| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nokia E6 upgrade Symbian Belle: pas op!
-
12345consument
Nokia E6 upgrade Symbian Belle: pas op!
Nokia biedt sinds vorige week in Nederland een upgrade van Symbian Anna aan. Op het toestel verschijnt de mededeling dat er updates zijn, die door middel van Ovi Suite worden geinstalleerd.
Het gaat hier echter niet om een kleine update: het besturingssysteem
wordt compleet vervangen door een heel ander; Symbian Belle. En dat
verschilt veel van de voorgaande versie Anna.
Het is niet mogelijk om terug te keren naar de vorige versie. Het
programma maakt wel een backup van te voren, maar die is alleen van
gegevens (adressen, berichten, foto's, muziek enzovoorts). Nokia Care
biedt geen enkele weg terug. Telefoonwinkels kunnen dat ook niet.
Voor de Nokia E6, een toestel met een klein scherm, brengt de upgrade
naar Belle een aantal problematische veranderingen met zich mee die
hieronder zijn opgesomd. In het kort: qua functionaliteit en
gebruiksgemak gaat de E6 er een heel eind op achteruit, vooral wat
betreft de kantoor-applicaties als agenda, klok, notities, email, en de
web-browser.
Voordat u deze upgrade overweegt, kijk op het Nokia discussieforum, lees ervaringen van anderen, bekijk schermen van Belle, en beoordeel eerst of Belle geschikt is voor het gebruik dat u van uw toestel maakt.
Het blijft overigens de vraag of dit wel zo maar mag; een produkt
verkopen dat prima werkt, een halfjaar later een groot deel van de
functionaliteit ervan verwijderen, en dan het onmogelijk maken voor de
klant om de oude functies terug te krijgen. Juridische actie van
gedupeerde gebruikers lijkt hier op zijn plaats.
De probleempunten van Belle op de Nokia E6 zijn (dit is geen volledig
overzicht):
- De web-browser heeft geen full-screen mogelijkheid meer, waardoor de ruimte om webpagina's te bekijken nu zeer beperkt is
- Kleurgebruik in email maakt het erg moeilijk om te zien welke emails nieuw zijn en welke al gelezen
- Er kan nog maar 1 mail folder per account worden gelezen, een ernstige beperking
- Email en kalender 'widgets' zijn veel groter geworden en bevatten veel
minder informatie, ze zijn nu vrij nutteloos
- Het gebruik van kleur in agenda is zo dat de datums moeilijk leesbaar
zijn
- In de camera staat altijd een navigatiebalk-overlay onder in beeld
waardoor het moeilijk is een compositie te maken
- Inzoomen op foto's in image viewer werkt alleen zolang je het beeld
uitgezoomd houdt, daarna springt het terug, waardoor details bekijken
moeilijk is
- Photo Editor is op de E6 niet meer bruikbaar omdat de toolbox altijd
midden op de foto staat
- Notes heeft een witte achtergrond gekregen en kost zo meer batterij,
ook is het minder handig editten op een scherm zonder lijntjes
- In alle applicaties past er minder informatie op de schermen waardoor
je meer moet scrollen
- De "D-pad" navigatietoets kan niet meer gebruikt worden voor het
navigeren tussen icons en selecteren ervan, men is gedwongen bijna overal het capacitieve touch screen te gebruiken (dat is voor sommigen moeilijk, en als men handschoenen draagt werkt het niet)
- Het is niet meer makkelijk te zien hoe vol de accu nog is, of om
battery-saving mode aan te zetten
- Het is niet meer mogelijk meerdere widgets op 1 home screen te zetten, dat past niet
- Het onduidelijke kleurgebruik kan niet met een gedownload theme
gecorrigeerd worden, omdat nagenoeg alle gedownloade themes in sommige schermen (agenda) lichtgrijze tekst op witte ondergrond gebruiken, waardoor die teksten niet meer leesbaar zijn
- Het wisselen tussen open applicaties is omslachtiger en kost meer tijd
- Het toetsel verliest vaak de Wifi-verbinding en schakelt niet meer
altijd automatisch van mobiele data naar Wifi over
- De extra visuele elementen kosten overal schermruimte en die is erg
schaars op de E6
- Veranderingen met muziek afspelen of videos kijken worden ook genoemd
- Belle ziet er niet zakelijk en strak uit zoals Anna
Het gaat hier echter niet om een kleine update: het besturingssysteem
wordt compleet vervangen door een heel ander; Symbian Belle. En dat
verschilt veel van de voorgaande versie Anna.
