LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niks dan ellende met Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Kathymamadottir

Niks dan ellende met Vodafone

Ongelezen bericht door Kathymamadottir »

Sinds januari dit jaar ben ik klant van Vodafone en werkelijk alles gaat mis.

Meerdere malen heb ik Vodafone aangeschreven met het verzoek mijn abonnement uit coulance te beëindigen op basis van wanprestatie van hun kant en het herhaaldelijk niet nakomen van afspraken. In een schrijven van deze week werd mij verteld dat er op grond van de recente gebeurtenissen besloten is dat mijn contract niet uit coulance beëindigd gaat worden.

Van 6 tot en met 10 maart had ik een busreis Praag geboekt.
Toen ik op 6 maart Duitsland inreed, kon ik geen enkel netwerk selecteren. Ook in Tsjechië was dit het geval. Uit noodzaak heb ik dus maar een Tsjechische simkaart aangeschaft, zodat ik bereikbaar kon zijn voor het thuisfront.
Bij thuiskomst heb ik telefonisch contact gehad met de klachtenafdeling van Vodafone over de kwestie dat ik geen bereik had in het buitenland en de extra kosten die ik hierdoor heb gehad.
Als compensatie heeft een medewerkster van die afdeling, mevrouw A, mij het volgende aangeboden: In mei, juni en juli worden er geen vaste abonnementskosten berekend. Maar 4 maal heb ik moeten bellen voordat een medewerkster van Vodafone een gedeelte van de nota crediteerde, dat was volgens die medewerkster fout gegaan. Na mij 18 minuten in de wacht gezet te hebben, overtuigde ze mij ervan dat ze het meteen zou fixen en dat ik zodra ik na een uur weer zou inloggen, de correctie zou kunnen zien op ‘my vodafone’. Helaas, want inmiddels een 5e keer heb ik moeten bellen om aan te geven dat de nota ná de correctie, nog steeds niet klopte.
Even later keek ik weer in ‘my vodafone’ en kwam daar weer allerlei dingen tegen die niet klopten. Weer heb ik gebeld met de klantenservice en werd ik daarna gebeld door een andere mevrouw, mevrouw Van A. Zij gaf aan de gang van zaken te betreuren en ook gaf ze mij de garantie dat het goed zou komen, dat ze een notitie zou zetten bij mijn account zodat ze heeeeel zeker zou weten dat het niet meer mis zou gaan. Uiteraard ging het weer mis, want op 23 juni werd er weer bedrag van €43,40 afgeboekt. Ik heb de incasso teruggeboekt en toekomstige incasso’s van Vodafone geblokkeerd bij SNS. Van nu af aan betaal ik zelf de nota’s nadat ik ze heb ingezien en goedgekeurd. Het bedrag dat wèl afgeschreven had moeten worden op 23 juni, €4,40, heb ik alsnog zelf overgemaakt. Met deze betaling is de tweede creditering dan ook rond.
Maar de volgende nota stond ook al klaar. Daar staat een bedrag van maar liefst €48,66. Bij deze nota maken ze het erger dan voorheen, want bij deze nota wordt niet eens de standaardkorting van €10 een gerekend die ik 24 maanden heb. Nee, van de standaardkorting van €10, willen ze mij toch nog even €9,66 in rekening brengen? Pardon? Ook dat was een foutje volgens een medewerkster. Deze nota van €48,66 behoort dus gewoon €0,00 te bedragen, want er zijn geen extra kosten gemaakt door mij. De normale abonnementskosten minus de standaard korting van 10 euro en de laatste van de drie crediteringen van 39 euro, komt deze nota dus op €0,00,-
Een overeenkomst is een tweezijdig iets. Maar in hun beleving houdt het blijkbaar in dat de klant gewoon de bek moet houden en gewoon moet betalen. Klaar ben ik ermee. Ik heb geen vertrouwen meer in ze.
Een paar dagen geleden kreeg ik een brief waarin stond dat mijn contract niet kosteloos beëindigd zou worden. Met andere woorden ben ik verplicht nog anderhalf jaar lang klant te blijven hier. Dat zie ik niet zitten. Als reden werd aangegeven dat alle betalingen nu op orde waren. Niks is minder waar. Toen ik vandaag inlogde op ‘my vodafone’ zag ik dat de rekening van deze maand en voor volgende maand nog steeds niet kloppen.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 jul 2015 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tekstopmaak aangepast

Mieke2312

Re: Niks dan ellende met Vodafone

Ongelezen bericht door Mieke2312 »

