Geacht O2,
Medio December 2002 heb ik uw organisatie 5 brieven gestuurd met daarin de opdracht mijn lopende abonnement met ingang van 1 februari 2003 te laten beëindigen.
Dit vanwege de voorgenomen prijsstijgingen van de gespecificeerde rekening en het starttarief.
Uw algemene voorwaarden zijn in deze gevallen vrij duidelijk en lijken mij geen ruimte over te laten voor diverse interpretaties, Als O2 de tarieven wijzigt, dan staat het de client vrij om kostenvrij en met ingang van de voorgenomen prijsstijgingsdatum op te zeggen.
Ik heb iedere brief naar een ander (bekend) adres van O2 gezonden om er in ieder geval voor te zorgen dat de boodschap over zou komen.
En wat schetst mijn verbazing, na ruim een maand (en dit terwijl ik daar toch in mijn brieven duidelijk om gevraagd had) geen schriftelijke bevestiging van ontvangst danwel een opzegging m.i.v 1 februari 2003.
Ik dacht dat als ik de afdeling contractbeheer zou bellen, deze al snel uitsluitsel zou kunnen geven omtrend de status van mijn contract...”de wachttijd bedraagt nu 20 minuten”, na 30 Minuten !! wachten wordt plotseling de verbinding verbroken.. goede zaak!
Volgende dag dan maar weer geprobeerd, deze keer had ik meer geluk, toen ik moest kiezen tussen het verlengen van mijn contract en het opzeggen heb ik zeker de verkeerde keuze gemaakt, binnen een minuut had ik iemand aan de lijn, deze vroeg ik naar de status van mijn contact, en de overvriendelijke heeraan de andere kant van de lijn zou even gaan checken voor me...tuut-tuut-tuut...verbinding verbroken.
WEER bellen dan maar...deze keer de keuze waarschijnlijk goed gemaakt want de wachttijd bedroeg maar liefst 10 minuten..!!
Na zeker 15 minuten kreeg ik een dame aan de lijn. die ik het verhaal vertelde van de 5 brieven en dezelfde vraag stelde, namelijk de status van mijn contract, onveranderd zei ze....status is actief, er zou zelfs onderzoek gaande zijn of dat mijn contract wel beëindigd KON worden vanwege prijsaanpassingen...mooi verhaal!..ik vertelde dat de algemene voorwaarden weinig ruimte lieten en duidelijk waren op dat punt, maar de dame met een huid als een olifant en het vermogen tot redeneren van een mud aardappelen verslapte niet, en liet wederom weten dat het onderzocht werd en ik tijdig antwoord zou krijgen..tijdig antwoord??...het is nu 28 januari, en per 1 februari moet het worden opgezegd...lijkt me inmiddels wel tijd worden voor een antwoord.
Ik heb nu ruim 45 minuten aan de telefoon gehangen om GEEN antwoord op mijn vragen te krijgen, en voel me in de maling genomen, waar O2 een tijdige betaling en een strikte naleving van de voorwaarden waardeerd, laat ze zelf de touwen vieren en haar cliënten aan hun lot over.
Even ter herinnering, de algemene voorwaarden luiden:
5. O2 kan te allen tijde de voor de Producten of Diensten geldende prijzen wijzigen. Indien de wijziging een verhoging betreft, zal O2 Gebruiker hiervan ten minste 14 (veertien) dagen van tevoren op de hoogte stellen. De Gebruiker heeft alsdan het recht de betreffende Overeenkomst kosteloos op te zeggen tegen de datum waarop de verhoging van kracht wordt.
Niet moeilijk toch?...gewoon nakomen wat je afspreekt, niet meer en niet minder.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] O2, ben ik er nu vanaf??
Re: O2, ben ik er nu vanaf??
Ja dit is natuurlijk echt belachelijk, wat moet je dan doen he in zon situatie? Ik zou de onbudsman raadplegen, of langs een O2 winkel gaan in Utrecht Of Den Haag, dan kan je je verhaal tenminste uitleggen!, En kan de hoorn dr ook nie opgegooid worden. Ik heb in het verleden ook wel brieven gestuurd over problemen, maar nooit wat van gehoord en er ook opgewezen dat ze volgens hun algemene voorwaarden, binnen 30 dagen moet antwoorden! Anders is er ook nog een geschillencommisie, staat ook in die voorwaarden, maar ik weet niet of je daar zomaar terecht kan.
Ik zou in ieder geval de brief aangetekend versturen, met handtekening voor ontvangst.
Gebeurt er dan weer niets, dan kun je via de Opta, geschillencommissie of iets dergelijks je gelijk proberen te halen. Maar dan heb je wel een bewijs!
Gebeurt er dan weer niets, dan kun je via de Opta, geschillencommissie of iets dergelijks je gelijk proberen te halen. Maar dan heb je wel een bewijs!