Het is niet mogelijk om terug te keren naar de vorige versie. Het
programma maakt wel een backup van te voren, maar die is alleen van
gegevens (adressen, berichten, foto's, muziek enzovoorts). Nokia Care
biedt geen enkele weg terug. Telefoonwinkels kunnen dat ook niet.
Voor de Nokia E6, een toestel met een klein scherm, brengt de upgrade
naar Belle een aantal problematische veranderingen met zich mee die
hieronder zijn opgesomd. In het kort: qua functionaliteit en
gebruiksgemak gaat de E6 er een heel eind op achteruit, vooral wat
betreft de kantoor-applicaties als agenda, klok, notities, email, en de
web-browser.
Voordat u deze upgrade overweegt, kijk op het Nokia discussieforum, lees ervaringen van anderen, bekijk schermen van Belle, en beoordeel eerst of Belle geschikt is voor het gebruik dat u van uw toestel maakt.
Het blijft overigens de vraag of dit wel zo maar mag; een produkt
verkopen dat prima werkt, een halfjaar later een groot deel van de
functionaliteit ervan verwijderen, en dan het onmogelijk maken voor de
klant om de oude functies terug te krijgen. Juridische actie van
gedupeerde gebruikers lijkt hier op zijn plaats.
De probleempunten van Belle op de Nokia E6 zijn (dit is geen volledig
overzicht):
- De web-browser heeft geen full-screen mogelijkheid meer, waardoor de ruimte om webpagina's te bekijken nu zeer beperkt is
- Kleurgebruik in email maakt het erg moeilijk om te zien welke emails nieuw zijn en welke al gelezen
- Er kan nog maar 1 mail folder per account worden gelezen, een ernstige beperking
- Email en kalender 'widgets' zijn veel groter geworden en bevatten veel
minder informatie, ze zijn nu vrij nutteloos
- Het gebruik van kleur in agenda is zo dat de datums moeilijk leesbaar
zijn
- In de camera staat altijd een navigatiebalk-overlay onder in beeld
waardoor het moeilijk is een compositie te maken
- Inzoomen op foto's in image viewer werkt alleen zolang je het beeld
uitgezoomd houdt, daarna springt het terug, waardoor details bekijken
moeilijk is
- Photo Editor is op de E6 niet meer bruikbaar omdat de toolbox altijd
midden op de foto staat
- Notes heeft een witte achtergrond gekregen en kost zo meer batterij,
ook is het minder handig editten op een scherm zonder lijntjes
- In alle applicaties past er minder informatie op de schermen waardoor
je meer moet scrollen
- De "D-pad" navigatietoets kan niet meer gebruikt worden voor het
navigeren tussen icons en selecteren ervan, men is gedwongen bijna overal het capacitieve touch screen te gebruiken (dat is voor sommigen moeilijk, en als men handschoenen draagt werkt het niet)
- Het is niet meer makkelijk te zien hoe vol de accu nog is, of om
battery-saving mode aan te zetten
- Het is niet meer mogelijk meerdere widgets op 1 home screen te zetten, dat past niet
- Het onduidelijke kleurgebruik kan niet met een gedownload theme
gecorrigeerd worden, omdat nagenoeg alle gedownloade themes in sommige schermen (agenda) lichtgrijze tekst op witte ondergrond gebruiken, waardoor die teksten niet meer leesbaar zijn
- Het wisselen tussen open applicaties is omslachtiger en kost meer tijd
- Het toetsel verliest vaak de Wifi-verbinding en schakelt niet meer
altijd automatisch van mobiele data naar Wifi over
- De extra visuele elementen kosten overal schermruimte en die is erg
schaars op de E6
- Veranderingen met muziek afspelen of videos kijken worden ook genoemd
- Belle ziet er niet zakelijk en strak uit zoals Anna
Re: Nokia E6 upgrade Symbian Belle: pas op!
