LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nummerbehoud naar MTV Mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rogeir1

Nummerbehoud naar MTV Mobile

Ongelezen bericht door rogeir1 »

Hallo iedereen,

Ik ben van plan om over te stappen van hollandsnieuwe (abonnement) naar MTV Mobile. Het liefst met nummerbehoud.

Ik heb alleen geen ervaring met nummerbehoud van abbo naar abbo. Wel met prepaid naar prepaid en prepaid naar abbo, maar daar heb ik over het algemeen ook niet echt van die positieve ervaringen over...

Volgens een klantenservice-medewerker van T-/MTV Mobile is de kans heel klein dat dingen fout gaan, maar heeft iemand daar ervaringen mee?

Alvast bedankt

witte angora

Re: Nummerbehoud naar MTV Mobile

Ongelezen bericht door witte angora »

Ervaring niet, ik ken die provider niet. Maar ik kan je wel een key geven om een indicatie te krijgen: hoeveel abonnee's zijn er, en hoeveel klachten lees je op internet dat het overstappen fout ging?

atesli

Ongelezen bericht door atesli »

Kans dat er iets misgaat is erg klein.
Belangrijk is om het nummer behoud door MTV mobile te laten verzorgen, dus niet zelf opzeggen.
MTV Mobile is onderdeel van T-Mobile , met T-Mobile heb ik altijd prettige ervaringen.
Neem aan dat je dezelfde service krijgt via MTV mobile.

Groetjes

Prolix

Ongelezen bericht door Prolix »

Nummerbehoud werkt heel simpel:

Een telefoonnummer is eigenlijk van niemand, maar KPN beheert ze. Vraag jij ergens nummerbehoud aan, dan zal die nieuwe provider aan de latende provider "vragen" jouw telefoonnummer terug te storten in een nummerpoule ( dat heet echt zo ). Eenmaal terug in die poule staat het nummer sowieso nog twee maanden speciaal voor jou apart. Dus handig als je geen haast hebt. Daarna moet het nummer 6 maanden in de cooloff en mag helemaal niet worden gebruikt, tenzij jij daar specifiek om vraagt. ( Da's een procedure van niks, maar volgens mij weet bijna geen enkele klantenservicemedewerker dit ). Je nieuwe provider haalt vervolgens jouw nummer uit die poule en schrijft je tijdelijke nummer over met je oude nummer: einde verhaal. Het meest gekke is dat KPN dus de nummerbeheerder is en ten alle tijde de nummers mag uitgeven. Waarom dat het geval is: geen idee, en er zijn zelfs praktijkvoorbeelden van mensen die hun nummer verloren aan de KPN tijden het bellen...

Gesloten