LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nooit aangemeld, toch ontvangen en betalen?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Gast

Nooit aangemeld, toch ontvangen en betalen?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik kreeg onlangs zomaar sms op mijn mobiel van het nummer 3545. Dit bleek de mop van de dag te zijn. Ik heb mij hier echter NOOIT voor aangemeld! Ik ben wel gek om zulk soort rotzooi (wat overigens veel geld kost) te ontvangen. Kan ik hier wat tegen doen? Inmiddels heb ik wel een sms gestuurd om af te melden. Mag iemand mij zomaar duurbetaalde informatie (à 0,55 p.o.b.) versturen?!

Gast

Re: Nooit aangemeld, toch ontvangen en betalen?

Nee, turlijk niet.
Het bedrijf zou jou een bewijs moeten kunnen overleggen waaruit duidelijk blijkt dat je je ooit hebt aangemeld. Kunnen ze dit niet, dan dien je het bedrag terug te krijgen.

billie

Ongelezen bericht door billie »

Hallo
Mijn zoon kreeg een rekening met alleen smsjes en telitas nu wil ik graag weten wat is telitas,ik ben al heel lang bezig met t-mobile wat eerst 02 was .Ik heb alles moeten bewijzen zelfs naar de ptt moeten schrijven en nog maken ze me uit voor leugenaar en ik heb ze alle papieren laten zien maar we komen er niet uit .Nu wil ik weten wat telitas is .bijvoorbaat dank .En nu heb ik nog een vraag hoe kom ik van de ongevraagde beltone af ,ik krijg iedere dag een nieuw beltone waar ik niet om gevraagd heb .Alvast bedankt
Groetjes Wil Lichtendahl

Gast

Billie, zit je nou bij T-Mobile of Telfort (want dat was toch O2?). In ieder geval zou je provider je moeten kunnen vertellen wie of wat ze factureren, dus ook wat TElitas is. Maar om je de moeite te besparen: Telitas, 0206403535, [email protected], www.telitas.nl.
Telitas is een bedrijf dat betaalde smsdiensten aanbiedt, en verschijnt op jouw specificatie als je zelf dus betaalde smsjes, ringtones of wat dan ook ontvangt, verzonden door dit bedrijf.

Gast

Wat die ongevraagde beltone betreft: Hoe ontvang je deze? Als je deze hebt ontvangen staat er dan weer Telitas op je specificatie? Zo ja: Telitas bellen en zegggen dat ze moeten ophouden.
Zo nee, zoveel mogelijk info verzamelen en je provider bellen.Zij kunnen vaak achterhalen welk bedrijf erachter zit.

EH1

Ongelezen bericht door EH1 »

Ik heb precies hetzelfde gehad.. alleen heb ik mijn daghoroscoop gekregen zonder mij daar ooit voor te hebben aangemeld!! Heb jij nog actie ondernomen?
Ik ben wel gek om zulk soort rotzooi (wat overigens veel geld kost) te ontvangen. Kan ik hier wat tegen doen?
IK hoop op een reactie terug.. Mag iemand mij zomaar duurbetaalde informatie (à 0,55 p.o.b.) versturen?!??

!!!!

Ongelezen bericht door !!!! »

Nee, er mogen geen ongevraagde smsjes tegen betaling gestuurd worden, maar (heel raar misschien :wink: ) in de database van deze aanbieders staat vaak toch wel een aanmelding.

Het probleem is dat mensen vaak niet goed lezen en zich toch echt zelf aanmelden.
Wanneer ze dan uiteindelijk de rekening van hun provider krijgen schrikken ze en zijn de smsjes opeens niet gewenst meer.

gastpe

Ongelezen bericht door gastpe »

Wie o wie kan mij helpen aan de juiste gegevens van Telitas.
Op hun site www.telitas.nl zijn de contactgegevens weggehaald en bekende telefoonnummers (o.a. 020-6403535) zijn opgezegd.

Ook als je het telefoonnummer van Sven Bommezijn (contactpersoon Telitas) hebt hoor ik het graag.

Het lijkt allemaal een beetje op oplichting

coolcom

Ongelezen bericht door coolcom »

Hallo,

Telitas bv, Bouwerij 102 3 hoog, Amstelveen. Het telefoonnummer wat je opgeeft bestaat gewoon nog hoor en is van de helpdesk. Veel succes.

Gesloten