Nokia N8 Symbian Belle na update in het Engels
Ook ik heb vandaag mijn Nokia N8 geupdate van Anna naar Belle.
Helaas ben ik hier in het geheel niet blij mee, want zonder enige aankondiging vooraf is de nieuwe versie geheel gewijzigd in het Engels. Ook zijn bepaalde applicatie niet meer bruikbaar.
Aangezien mijn Engels niet optimaal is heb ik zeker 5 uur besteed om te proberen het te wijzigen in het Nederlands. Dat is mij helaas niet gelukt. Anna was wel in het Nederlands, maar ook de software die daarvoor erop stond. Wat ik niet begrijp is dat zij zonder enige mededeling dat de software in een andere taal is en gewoon de installatie laten uitvoeren.
Met Anna heb ik nooit problemen gehad en zou deze versie dan ook dolgraag weer terug willen hebben.
Volgens mij moeten hier meer mensen problemen mee hebben. Ik vind de handelwijze van Nokia onacceptabel.
Ik hoop dan ook graag via deze site meer te willen lezen van mensen die nu ook met dezelfde problemen te kampen hebben.
Inmiddels heb ik ook een mail gezonden aan Nokia, maar ik wacht nog op een reactie, waarvan ik jullie op de hoogte zal houden. Ik hoop natuurlijk dat het om een tijdelijk foutje gaat en dat een en ander zo spoedig mogelijk zal worden rechtgezet.
Mvg,
Gerrie W.
Ook ik heb vandaag mijn Nokia N8 geupdate van Anna naar Belle.
Helaas ben ik hier in het geheel niet blij mee, want zonder enige aankondiging vooraf is de nieuwe versie geheel gewijzigd in het Engels. Ook zijn bepaalde applicatie niet meer bruikbaar.
Aangezien mijn Engels niet optimaal is heb ik zeker 5 uur besteed om te proberen het te wijzigen in het Nederlands. Dat is mij helaas niet gelukt. Anna was wel in het Nederlands, maar ook de software die daarvoor erop stond. Wat ik niet begrijp is dat zij zonder enige mededeling dat de software in een andere taal is en gewoon de installatie laten uitvoeren.
Met Anna heb ik nooit problemen gehad en zou deze versie dan ook dolgraag weer terug willen hebben.
Volgens mij moeten hier meer mensen problemen mee hebben. Ik vind de handelwijze van Nokia onacceptabel.
Ik hoop dan ook graag via deze site meer te willen lezen van mensen die nu ook met dezelfde problemen te kampen hebben.
Inmiddels heb ik ook een mail gezonden aan Nokia, maar ik wacht nog op een reactie, waarvan ik jullie op de hoogte zal houden. Ik hoop natuurlijk dat het om een tijdelijk foutje gaat en dat een en ander zo spoedig mogelijk zal worden rechtgezet.
Mvg,
Gerrie W.
Voor degenen die niet bang zijn voor wat experimenteren en goed Engels kunnen:
http://techprolonged.com/index.php/2011 ... bian-anna/
Lees ook vooral de reacties onderaan het artikel, vooral de post van ene Tendro. Het is dus wel mogelijk om terug naar Anna te gaan, waarschijnlijk kunnen ook de handige jongens in telefoonwinkeltjes het wel. De Mohammed hier om de hoek heeft me ook al vaak geholpen met gsm probleempjes, hoewel de officiele dealers zeiden dat het niet kon. Overigens heb ik geen Nokia.
http://techprolonged.com/index.php/2011 ... bian-anna/
Lees ook vooral de reacties onderaan het artikel, vooral de post van ene Tendro. Het is dus wel mogelijk om terug naar Anna te gaan, waarschijnlijk kunnen ook de handige jongens in telefoonwinkeltjes het wel. De Mohammed hier om de hoek heeft me ook al vaak geholpen met gsm probleempjes, hoewel de officiele dealers zeiden dat het niet kon. Overigens heb ik geen Nokia.
