LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onbekende beller - KPN kan niet helpen
-
- Contacteer:
Onbekende beller - KPN kan niet helpen
Werd gebeld en zonder te kijken naar het nummer opgenomen. Hoorde vrouwen stemmen "yeh yeh" en meteen diende zich, in het Engels, ene Stevan aan. Direct de verbinding verbroken. Het nummer van de bellers was 0012362101214. Zowel KPN plus diverse sites konden niets zeggen over dit nummer. Daar er veel verhalen rond gaan over fraude via de telefoon werd ik ongerust en bedacht mij dat men, hoe dan ook, via mijn abonnement kon gaan bellen. Mogelijk een onterechte ongerustheid, maar ik wilde gerust gesteld worden. Dus inloggen op "mijn KPN", geen nummer kunnen vinden dus maar een chat aangegaan. Men kon mij niet helpen en ik hoefde mij ook niet ongerust te maken. Toen geprobeerd een formulier in te vullen betreffende overlast, maar dat kan pas na 5 keer overlast. Toen een mail gestuurd naar "KPN-CERT is the Computer Security Incident Response Team of KPN", jawel je wilt wat. Vrij snel een antwoord dat hun er niet over gaan, maar;
"Onze servicedesk heeft daarnaast de mogelijkheid om te (laten) bekijken of er uitgaande gesprekken vanaf uw telefoonnummer plaatsvinden. Zij zijn bereikbaar via 0800-0402". Klasse dacht ik. Maar diverse keren gebeld en steeds een "in gesprek toon". Dan maar weer een chat aangegaan. Weer mijn ongerustheid uitgesproken en weer werd er gezegd dat er waarschijnlijk niets kon gebeuren en anders zag ik het wel op de eindafrekening. Jawel, hoe verzin je zo iets voor je klant. Dus de persoon hierover aangesproken en toen werd verteld dat bij een forse stijging van het belgedrag men automatisch gaat ingrijpen. Ja, Ja, de persoon geloofde het zelf. Deze week toch iemand van 0800-0402 aan de telefoon gehad. Men kan de uitgaande gesprekken dus niet kontroleren en voor de zoveelste keer ;"ik hoefde mij echt niet druk te maken". Echt opgelucht ben ik nog steeds niet want afgelopen week was een ieder die wij belden in gesprek en via de mobiel mijn huisnummer gebeld en dat was ook in gesprek, terwijl er niemand met de telefoon belde. Er was geen storing in de regio. Dus hoe ongerust kun je zijn terwijl je het niet moet zijn??? Afwachten op de eindafrekening dan maar. Conclusie is dat bij het vermoeden van telefoonfraude er niets geregeld is, maar bij internet fraude juist wel. Wat was er nu eerder, de telefoon of internet. Een bezorgde en zwaar teleurgestelde KPN klant.
"Onze servicedesk heeft daarnaast de mogelijkheid om te (laten) bekijken of er uitgaande gesprekken vanaf uw telefoonnummer plaatsvinden. Zij zijn bereikbaar via 0800-0402". Klasse dacht ik. Maar diverse keren gebeld en steeds een "in gesprek toon". Dan maar weer een chat aangegaan. Weer mijn ongerustheid uitgesproken en weer werd er gezegd dat er waarschijnlijk niets kon gebeuren en anders zag ik het wel op de eindafrekening. Jawel, hoe verzin je zo iets voor je klant. Dus de persoon hierover aangesproken en toen werd verteld dat bij een forse stijging van het belgedrag men automatisch gaat ingrijpen. Ja, Ja, de persoon geloofde het zelf. Deze week toch iemand van 0800-0402 aan de telefoon gehad. Men kan de uitgaande gesprekken dus niet kontroleren en voor de zoveelste keer ;"ik hoefde mij echt niet druk te maken". Echt opgelucht ben ik nog steeds niet want afgelopen week was een ieder die wij belden in gesprek en via de mobiel mijn huisnummer gebeld en dat was ook in gesprek, terwijl er niemand met de telefoon belde. Er was geen storing in de regio. Dus hoe ongerust kun je zijn terwijl je het niet moet zijn??? Afwachten op de eindafrekening dan maar. Conclusie is dat bij het vermoeden van telefoonfraude er niets geregeld is, maar bij internet fraude juist wel. Wat was er nu eerder, de telefoon of internet. Een bezorgde en zwaar teleurgestelde KPN klant.