Ook ik heb ellende met Vodafone inzake het al dan niet verlengen van een abonnement. Na inmiddels ruim 10 uur gespendeerd te hebben in de wacht, in gesprek met de Klantenservice en de afdeling die de rekeningen stuurt, plus Tweets via Social Media (waar niet op geantwoord wordt) ben ik zo langzamerhand wanhopig.
1. Op 5 juni heb ik gebeld met Vodafone om mijn abonnement met Scherp L tarief te verlengen naar een red 3D abonnement, met een bestelling van een iPhone 5S.
2. In de week er na vond ik geen bericht in mijn mailbox (of andere kanalen) dat de telefoon afgeleverd zou worden, dus ik heb op 12 juni weer gebeld. Toen bleek dat mijn abonnement wel omgezet was naar Red 3D, maar zonder bestelling van een iPhone 5S. De Klantenservice adviseerde me toen om het abonnement weer terug te zetten naar een Scherp L tarief, met de oude datum (9 november 2015). Ik heb hiertoe opdracht gegeven. Dan zou ik vervolgens als het abonnement was teruggezet, opnieuw een abonnementsverlenging kunnen aanvragen met daaraan gekoppeld een bestelling voor een iPhone 5.
3. Inmiddels bleek na vier weken (via check op MyVodafone) dat ik nog steeds geregistreerd stond met een Red 3D abonnement met einddatum 9 november 2017. Via een vriendelijke medewerkers zou dat binnen 4 werkdagen teruggezet worden naar 9 november 2015.
4. Inmiddels was dit na 4 werkdagen inderdaad het geval en zag ik dit op MyVodafone.
5. Op 21 juli werd er 84,10 euro afgeschreven van mijn betaalrekening. Kosten voor een Red 3D abonnement en niet voor een Scherp L abonnement. Opnieuw gebeld met Vodafone (zowel met de Klantenservice als met de debiteurenafdeling) en nu blijkt dat dit mis is gegaan omdat ik nog ‘in het oude systeem’ sta. Men kan mij niet garanderen wanneer dit goed komt, en dat dit geld gecrediteerd wordt.
6. Vandaag heb ik een factuur ontvangen voor een iPhone 5s (ad 4,24) die ik nooit ontvangen heb!!
7. Als ik vraag aan Vodafone hoe ik mijn klacht schriftelijk kan indienen, melden ze me dat ik opnieuw telefonisch contact moet opnemen met de Klantenservice.
Ik wil van ze af maar zelfs dat is onmogelijk op deze manier. Ik hoop dat meer mensen hierop gaan reageren want dit is echt ongehoord.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Zinvolle reactie kun je alleen via Vodafone ontvangen, gratis nummer bellen :mrgreen:

Kathymamadottir

Ongelezen bericht door Kathymamadottir »

Hoi Mieke3212,

Wat een ellende inderdaad.

Inmiddels ben ik nu ook een paar weken verder en de factuur van augustus klopt wederom niet. De standaardkorting van €10 gedurende mijn hele contractperiode, zoals ook in mijn contract staat, is ineens niet meer zichtbaar in het systeem bij Vodafone. Met andere woorden, iemand daar heeft mijn contract zomaar even gewijzigd. Dat is dus contractbreuk. Op grond daarvan wil ik mijn abonnement beëindigen.

Ik heb vandaag anderhalf uur aan de telefoon gehangen en ben tot 4 keer toe met een andere afdeling doorverbonden, waar ik tot 4 keer toe hetzelfde te horen kreeg, namelijk dat ik toch even met een andere afdeling doorverbonden moet worden. Na anderhalf uur raakte mijn geduld op en schoot ik uit mijn slof tegen de inmiddels vijfde medewerkster die zei dat ik rustig moest blijven en dat als ik haar in de rede zou vallen, ze de verbinding zou verbreken.

Dat deed dat afschuwelijke mens ook. Nu heb ik dus een contract, zwart op wit, terwijl Vodafone mijn abonnementsvorm blijkbaar heeft gewijzigd. Ik heb meerdere aangetekende brieven gestuurd maar die gasten bij Vodafone trekken zich nergens wat van aan. Ze reageren niet, wijzen zo even het contract en verwachten dat ik gewoon mijn mond houd en gewoon betaal.

Niet dus. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik op basis van contractbreuk mijn abonnement kosteloos kan beëindigen?

edwindonkers

Ongelezen bericht door edwindonkers »

Hier ook een conflict met Vodafone, Vodafone Thuis werkt al gedurende eerste half jaar niet, helpdesk neemt wel contact op echter komt het maar niet tot een oplossing. Diversen keren contact gezocht en maar weer melding gedaan. Vandaag gebeld om contract te beëindigen echter kan dit niet kosteloos. Dan moet de verbinding er 3 weken lang continu uit liggen.

Groet, Edwin Donkers.

Gesloten