Alvast hartelijk bedankt voor de reactie
Maar mijn Engels is niet zo goed dus daar kan ik niet veel mee. maar ben wel op zoek gegaan naar mensen die er wel wat mee konden.
Dus ben ik naar de z markt geweest en wat denken jullie ??? software aangepast en gewoon weer in het nederlands kosten wel weer wat geld en een vrije dag [ ik vind dat dit nog steeds de schuld is van Nokia ] maar dat terzijde.
Dus een lang verhaal kort te houden het is dus wel mogelijk.
Wilde de telefoon meteen inruilen maar zij geven er niet veel voor ik was er al meteen klaar mee jammer na vele en vele jaren nokia gebruiker.
Ik kijk het nu nog ff aan maar denk dat ik hem niet meer kan updaten.??
Nog niets gehoord van Nokia maar dat wacht ik wel af [het is nog weekend ]
mvg
Gerrie W
Maar mijn Engels is niet zo goed dus daar kan ik niet veel mee. maar ben wel op zoek gegaan naar mensen die er wel wat mee konden.
Dus ben ik naar de z markt geweest en wat denken jullie ??? software aangepast en gewoon weer in het nederlands kosten wel weer wat geld en een vrije dag [ ik vind dat dit nog steeds de schuld is van Nokia ] maar dat terzijde.
Dus een lang verhaal kort te houden het is dus wel mogelijk.
Wilde de telefoon meteen inruilen maar zij geven er niet veel voor ik was er al meteen klaar mee jammer na vele en vele jaren nokia gebruiker.
Ik kijk het nu nog ff aan maar denk dat ik hem niet meer kan updaten.??
Nog niets gehoord van Nokia maar dat wacht ik wel af [het is nog weekend ]
mvg
Gerrie W
@Gerry: of je had even op internet de handleiding gezocht.
Menu, Settings, Phone, Language en dan bij Phonelanguage voor automatisch of Nederlands kiezen.
Overigens erg vreemd dat je telefoon opeens in het Engels stond. Hier al meerdere N8 toestellen geupdatet naar Symbian Belle en erg tevreden erover. Werkt een stuk sneller en praktischer en taalinstellingen blijven gewoon bewaard (mits je de eerste keer bij het opstarten wel netjes de juiste keuzes maakt, je krijgt dan namelijk de mogelijkheid om wat basisinstellingen (waaronder taal) te wijzigen).
Dat je binnen een dag al kosten maakt door naar de zwarte markt te rennen om je telefoon te laten bewerken is gewoon voor eigen kosten, was je naar een Nokia servicepoint gegaan dan was dit gewoon kosteloos opgelost.
Menu, Settings, Phone, Language en dan bij Phonelanguage voor automatisch of Nederlands kiezen.
Overigens erg vreemd dat je telefoon opeens in het Engels stond. Hier al meerdere N8 toestellen geupdatet naar Symbian Belle en erg tevreden erover. Werkt een stuk sneller en praktischer en taalinstellingen blijven gewoon bewaard (mits je de eerste keer bij het opstarten wel netjes de juiste keuzes maakt, je krijgt dan namelijk de mogelijkheid om wat basisinstellingen (waaronder taal) te wijzigen).
Dat je binnen een dag al kosten maakt door naar de zwarte markt te rennen om je telefoon te laten bewerken is gewoon voor eigen kosten, was je naar een Nokia servicepoint gegaan dan was dit gewoon kosteloos opgelost.
Hallo
Het niet zo gegaan bij de update geeft hij zelf aan dat je niet aan de telefoon mag komen alleen je evt wachtwoord intikken en dat heb ik ook gedaan.
Dus dat je mij advies geeft om de handleiding erbij te zoeken heb ik natuurlijk meteen gedaan ,kon alleen kiezen tussen Duits Engels Frans en Spaans.
Net nog een bericht gehad van Nokia daar had ik deze vraag neergelgd en die vertelde dat de taal geïnstalleerd word waar het toestel vandaan komt ???[volgens de software dus een Engels toestel ]
En dat ik inderdaad naar een Nokia servicewinkel moet gaan om dit te laten veranderen maar dat daar wel kosten aan verbonden zijn .
