Via de website van KPN een nieuw abonnement aangevraagd met nummerbehoud op 19 juli 2011. Daarbij de einddatum van het oude abonnement ingevuld, 14 oktober 2011. Het formulier werd zonder fouten of meldingen correct verzonden, maar binnen een dag kreeg ik een e-mail waarin werd verteld dat nummerbehoud niet kon worden uitgevoerd omdat het overstapmoment meer dan 2 maanden in de toekomst lag. In de email stond dat indien ik eerder wilde overstappen ik een afkoopsom zou moeten betalen aan mijn oude provider (Telfort) en dat men graag vernam of ik de bestelling doorgang wilde laten vinden. Dat heb ik gedaan met de overstapdatum aangepast naar 14 september 2011 (maand eerder) met de veronderstelling dat KPN alles verder zou afhandelen.
De bestelling werd ook afgehandeld, maar op 29 juli 2011 kreeg ik een brief dat de nummerportering niet kon plaats vinden omdat ik bij de oude provider nog minimaal 4 maanden contractuele verplichtingen zou hebben. Dat klopt uiteraard niet, maar wat erger is ik raak nu mijn oude nummer kwijt.
KPN zegt regels zijn regels en ik had moeten weten dat zij niet alles afhandelen indien er een afkoop in het spel is. Is misschien ook wel zo, maar wordt helaas nergens vermeld. En Telfort zegt dat het niet meer kan worden aangepast, aangezien zij minimaal 3 weken nodig hebben om de afkoop te regelen. Door een geplande vakantie kwam ik er nu pas aan toe e.e.a. na te vragen. Dat is uiteraard mijn fout, maar geen van beide partijen vindt dat zij zelf iets fout hebben gedaan, terwijl toch nergens wordt vermeld dat nummerportering niet kan indien een contract moet worden afgekocht. En daarnaast zijn er blijkbaar 2 termijnen: eentje van 2 maanden en eentje van 4 maanden.
Nogmaals: ik heb het (maar onbewust) fout gedaan, maar dat ze nu zo halsstarrig zijn vind ik ook geen reclame.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nummerbehoud niet mogelijk
Re: Nummerbehoud niet mogelijk
Helaas kan KPN hier niets aan doen,dit zijn helaas de regels.
Je zal zelf bij Telfort moeten aankloppen voor het afkopen van je contract,en duidelijk aangeven dat je je nummer wel wilt behouden.
Hou er wel rekening mee dat je op tijd moet zijn KPN.
Succes!
Je zal zelf bij Telfort moeten aankloppen voor het afkopen van je contract,en duidelijk aangeven dat je je nummer wel wilt behouden.
Hou er wel rekening mee dat je op tijd moet zijn KPN.
Succes!