LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nummerweergave

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
resp001164994

nummerweergave

Ongelezen bericht door resp001164994 »

Zou RADAR eens aandacht willen besteden aan het fenomeen nummerweergave.Voor dat je de hoor opneemt weten wie er belt was de slogan.Mooi dachten wij dat nemen we, zijn we eindelijk verlost van die vervellende callcenters.Heb ook de telefoon moeten aanpassen zodat deze nummerweergave kon lezen en uiteraard bij K.P.N aangemeld voor € 1.90 p/m.
Nu kunt je gratis je nummer laten afschermen zodat niemand kunt zien wie er belt.
Mag dit; dat K.P.N je laat betalen voor een dienst die gratis af te schermen is ?
B.V.D Rinus.

Gast

Re: nummerweergave

Ongelezen bericht door Gast »

Ik snap zo en zo niet dat nummer afgeschermd moeten worden! Kijk die call centers wel, anders worden ze daar steeds opgebeld. Meestal zijn er aparte nummers voor de call centers dan waar de call centers jouw mee bellen.

Oke alles call centers een onbekend nummer, lekker boeien weet je dat het zo en zo een call center is. De rest gewoon nummerweergave aan :!:

Gast

het is om te beginnen € 1,90 per 2 maanden en dus niet per maand zoals jij uiteenschetste.
je nummer afschermen zodat de tegenpartij je nummer niet kan zien, natuurlijk mag dat, waarom niet.?
het zou te gek voor woorden zijn dat iedereen je nummer maar kan zien omdat die persoon nummerweergave heeft.
ik begrijp je frustraties, daar gaat het niet om, maar je moet je ook eerst even in een ander zijn situatie kunnen plaatsen.
ik heb ook nummerweergave, als iemand mij beld en ik zie die persoon zijn/haar telefoonnummer niet op mijn display verschijnen, dan neem ik de hoorn niet eens op.
ik zeg maar zo, wie zijn/haar telefoonnummer verbergt die heeft iets te verbergen.
de KPN heeft je ook niet gedwongen om nummerweergave te nemen.
dus indien jij je niet kan vinden in de werkwijze die KPN hanteerd, dan zeg je de nummerweergave op.

Gast

Ik ben toch niet verplicht om mijn nummer aan iedereen te geven?? Je moet het omdraaien. Waarom is er nummerweergave?? Afschaffen die handel!

Gast

Wat een dom idee!

callcenters hebben grote telefooncentrales waardoor nummerweergave gewoon niet werkt, dat hebben ze niet uitgezet ofzo. Daarnaast weet iedereen toch dat je nummerweergave aan en uit kunt zetten?! welkom in de 21e eeuw!

Gast

Ik ben toch niet verplicht om mijn nummer aan iedereen te geven?? Je moet het omdraaien. Waarom is er nummerweergave?? Afschaffen die handel!

natuurlijk ben je dat niet verplicht, dat zal wat moois zijn, nummerweergave is bedoeld tegen ongewenste telefoontjes.
gast van 17 Aug 2004 23:03 u. nummerweergave is eigenlijk een mooi iets, want ik heb nummerweergave, als iemand mij beld en ik zie bijv. allemaal 0000000 ,dan neem ik het niet eens aan.
als ik zo'n onbekend nummer wel aanneem, dan doe ik dat omdat ik weet wie mij beld.
de meeste telefoonnummers worden wel zichtbaar ook geheimnummers.
maar beste gast van 17 aug. 2004 23.03u. je moet toch wel met mij eens zijn, dat de meeste waarvan het nummer niet zichtbaar wordt, iets te verbergen hebben.
je hoeft het niet met mij eens te zijn, maar indien jij vindt dat ik de plank mis sla, hoop ik wel dat je mij verteld waarom ik ongelijk heb.

ams

Ongelezen bericht door ams »

Beste forum gasten,

Bedankt voor het reageren en iedereen heeft gelijk met wat men schrijft over nummerweergave.
Iedereen mag vrij kiezen, wel of geen nummerweergave,wel of geen nummerherkenning meesturen.
Allemaal heeft men daar een rede voor om het zus of zo te doen.

:D Natuurljik mag zoals Gast:17 Aug 2004 21:00 schrijft,je nummer afschermen zodat de tegenpartij je nummer niet kan zien, natuurlijk mag dat, waarom niet.?
het zou te gek voor woorden zijn dat iedereen je nummer maar kan zien omdat die persoon nummerweergave heeft. :!:

Die discussie is klaar,alleen blijf de vraag, is het aanvaarbaar van K.P.N om voor nummerweergave te laten betalen en voor nummerafschermen niet ?
Met andere woorden, of voor beide laten betalen of beide gratis aanbieden.
Zoals bij mobiel bellen wel het geval is.