Ik vind alleen dat daar een melding van moet komen als je de telefoon update niets meer niets minder....
Had deze telefoon naar Anna geüpdate toen was het ook gewoon in het Nederlands waarom dan nu in het Engels daar gaat het me om.
Dus het legt volgens mij gewoon aan de software niet aan mij of de telefoon
mvg Gerrie
Het niet zo gegaan bij de update geeft hij zelf aan dat je niet aan de telefoon mag komen alleen je evt wachtwoord intikken en dat heb ik ook gedaan.
Dus dat je mij advies geeft om de handleiding erbij te zoeken heb ik natuurlijk meteen gedaan ,kon alleen kiezen tussen Duits Engels Frans en Spaans.
Net nog een bericht gehad van Nokia daar had ik deze vraag neergelgd en die vertelde dat de taal geïnstalleerd word waar het toestel vandaan komt ???[volgens de software dus een Engels toestel ]
En dat ik inderdaad naar een Nokia servicewinkel moet gaan om dit te laten veranderen maar dat daar wel kosten aan verbonden zijn .
Ik vind alleen dat daar een melding van moet komen als je de telefoon update niets meer niets minder....
Had deze telefoon naar Anna geüpdate toen was het ook gewoon in het Nederlands waarom dan nu in het Engels daar gaat het me om.
Dus het legt volgens mij gewoon aan de software niet aan mij of de telefoon
mvg Gerrie
http://nds1.nokia.com/phones/files/guid ... _UG_nl.pdf en dat na 3 seconden zoeken. www.nokia.nl dan op support klikken, vervolgens N8 invullen en op de telefoon klikken hierna op gebruikershandleiding downloaden klikken en klaar, een volledig nederlandse handleiding.
Nadat de update is gedaan vraag het systeem om een paar dingen. Overigens staat het toestel normaal op automatische taal en zal deze de landinstellingen van de simkaart overnemen, dus tenzij je een engelstalige sim hebt zou die gewoon naar nederlands moeten springen.
Een nokia servicepoint gaat echt geen geld rekenen voor het omzetten van de taal, is simpelweg een kleine instelling en geen reparatie. Overigens als het wel een reparatie was: je hebt nog garantie op het toestel.
Ben wel benieuwd trouwens waar je het ding vandaan hebt dat deze zo vreemd doet.
Nadat de update is gedaan vraag het systeem om een paar dingen. Overigens staat het toestel normaal op automatische taal en zal deze de landinstellingen van de simkaart overnemen, dus tenzij je een engelstalige sim hebt zou die gewoon naar nederlands moeten springen.
Een nokia servicepoint gaat echt geen geld rekenen voor het omzetten van de taal, is simpelweg een kleine instelling en geen reparatie. Overigens als het wel een reparatie was: je hebt nog garantie op het toestel.
Ben wel benieuwd trouwens waar je het ding vandaan hebt dat deze zo vreemd doet.
Hartelijk dank aan allen voor de reacties.
Maar de Nederlandse handleiding heb ik natuurlijk.
ik heb een Nederlandse provider het toestel komt na zoeken volgens mij niet uit Nederland op de achterkant staat een 3 , helaas kan het niet meer vragen aan die persoon.
Maar hij staat nu op Nederlands via een software update cq aanpassing dus
ik laat het hierbij anders blijf ik in herhaling vallen .
Maar ik hoop nu dat ik weer net zo veel plezier van dit toestel heb als ik daarvoor had met de Nederlandse Anna [ ga ik weer ]
Zie al mijn vorige mails
mvg Gerrie
Maar de Nederlandse handleiding heb ik natuurlijk.
ik heb een Nederlandse provider het toestel komt na zoeken volgens mij niet uit Nederland op de achterkant staat een 3 , helaas kan het niet meer vragen aan die persoon.
Maar hij staat nu op Nederlands via een software update cq aanpassing dus
ik laat het hierbij anders blijf ik in herhaling vallen .
