Afgelopen vrijdag ( 30 april) heb ik via Electric City een nieuwe abbonement afgesloten bij T Mobile. Daar ik weet dat je je nummer kan meenemen, heb ik aan de verkoper gevraagd of dit ook mogelijk is wanneer je je prepaid nummer wil laten omzetten in een abonnementsnummer. Mij werd verteld als ik zou bellen met de klantenservice dat dit gewoon kon en binnen vijf minuten geregeleld zou zijn.
Toen ik echter belde met T mobile klantenservice werd mij verteld dat dit niet mogelijk was: de reden was dat dit technisch niet kon.
Zaterdag ben ik terug gegaan naar de winkel en daar nog eens navraag gedaan. Zij stonden hier zelf ook van te kijken en hebben dus nogmaals gebeld met de klantenservice van T mobile. Weer hetzelfde verhaal. Het was wel mogelijk met ieder ander prepaid of abonnementsnummer van elke provider, maar omdat ik een T mobile prepaid nummer had kon ik deze niet over laten zetten.
Nu is mij door kennissen verteld dat de werkelijke reden kon zijn dat zij anders een prepaid nummer kwijt zijn uit hun database en dat ze onder het mom van technisch niet mogelijk mij afschepen. Ook heb ik een oud medewerker van T mobile gesproken en die heeft bevestigd dat dit wel degelijk technisch mogelijk is.
Kan ik nu eisen dat ik alsnog mijn nummer wil behouden. Het is toch vreemd dat het bij iedereen kan, behalve bij hun. Als ik zelfs van een andere provider was gekomen met een prepaid nummer had ik het wel kunnen laten omzetten naar een T mobile abbonementsnummer met nummerbehoud, maar omdat ik zo vriendelijk ben geweest bij dezelde provider te blijven heb ik het gevoel nu afgestraft te worden.
Voor mijn werk, school en vrienden vind ik het belangrijk om hetzelfde nummer te houden: dus heb ik een poot om op te staan?
Paula
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nummerbehoud
Re: Nummerbehoud
koop een orange prepaid kaart. zet je t-m prepaid over naar orange +- 2 weken! ga daarna van orange prepaid terug naar je t-m abbo! dan moet het goedkomen! is omslachtig maar nu kan je wel je nr meenemen! anders niet!