LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Normale duur van een telefoon reparatie?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Barge

Normale duur van een telefoon reparatie?

Ongelezen bericht door Barge »

Ik heb bij Belsimpel.nl een Alcatel OT993D gekocht. Het toestel heeft kuren het startte uit zichzelf opnieuw op en dat meerdere keren per dag. Overleg met zowel de Webwinkel als het officiële nederlandse reparatiecentrum van Alcatel (Solid Vision) heeft ertoe geleid dat ik het toestel ingezonden heb naar Solis Vision (GSM-repareren.nl). Solid Vision heeft de software ge-update (had ik zelf ook al gedaan) en het toestel teruggezonden. Het probleem bleef. Toestel in overleg met Solid Vision opnieuw opgestuurd, conclusie was nu dat het moederbord vervangen moest worden. Na een maand gevraagd wanneer ik de reparatie kon verwachten, het antwoord was dat men dat niet kon zeggen omdat Alcatel op dat moment geen moederbord kon leveren en Alcatel ook niet kon aangeven wanneer dat dan wel zou gebeuren. Ik heb toen gevraagd of het dan niet mogelijk was een ander toestel te krijgen aangezien het toestel in reparatie nauwelijks gebruikt was. Dit was niet mogelijk behalve als Alcatal daartoe opdracht zou geven. Inmiddels is het weer bijna een maand later en nog steeds geen gerepareerd toestel. Ik heb ook weer contact opgenomen met de webwinkel maar die zeggen doodleuk dat ze niets voor me kunnen (willen?) doen, aangezien Solid Vision niet hun normale reparateur is. Heb ik nu helemaal geen rechten in deze en moet ik maar afwachten wanner het Alcatel behaagd een moederbord te leveren?

devious

Re: Normale duur van een telefoon reparatie?

Ongelezen bericht door devious »

Je kunt ze helaas niet dwingen. Maar je kunt volgens mij wel bewijzen dat je toestel niet functioneert nu en dan heb je garantie. Een van de wetsmijters hier heeft al laten zien dat je een vervangend toestel in sommige gevallen kunt krijgen, in andere gevallen is de huur van een ander toestel op de webwinkel verhaalbaar. Maar dan zit je weer met het feit dat ze dan wel moeten betalen en gaat het hele verhaaltje overnieuw.

Wat zeggen ze eigenlijk bij SolidVision? Ze kunnen niet je toestel houden tot er ooit eens een moederbordje voor komt. Ik neem aan dat ze vast wel een oplossing hebben.

Barge

Ongelezen bericht door Barge »

Dat het garantie is wordt door niemand bestreden, dus dat is het probleem niet. Ik heb ook alle begrip dat er in een telefoon een productiefoutje kan zitten en dat het tijd duurt om dat te verhelpen maar 2 maanden? Ik heb de telefoon zo langzamerhand net zolang zelf gehad dan als hij ter reparatie is geweest. Een vervangend toestel heb ik niet nodig, doe het wel zolang met m'n oude niet Smarte telefoon.
Volgens mij zeggen de regels met betrekking tot garantie toch echt dat dat binnen een redelijke termijn moet gebeuren en is 2 maanden nog redelijk?

devious

Ongelezen bericht door devious »

dan zou ik zeker èn de regels nog maar eens doornemen ( want ook ik vind meer dan twee maanden reparatie-tijd niet bepaald normaal ) èn de reparatiedienst nog maar een bellen. Er moet een alternatief zijn. Ander toestel/geld terug...whatever..maar zo schiet het ook niet op. Wachten op SintJuttemis... :evil:

Gesloten