Maar ik hoop nu dat ik weer net zo veel plezier van dit toestel heb als ik daarvoor had met de Nederlandse Anna [ ga ik weer ]
Zie al mijn vorige mails
mvg Gerrie
Ook ik heb geen Nederlandse versie kunnen downloaden.
Mijn toestel is een E 6 btw.
De keuze was engels, Duits, Italiaans, Portugees en Frans geloof ik.
Ook zijn veel minder standaard ringtone,s/berichten en mail tone,s dan bij anna,als ik dit had geweten had ik het nooit gedownload.
Mijn toestel is een E 6 btw.
De keuze was engels, Duits, Italiaans, Portugees en Frans geloof ik.
Ook zijn veel minder standaard ringtone,s/berichten en mail tone,s dan bij anna,als ik dit had geweten had ik het nooit gedownload.
Hallo allen
Jammer dat er niet word gelezen en niet word opgepakt en het voor hun lees nokia niet belangrijk is wat je wilt ??
Ik vind al heb ik Japans op het toestel dat moet ik toch zelf weten , Wil alleen als ik een update melding krijg ook nog in het Nederlands kan je na gaan van nokia zelfs nog wel ??? en op je telefoon.
Wil ik dat het gewoon in de taal is dat je op dat moment erop hebt en dat het zo blijft ..... en anders gewoon een melding dat het niet zo is dan kan je het overwegen om het niet te doen .
Al komt deze telefoon uit weet ik niet waar hij vandaan komt dus nokia bepaalt welke taal je moet gebruiken ????????? en dan de kosten niet voor hen is ????? .
Ik had immers al een update naar Anna gedaan dat was ook gewoon in het Nederlands . Had dat ook al gemeld, maar dat wordt gewoon niet naar geluisterd. sorry gelezen. Toch maar een HTC kopen ???????? maar dat terzijde hij is nog heel dus moet ik nog even wachten deze was duur genoeg.
Maar lees wat ik al eerder heb geschreven ga gewoon naar de z markt die weten wat ze moeten doen en het lukt ze is bij mij ook gelukt
Dit was het antwoord van nokia
Zoals mijn collega verteld heeft is de reden dat uw telefoon geen Nederlands heeft omdat deze telefoon niet voor de Nederlandse markt is. Deze telefoon is namelijk bestemd voor groot Brittannië. Bij verkoop had de winkel u erop moeten wijzen dat uw telefoon niet voor de Nederlandse markt bestemd is en dat wanneer uw telefoon voor reparatie gaat of een update krijgt er de mogelijkheid is dat het terug komt met de software zoals het bestemd is voor deze telefoon.
Ik raad u daarom aan om contact op te nemen met de winkel van verkoop. Zij kunnen wellicht voor u de kosten dekken die u zult maken om de Nederlandse taal op uw telefoon te krijgen.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, mocht u toch nog vragen hebben, neemt u dan telefonisch contact op met onze klantenservice.
Met vriendelijke groet,
Nokia Care
Ps Mijn toestel werkt weer top moet ik eerlijk vertellen maar ik had daarvoor ook geen enkele klacht en vind het nog steeds een mooi en goed toestel alleen de houding van nokia bevalt mij eerlijk gezegd niet zo erg dat is toch niet klantvriendelijk. Ik heb zakelijk een htc en heb met dat toestel een keer wat gehad en dat is echt top opgelost maar ja dat maar weer terzijde.
appelen met peren vergelijken ???????
mvg Gerrie
Jammer dat er niet word gelezen en niet word opgepakt en het voor hun lees nokia niet belangrijk is wat je wilt ??
Ik vind al heb ik Japans op het toestel dat moet ik toch zelf weten , Wil alleen als ik een update melding krijg ook nog in het Nederlands kan je na gaan van nokia zelfs nog wel ??? en op je telefoon.
Wil ik dat het gewoon in de taal is dat je op dat moment erop hebt en dat het zo blijft ..... en anders gewoon een melding dat het niet zo is dan kan je het overwegen om het niet te doen .
