LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Omzetten abonnement naar prepaid

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MdD

Omzetten abonnement naar prepaid

Ongelezen bericht door MdD »

Onlangs heb ik mijn abonnement bij Orange laten omzetten naar prepaid.
De reden daarvoor was dat ik in de loop der tijd een behoorlijk bedrag aan beltegoed had opgebouwd (ca € 300,-) en mijn belgedrag dermate is gewijzigd dat ik mijn maandelijkse beltegoed niet eens meer verbruikte.
Orange ( T-mobile toch? ) deed hier absoluut niet moeilijk over en ik kon zelfs mijn nummer behouden. Waarvoor dank.

Nu heb ik een minderjarige zoon waarvoor ik een aantal jaren geleden een abonnement van 10,- per maand had afgesloten bij Tele2. Dat abonnement is inmiddels gewijzigd in een € 15,- p/mnd nadat zijn telefoon was gestolen en ik een nieuwe voor hem moest kopen.
Het belgedrag van mijn 16 jarige zoon is inmiddels behoorlijk veranderd. Dat kan ook bijna niet anders, gezien zijn leeftijd ;)
We hebben de afspraak dat hij het bedrag wat hij buiten de bundel belt aan mij terug betaalt. De laatste maanden was dat iedere keer zo'n € 50,- per factuur.
Aangezien dat een behoorlijk bedrag is voor een scholier en ik niet iedere 2 maanden geconfronteerd wil worden met bedragen van rond de € 80,- die van mijn rekening worden afgeschreven, heb ik hem voorgesteld om prepaid te gaan bellen.
Dat houdt de kosten wat beter in de hand.

Ik heb hiervoor een verzoek ingediend bij Tele2 (T-mobile toch ook?) per aangetekende brief op 14/9 j.l. Vorige week vrijdag is er door Tele2 naar mijn zoon gebeld. Hij heeft gevraagd om terug te bellen naar mij omdat ik op dat moment niet thuis was. Dat gebeurde niet.
Vandaag heb ik zelf gebeld met de klantenservice van Tele2 en kreeg een dame aan de telefoon die mij wel 4x vertelde "dat het niet "kon". Op mijn vraag waarom dan wel niet, gaf ze als antwoord "nou gewoon, dat kan nou eenmaal niet. Tele2 doet dat niet."

In het kort komt het er op neer dat ik nog tot 21 december abonnementskosten moet betalen en dat mijn abonnement dan beeindigd kan worden.
"Nummerbehoud kan ik wel vergeten" zei ze nog.

Waarom kan/wil Orange/T-mobile dit wel en Tele2/T-mobile dit niet?

Mijn abbo heb ik overigens nu per aangetekende brief maar opgezegd.
Kost me inmiddels alweer 2x € 8,15 Kan ik die dan gelijk maar declareren?

Yme

Re: Omzetten abonnement naar prepaid

Ongelezen bericht door Yme »

MdD schreef:Tele2 (T-mobile toch ook?)
Nee. Tele2 maakt alleen maar gebruik van het T-Mobile netwerk (net zoals bijvoorbeeld Rabomobiel gebruik maakt van het KPN netwerk) en heeft dus verder niets met T-Mobile te maken.

Ik snap trouwens niet waarom je nummerbehoud kan vergeten. Als je T-Mobile nu een nummerbehoudaanvraag laat doen voor 21 december dan moet tele2 dat gewoon goedkeuren.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Tele2?

Abbonement stoppen en nieuwe Prepaid Champion met nummerbehoud aanvragen.

de simkaart in toestel en klaar.
Bellen met tele2 is een ramp.

Maar ook de Aldi heeft via www.medionmobiel.nl een prima prepaid, koop die en hij kan zelf als hij nog zakgeld heeft €10,- of €20,- opwaarderen en weer SMS voordelig sturen...
Na opraken beltegoed is hij wel bereikbaar....

