BB, als het al mogelijk is om op internet te komen.

Roytheslayer

Re: Nieuwe klanten beter behandelen dan vaste klanten

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Het is zonder blackberry bundel wel mogelijk om op internet te komen.
Alleen kun je dan inderdaad zoals hierboven al aangegeven is geen gebruik maken van specifieke blackberry diensten waar je een account voor nodig hebt, zoals email en ping.

En het is vaker zo dat er bij verlengingen minder korting word gegeven dan aan nieuwe klanten, is bij de meeste providers.
Maar aangezien jij niks verlengd maar alleen een optie toevoegd moet je daar gewoon het volle pond voor betalen.

Gesloten