Al komt deze telefoon uit weet ik niet waar hij vandaan komt dus nokia bepaalt welke taal je moet gebruiken ????????? en dan de kosten niet voor hen is ????? .
Ik had immers al een update naar Anna gedaan dat was ook gewoon in het Nederlands . Had dat ook al gemeld, maar dat wordt gewoon niet naar geluisterd. sorry gelezen. Toch maar een HTC kopen ???????? maar dat terzijde hij is nog heel dus moet ik nog even wachten deze was duur genoeg.
Maar lees wat ik al eerder heb geschreven ga gewoon naar de z markt die weten wat ze moeten doen en het lukt ze is bij mij ook gelukt
Dit was het antwoord van nokia
Zoals mijn collega verteld heeft is de reden dat uw telefoon geen Nederlands heeft omdat deze telefoon niet voor de Nederlandse markt is. Deze telefoon is namelijk bestemd voor groot Brittannië. Bij verkoop had de winkel u erop moeten wijzen dat uw telefoon niet voor de Nederlandse markt bestemd is en dat wanneer uw telefoon voor reparatie gaat of een update krijgt er de mogelijkheid is dat het terug komt met de software zoals het bestemd is voor deze telefoon.
Ik raad u daarom aan om contact op te nemen met de winkel van verkoop. Zij kunnen wellicht voor u de kosten dekken die u zult maken om de Nederlandse taal op uw telefoon te krijgen.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, mocht u toch nog vragen hebben, neemt u dan telefonisch contact op met onze klantenservice.
Met vriendelijke groet,
Nokia Care
Ps Mijn toestel werkt weer top moet ik eerlijk vertellen maar ik had daarvoor ook geen enkele klacht en vind het nog steeds een mooi en goed toestel alleen de houding van nokia bevalt mij eerlijk gezegd niet zo erg dat is toch niet klantvriendelijk. Ik heb zakelijk een htc en heb met dat toestel een keer wat gehad en dat is echt top opgelost maar ja dat maar weer terzijde.
appelen met peren vergelijken ???????
mvg Gerrie
Heb deze week een mail gestuurd naar de webwinkel (belsimpel) over het feit dat ik geen Nederlands meer kan selecteren na de update van Anna naar Belle op mijn Nokia E6.
Ze hebben binnen 24 uur gereageerd,mag het toestel op sturen krijg dan een nieuw toestel.
Een dikke pluim voor belsimpel
Ze hebben binnen 24 uur gereageerd,mag het toestel op sturen krijg dan een nieuw toestel.
Een dikke pluim voor belsimpel
Een maand geleden heb ik dus ook een E6 gekocht waar in eerste instantie Symbian Anna op stond. Na 4 weken kreeg ik problemen met het ontvangst. Het toestel is voor garantie reparatie weg geweest en na 2 weken weer terug geregen.
En wat bleek.. Symbian Belle stond er nu op! En.. ik heb nog steeds problemen met het ontvangst!
De auteur van deze topic, 12345consument vroeg of dit wel ongevraagd mag?
Weet iemand waar je terecht kan en ook geholpen kan worden?
Mijn toestel heb ik nu 6 weken, van die 6 weken is hij 2 weken voor reparatie weg geweest, andere software is er ongevraagd opgezet waardoor de telefoon niet meer te gebruiken is als toe ik hem gekocht heb. En hij moet nu weer voor 2 weken weg voor reparatie!
Heb ik recht op een nieuw toestel??
M.v.g.
Mr.Loeka
En wat bleek.. Symbian Belle stond er nu op! En.. ik heb nog steeds problemen met het ontvangst!
De auteur van deze topic, 12345consument vroeg of dit wel ongevraagd mag?
Weet iemand waar je terecht kan en ook geholpen kan worden?
Mijn toestel heb ik nu 6 weken, van die 6 weken is hij 2 weken voor reparatie weg geweest, andere software is er ongevraagd opgezet waardoor de telefoon niet meer te gebruiken is als toe ik hem gekocht heb. En hij moet nu weer voor 2 weken weg voor reparatie!
Heb ik recht op een nieuw toestel??
M.v.g.
Mr.Loeka