LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] O2 gaat over tot toestelvernietiging

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
herman

O2 gaat over tot toestelvernietiging

Ongelezen bericht door herman »

Beste mede-gedupeerden,

Mijn toestel, zo'n ouderwetse 3210 van Nokia, had een raar probleem. Iedere keer viel het beeldscherm uit. Hierover gebeld en na wat tests besloten om het toestel op te sturen naar O2. Zo gezegd, zo gedaan. Het was 5 augustus, inmiddels is het 19 november en mijn toestel? Nog steeds niet terug! Als ik bel, kan niemand mij helpen op de klantenservice. Allemaal aardige studenten lijkt het, maar niemand is in staat om mijn probleem op te lossen. Ze kunnen niet nakijken of het toestel is aangekomen, ze kunnen niets achterhalen met mijn verzendbewijs, ze kunnen/mogen niet bellen met de reparatie-afdeling en - nu komt het mooiste - ze kunnen mijn klachtenbrieven ook niet terugvinden. Het lijkt op een chaos bij O2. En mijn toestel? Gisteren een brief ontvangen dat ik geen keuze had gemaakt (wat voor keuze dan?) en dat mijn toestel nu in beslag is genomen en zal worden vernietigd.
Voor mijzelf een tragedie. Dit toestel is van mijn vrouw, die drie jaar geleden is verongelukt. Dit toestel is voor mij een aandenken, het had dus een bijzondere waarde voor mij, anders had ik wel een nieuwe Nokia gekocht. Ik vind dit heel erg en vraag me af of het O2 wel iets kan schelen dat mijn toestel zal worden vernietigd. Wie heeft een advies voor mij? Graag uw antwoord op dit forum! Bij voorbaat mijn dank, Herman

Matthias Sammar

Re: O2 gaat over tot toestelvernietiging

Ongelezen bericht door Matthias Sammar »

-edit-

herman

Ongelezen bericht door herman »

Geachte forumleden,

Ik kan het antwoord van Matthias niet op prijs stellen. Heel zielig om op zo'n manier te reageren. Gaarne verzoek ik de moderator van dit forum om bovenstaande reactie van Matthias per ommegaande te verwijderen. Uiteraard blijf ik uitzien naar normale reacties op mijn posting.
Met groet,

Herman

Carolien

Ongelezen bericht door Carolien »

Beste Herman,

Ik vind dit heel sneu voor je, ik zou ontzettend kwaad zijn als mij dit gebeurde, verder zou ik het volgende ondernemen:
Ik zou naar de directie van O2 een aangetekende brief sturen, met een kort overzicht wat er gebeurd is.
Verder zou ik ze sommeren binnen 14 dagen e.e.a te corrigeren.
In de brief zou ik tevens schrijven dat indien er niet op tijd gereageerd wordt, ik mij zou beraden op (juridische) stappen.
Veel sterkte
Carolien

bernadette

Ongelezen bericht door bernadette »

Ik weet het, O2 gaat binnenkort over tot toestelvernietiging, dit was mij al weer een tijdje geleden verteld door de klantenservice. Het gaat om toestellen die geruime tijd op hun reparatieafdeling liggen en nooit zijn opgehaald. Maar ook de toestellen die door een misverstand nog niet bij hun rechtmatige eigenaar zijn terecht gekomen, zullen binnenkort vernietigd worden.

Herman, ik raad je aan, net als Carolien, om een brief naar de directie te versturen, alles goed uit te leggen en een kopie te versturen c.c. OPTA (de telecomtoezichthouder). Verder is het niet onverstandig, aangezien het O2 betreft, om je rechtbijstandsverzekering aan te schrijven.

Ik wil je zeggen dat ik het heel erg voor je vind en dat ik je mailing met tranen in de ogen heb gelezen. Ik wens je heel veel sterkte en succes om alles tot een goed einde te brengen.

Bernadette

Vincent

Ongelezen bericht door Vincent »

Ahoy Radar-forum!

mijn naam is Vincent. ik hoorde ook zoiets dat O2 binnenkort vele duizenden toestellen gaat vernietigen. is toch te gek voor woorden? laten ze eens de klanten normaal helpen en niet iedere keer olie op het vuur gooien!!! ik zou het normaal vinden als klanten (waarschijnlijk inmiddels ex-klanten) aangifte doen bij de politie, want wat O2 doet is echt niet meer normaal.