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Zelf zou ik zo snel mogelijk van het abonnement af willen,

wel zou ik die € 300,- even op bellen!, deze kosten heb je tenslotte betaald!, je kan dus even vooruit,

Zelf heb ik een hekel aan abonnementen, tegenwoordig zijn er prepaid pakketten die zelfs goedkoper in gebruik zijn dan een goedkoop abonnement!,

Stap alsjeblieft over naar een prepaid die werkt via het KPN of Vodafone netwerk!, het T-Mobile netwerk is helaas bagger!, hetgeen je ook op de fora terug vindt, zelf heb ik helaas ook de negatieve ervaring met T-mobile mogen ervaren, slechte verbinding dus, slechte verbinding in huis, e.d.

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

MdD

Ongelezen bericht door MdD »

Ulbe schreef:Zelf zou ik zo snel mogelijk van het abonnement af willen,

wel zou ik die € 300,- even op bellen!, deze kosten heb je tenslotte betaald!, je kan dus even vooruit,

Zelf heb ik een hekel aan abonnementen, tegenwoordig zijn er prepaid pakketten die zelfs goedkoper in gebruik zijn dan een goedkoop abonnement!,

Stap alsjeblieft over naar een prepaid die werkt via het KPN of Vodafone netwerk!, het T-Mobile netwerk is helaas bagger!, hetgeen je ook op de fora terug vindt, zelf heb ik helaas ook de negatieve ervaring met T-mobile mogen ervaren, slechte verbinding dus, slechte verbinding in huis, e.d.

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.
Je hebt het niet helemaal goed gelezen denk ik. Die 300,- horen bij mijn eigen telefoon. Dat abonnement heb ik bij Orange dus wel mooi kunnen laten omzetten naar prepaid.

Tele2 doet moeilijk met mijn abbo wat ik voor mijn zoon heb afgesloten.

Ik heb inmiddels mijn abbo opgezegd.

Waar ik zo van baal is dat het met dit soort maatschappijen altijd eenrichtingsverkeer is. Ze doen er alles voor om je binnen te halen, ze weten je feilloos te vinden als het op betalen aankomt, maar een wederdienst ho maar. Dan zijn ze niet thuis.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Neem me niet kwalijk, ik heb te snel een oordeel geveld,

De telefoonproviders weten meestal niet wat service is, en behandelen de klanten alsof het dommelingen zijn,

De telefoonproviders weten vaak zelf niet hoe het een en ander in elkaar steekt, en maken vaak fout op fout,

Met prepaid kunnen deze providers bijna geen fouten maken, en betalen gaat via de bon van de kassa bij aankoop van een opwaardeerkaart of onlineservice,

Vriendinlief heeft een abonnement lopen bij Orange ( nu T-Mobile ) echter zonder dat ze het wist had Orange een tweede abonnement aangemaakt en daar werd stiekem aan betaald zonder dat ze het wist, dit was toch in een aantal jaren € 310,-!,

Dus gebeld naar orange, en het bleek dat ze betaald had aan een abonnement waar ze niet eens een SIM kaart van had!, :shock:

Vriendin wilde dit abonnement ongedaan maken, maar T-Mobile weigerde het resterende geld terug te storten op haar rekening,

Ze heeft dus de kortste weg genomen en zit nu met 2 abonnementen in haar maag, één van deze abonnementen wordt overgezet naar een prepaid bij een andere provider, het abonnement met het flinke saldo wil ze volgend jaar leegbellen en dan ook laten porteren naar een prepaid,

Dit natuurlijk om zo weinig mogelijk problemen tegen te komen,

Ik krab me natuurlijk achter de oren..., straks is T-Mobile zo "vriendelijk" om de bundel ( lees: €310,- ) in te nemen omdat je een bundel maar een paar maanden kan "bewaren",

Mede hierdoor is mijn aversie tegen mobiele telefoon abonnementen geboren, ze doen maar, en de klant knikt braaf, als ze maar kunnen bellen, :evil:

Op hoop van "gerechtigheid",

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten