LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] omgekeerde anonieme telefonie
omgekeerde anonieme telefonie
Ik wordt nog al eens lastig gevallen door iemand die mij belt maar dan anoniem, ja dat is iemands goed recht een particulier die anoniem belt, nou is mijn stelling dat als een ziekenhuis jou belt dan horen die jou toch niet anoniem te bellen, heb ik daar naar gevraagt, krijg je te horen dat is in verband met de wet op privacy, wat moet een ziekenhuis met een verborgen nummer?. In mijn geval had ik een vrouw die zat te wachten op een opname, krijg je een terreur beller, moet je wel opnemen,want je weet niet of het het ziekenhuis is. Dat is dus de omgekeerde wereld.Zijn er meer mensen die dat zo mee maken?
-
Re: omgekeerde anonieme telefonie
Wanneer er vanuit een ziekenhuis, kantoor enz. wordt gebeld wordt het nummer van de receptie weergegeven. Wanneer de gebelde persoon niet opneemt maar terugbeld (door nummerweergave) komt deze bij de receptie terecht en deze kan niet nagaan wie er heeft gebeld.
M.a.w. om veel terugbellers en irritatie te voorkomen belt men zonder nummer weergave
M.a.w. om veel terugbellers en irritatie te voorkomen belt men zonder nummer weergave
-
- Contacteer:
Re: omgekeerde anonieme telefonie
Ik sluit me aan bij Suzanne.
Wat bedrijven ook vaak doen, is een 'nummermasker' - dat wil zeggen dat als dr. jansen vanaf 010-1234567 belt - het lijkt alsof de receptie belt - want je ziet als 'beller' 010- 7654321 (of zo - zijn onzinnummers in dit voorbeeld).
Dit is om te voorkomen dat (drukbezette) medewerkers om de haverklap met (soms onzinnige) telefoontjes geconfronteerd worden.
Ik vind het niet slim van het ziekenhuis dat men dat niet zo oplost - ze bellen niet anoniem, maar toch word de dokter zelf niet door jan en alleman direct gebeld..
Wat bedrijven ook vaak doen, is een 'nummermasker' - dat wil zeggen dat als dr. jansen vanaf 010-1234567 belt - het lijkt alsof de receptie belt - want je ziet als 'beller' 010- 7654321 (of zo - zijn onzinnummers in dit voorbeeld).
Dit is om te voorkomen dat (drukbezette) medewerkers om de haverklap met (soms onzinnige) telefoontjes geconfronteerd worden.
Ik vind het niet slim van het ziekenhuis dat men dat niet zo oplost - ze bellen niet anoniem, maar toch word de dokter zelf niet door jan en alleman direct gebeld..