Ik hoop hiermee mijn vraag duidelijk heb weergegeven.
Met vriendelijk groet;
Rinus.

Adam

Ongelezen bericht door Adam »

alleen blijf de vraag, is het aanvaarbaar van K.P.N om voor nummerweergave te laten betalen en voor nummerafschermen niet ?
Met andere woorden, of voor beide laten betalen of beide gratis aanbieden.

daar heb jij helemaal gelijk in.
zoals het nu gaat is niet helemaal eerlijk.

Reink

Ongelezen bericht door Reink »

Technisch gezien is het natuurlijk ook mogelijk een blokkade op de lijn te gooien zodat mensen die nummerweergave uit hebben staan je niet eens kunnen bellen. Ik weet alleen niet of deze dienst ook geboden word door de telecom aanbieders.

In mijn mobiel heb ik in ieder geval een profiel gemaakt zodat de telefoon alleen geluid maakt bij mensen die ik zelf ook in mijn b\mobiel heb staan. Dat scheelt al een hele boel moet ik zeggen.

Gast

Je kunt ook stellen, jij belt iemand op/valt hem lastig: is het wel zo beleefd je even voor te stellen. Nummerweergave doet dat.
Technisch gezien is het natuurlijk ook mogelijk een blokkade op de lijn te gooien zodat mensen die nummerweergave uit hebben staan je niet eens kunnen bellen. Ik weet alleen niet of deze dienst ook geboden word door de telecom aanbieders
Geloof het of niet, maar ons aller UPC biedt die mogelijkheid voor EUR 1,15 per maand. Of het, gezien UPC, ook werkt, weet ik niet.

Gast

Hallo

Wij hebben onze nummer uitgezet maar niet omdat wij wat te verbergen hebben ofzo hoor dat hoeft toch helemaal niet niet iedereen hoeft onze nummer te zien het is juist tegen het misbruiken van een nummer zo kan niemand ons nummer zien en kunnen ze je ook niet lastig vallen...
En dat iemand niet opneemt omdat iemand anoniem is met bellen ja dat is dan zijn probleem.........
Maar ieder zijn eigen mening

hoffie

Ongelezen bericht door hoffie »

Je kunt ook stellen, jij belt iemand op/valt hem lastig: is het wel zo beleefd je even voor te stellen. Nummerweergave doet dat.
Uhhhhh hoe kan ik nou weten of de andere kant nummerweergave heeft, en mezelf hiermee voorstel?????????????

En uhhhh ik heb geen nummerweergave dus niemand stelt zich bij mij voor, en ik moet dat wel bij anderen doen???????????

Denk dat het niet diegene is die zijn nummerweergave uit heeft staan is die iets te verbergen heeft maar juist iemand die nummerweergave heeft......

Gast

Dus als je nummerweergave hebt heb je wat te verbergen ??.
Draai het om, degene die nummerweergave uit heeft staan heeft wat te verbergen. Iedereen staat op de een of andere manier geregistreerd, via sofi-nummer, kenteken auto, etc. Men is dus te achterhalen ! Ook wat te verbergen ?? Dacht het niet. 8)

Het zijn met name organisaties zoals callcenters ( waar ze stuudjes rronselen om anoniem en op onbeschopfte wijze rond etenstijd mensen telefonisch lastig te vallen met zg aanbiedingen)
Dat je dan nummerweergave hebt is een voordeel, zie je niets staan in de display dan kun je rustig doorgaan met de maaltijd of wat dan ook. :P

JH

Ongelezen bericht door JH »

vergeten in te loggen :oops:

Geplaatst op 29 Aug 2004 19:17 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

Dus als je nummerweergave hebt heb je wat te verbergen ??.
Draai het om, degene die nummerweergave uit heeft staan heeft wat te verbergen. Iedereen staat op de een of andere manier geregistreerd, via sofi-nummer, kenteken auto, etc. Men is dus te achterhalen ! Ook wat te verbergen ?? Dacht het niet.

Het zijn met name organisaties zoals callcenters ( waar ze stuudjes rronselen om anoniem en op onbeschopfte wijze rond etenstijd mensen telefonisch lastig te vallen met zg aanbiedingen)
Dat je dan nummerweergave hebt is een voordeel, zie je niets staan in de display dan kun je rustig doorgaan met de maaltijd of wat dan ook.

Gesloten