13. KLACHTEN EN GESCHILLEN
13.1 Heeft de Contractant een klacht of een geschil met O2? Dan dient hij zich binnen dertig dagen nadat de klacht of het geschil is ontstaan, te wenden tot Klantenservice van O2. Deze Klantenservice reageert schriftelijk, binnen dertig dagen na ontvangst van de brief, tenzij dit redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval vertelt Klantenservice de Contractant wanneer de beslissing uiterlijk wordt vermeld. Binnen dertig dagen na ontvangst van de beslissing van O2 of binnen dertig dagen na het verstrijken van de datum waarop O2 die beslissing had moeten nemen, kan de Contractant bezwaar aantekenen bij de Klachtencommissie van O2. Deze commissie onderzoekt de klacht opnieuw en laat de Contractant binnen veertien dagen weten wat de uitkomst is.
13.2 Als beide partijen het geschil niet kunnen oplossen, kan de Contractant zijn zaak voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie, Bordewijklaan 46 te Den Haag. Dit kan alleen als de Contractant een consument is en als deze Commissie bevoegd is kennis te nemen van het geschil. Hoe de Contractant zijn zaak moet indienen en hoe deze wordt behandeld, is te vinden in het reglement van de Commissie. De beslissing van de Commissie is een bindend advies voor beide partijen.
13.3 De Contractant kan het geschil ook voorleggen aan de burgerlijke rechter. Dit treedt dan in de plaats van het inschakelen van de Geschillencommissie.
13.1 Heeft de Contractant een klacht of een geschil met O2? Dan dient hij zich binnen dertig dagen nadat de klacht of het geschil is ontstaan, te wenden tot Klantenservice van O2. Deze Klantenservice reageert schriftelijk, binnen dertig dagen na ontvangst van de brief, tenzij dit redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval vertelt Klantenservice de Contractant wanneer de beslissing uiterlijk wordt vermeld. Binnen dertig dagen na ontvangst van de beslissing van O2 of binnen dertig dagen na het verstrijken van de datum waarop O2 die beslissing had moeten nemen, kan de Contractant bezwaar aantekenen bij de Klachtencommissie van O2. Deze commissie onderzoekt de klacht opnieuw en laat de Contractant binnen veertien dagen weten wat de uitkomst is.
13.2 Als beide partijen het geschil niet kunnen oplossen, kan de Contractant zijn zaak voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie, Bordewijklaan 46 te Den Haag. Dit kan alleen als de Contractant een consument is en als deze Commissie bevoegd is kennis te nemen van het geschil. Hoe de Contractant zijn zaak moet indienen en hoe deze wordt behandeld, is te vinden in het reglement van de Commissie. De beslissing van de Commissie is een bindend advies voor beide partijen.
13.3 De Contractant kan het geschil ook voorleggen aan de burgerlijke rechter. Dit treedt dan in de plaats van het inschakelen van de Geschillencommissie.
Dag allemaal,
Ik verkeerde in dezelfde omstandigheden als Serge, dus vond ik het wel aardig om ook een bijdrage te leveren aan dit forum.
Toen ik van O2 een brief kreeg met de mededeling dat er geld zou worden gevraagd voor een gespecificeerde rekening, heb ik een aangetekende opzegbrief verstuurd.
Begin januari heb ik geschreven, op de laatste dag van januari heb ik met de afdeling Contracten gebeld, waar ik na ca. 25 minuten geholpen ben door een vriendelijke jongeman. Ik zou op 1 februari worden afgesloten door een speciale afdeling.
Het werd 1 februari, het werd 2 februari, het werd 3 februari, uiteindelijk heb ik op 4 februari weer gebeld met dezelfde afdeling, na 30 minuten eindelijk contact.
Dit keer werd ik een stuk minder vriendelijk geholpen door een meisje dat voortdurend: "Wat, wat, wat?" schreeuwde door de telefoonlijn. Echt een zeer onaangenaam typje. Ze beloofde me direct af te sluiten.
En zowaar. Twee uur later kon ik niet meer bellen met mijn O2 simkaart. Echt een opluchting na maanden van verkeerde facturen, slechte service en meer ellende.
Groet,
Jan Willem
Ik verkeerde in dezelfde omstandigheden als Serge, dus vond ik het wel aardig om ook een bijdrage te leveren aan dit forum.
Toen ik van O2 een brief kreeg met de mededeling dat er geld zou worden gevraagd voor een gespecificeerde rekening, heb ik een aangetekende opzegbrief verstuurd.
Begin januari heb ik geschreven, op de laatste dag van januari heb ik met de afdeling Contracten gebeld, waar ik na ca. 25 minuten geholpen ben door een vriendelijke jongeman. Ik zou op 1 februari worden afgesloten door een speciale afdeling.
Het werd 1 februari, het werd 2 februari, het werd 3 februari, uiteindelijk heb ik op 4 februari weer gebeld met dezelfde afdeling, na 30 minuten eindelijk contact.
Dit keer werd ik een stuk minder vriendelijk geholpen door een meisje dat voortdurend: "Wat, wat, wat?" schreeuwde door de telefoonlijn. Echt een zeer onaangenaam typje. Ze beloofde me direct af te sluiten.
En zowaar. Twee uur later kon ik niet meer bellen met mijn O2 simkaart. Echt een opluchting na maanden van verkeerde facturen, slechte service en meer ellende.
Groet,
Jan Willem