Herman

Ongelezen bericht door Herman »

Ondanks al mijn inzet+brieven+ondersteuning door dit forum, heb ik vandaag het nare bericht van O2 ontvangen dat mijn toestel definitief hun bezit is geworden.
Ik kook.
Ik kook zo ongeveer over en heb hier geen woorden meer voor.
Ze zijn gek daar in Amsterdam.

Herman

Ed

Ongelezen bericht door Ed »

WAT een triest bericht, Herman.

Ik kon het NIET nalaten om via het online suggestie formulier een paar hele vervelende woorden naar ze toe te sturen.
Ik weet wel dat het niks zal helpen en mijn woede hierover zal die van jouw nooit kunnen benaderen, maar ik MOEST het even doen.
WAT een stelletje schoften zeg!

Herman

Ongelezen bericht door Herman »

Allereerst bedankt voor de aardige, lieve en begripvolle reacties op dit forum.
Ik heb vandaag gebeld om te vragen of mijn klachtenbrief al ontvangen was, maar wederom was de post niet aangekomen.
Onbegrijpelijk dat O2 al haar post vernietigt of weggooit.

Ik troost me bij de gedachten aan mijn vrouw die zou zeggen: "Herman, het is maar van plastic, stel je niet zo aan".
En met die gedachte kan ik O2 misschien ooit vergeven.

Het ga jullie goed,

Herman

richard

Ongelezen bericht door richard »

Ik vindt dit echt onbeschoft en beneden alle peil wat O2 hier flikt...
Je levert je telefoon in voor reparatie en je krijgt 'm gewoon niet meer terug, en dan kondigen ze aan dat ze 'm gaan vernietigen omdat ie niet wordt op gehaald....tewijl het hun schuld is dat u het toestel nog niet terug hebt.....
Denken ze bij O2 nou echt dat ze zo aan de gang kunnen blijven......
Ik begrijp uit jou verhaal ,Herman, dat je geen rechtsbijstand verzekering hebt want die zou je dan wellicht ingeschakeld hebben.
Het enige dat dan overblijft is een aangetekende brief sturen en het hele verhaal uitleggen en aan geven dat u stappen zult ondernemen, ook als u dat niet van plan bent.
Want dreigen help meestal wel.....

Als dat niet helpt dan blijft er nog maar een ding over....

Negatieve reclame maken over O2 en iedereen zoveel mogenlijk advieseren een andre provider te kiezen.....

kaartjeposten

Ongelezen bericht door kaartjeposten »

Beste Herman,

Ik heb jou laatst hier ook ergens gespot op het forum, met allerlei vervelende uitingen over anderen en met name naar o2. Ik begrijp dat je verlies groot is en dat je aandenken is gesneuveld op de reparatieafdeling van o2, misschien wel op weg naar o2. Wie zal het zeggen, maar er zijn ook mensen die het beste hebben met de klant, je komt ze niet in grote getallen tegen, maar ze zijn er echt. Ik wil je adviseren om een brief te schrijven aan de afdeling Customer Relations en je verhaal uit een te zetten. Alleen je moet wel een beetje op je woorden letten, en respect voor anderen niet uit het oog verliezen.

Edjuh

Ongelezen bericht door Edjuh »

Beste klantenservice,

Er wordt nergens naar een specifiek persoon verwezen.
Natuurlijk werken er ook bij O2 mensen die het beste met de klanten voor hebben.

Echter, zolang O2 als bedrijf kennelijk op geen enkele manier respect voor zijn klant toont moet O2 dat andersom ook niet verwachten, en het verhaal van Herman is wel ERG schrijnend.

Het stuit me dan ook tegen de borst dat klantenservice hier op deze manier op reageert i.p.v. het persoonlijk met Herman op te nemen en het verhaal tot een goed einde te brengen.

Je zegt zelf dat er bij O2 mensen zijn die dat WEL willen.
Doe dat dan ook, en laat dit ongefundeerde commentaar achterwege!

Marcel

Ongelezen bericht door Marcel »

Hulde aan Edjuh!

De Klantenservice moet zijn mond houden. Dit forum is bedoeld voor de eindgebruikers. Het enige dat O2 past is een beschamend zwijgen en deze blunder zo snel mogelijk terugdraaien.

NB: Mensen, wees nou eens verstandig en sluit een abo af bij Vodaphone of KPN.

DJ

Ongelezen bericht door DJ »

Die "Klantenservice" is niet van O2!!
Achter deze grapjas gaat >[email protected]< schuil!

En over KPN gesproken.....die hebben ook steeds minder buisnesscentra en primafoonwinkels!

Kevin

Ongelezen bericht door Kevin »

SEE WHAT YOU CAN DO: NOOIT O2

Gesloten