-
Re: Onbekende beller - KPN kan niet helpen
Hmmm... ik heb even voor je gegoogled op dat nummer, maar ik lees nergens klachten. Dus het lijkt er op dat er werkelijk niets aan de hand is.DoedeGWdeJong schreef:Werd gebeld en zonder te kijken naar het nummer opgenomen. Hoorde vrouwen stemmen "yeh yeh" en meteen diende zich, in het Engels, ene Stevan aan. Direct de verbinding verbroken. Het nummer van de bellers was 0012362101214. Zowel KPN plus diverse sites konden niets zeggen over dit nummer. Daar er veel verhalen rond gaan over fraude via de telefoon werd ik ongerust en bedacht mij dat men, hoe dan ook, via mijn abonnement kon gaan bellen. Mogelijk een onterechte ongerustheid, maar ik wilde gerust gesteld worden. Dus inloggen op "mijn KPN", geen nummer kunnen vinden dus maar een chat aangegaan. Men kon mij niet helpen en ik hoefde mij ook niet ongerust te maken. Toen geprobeerd een formulier in te vullen betreffende overlast, maar dat kan pas na 5 keer overlast. Toen een mail gestuurd naar "KPN-CERT is the Computer Security Incident Response Team of KPN", jawel je wilt wat. Vrij snel een antwoord dat hun er niet over gaan, maar;
Trouwens, 001 is het landennummer voor Canada, en het daaropvolgende 236 is het netnummer van British Columbia. Om iemand in British Columbia te bellen moet je dus 001236 intoetsen, en dan het abonneenummer. Zou het kunnen dat een Canadees genaamd 'Stevan' per ongeluk een verkeerd nummer gedraaid/getoetst heeft?
Zie: https://www.landnummers.info/Netnummer+236+ca.php
Witte Angora, via VoIP hebben die nummers geen inhoud. Ik kan je bellen met elk gewenst nummer op je display. Zelfs 20 cijfertjes. Het is maar wat je met de computer meestuurt in de "header"...
Maar waarom zo'n complete paniek, zoveel achterdocht en waarom werkelijk elke helpdesk gebeld (toen deed je telefoon het nog wel ?) na één "vreemd" telefoontje?
-
Dan zul je eerst een Voip-account van een ander moeten hacken (als ik het wikipedia-verhaal dat ik even snel gelezen heb goed heb geïnterpreteerd).Revoked schreef:Witte Angora, via VoIP hebben die nummers geen inhoud. Ik kan je bellen met elk gewenst nummer op je display. Zelfs 20 cijfertjes. Het is maar wat je met de computer meestuurt in de "header"...
Nee hoor. Je kunt met vrij eenvoudige, vrij verkrijgbare freeware je PC omtoveren tot VoIP telefoon. Willekeurig nummer ingeven en bellen maar. Het werkt namelijk niet via de telefoonnummers, maar heel verrassend via. IP.....
-
- Contacteer:
Leuk om reacties te zien van personen die er echt toe doen. Geen paniek, maar ongerustheid was aan de orde. Achterdocht moet je in deze tijd van diverse soorten van fraude niet hebben. Helemaal gelijk.
Maar waar het uiteindelijk omgaat en dan ben ik er wel klaar met deze site; Als er wat loos is, terecht of niet terecht een klantenservice moet bereikbaar zijn en met argumenten iemand kunnen overtuigen dat er wel of niet sprake is van onheil.
Nu onderling maar verder stoeien, wat kan en niet kan in de telefoon wereld. S6
Maar waar het uiteindelijk omgaat en dan ben ik er wel klaar met deze site; Als er wat loos is, terecht of niet terecht een klantenservice moet bereikbaar zijn en met argumenten iemand kunnen overtuigen dat er wel of niet sprake is van onheil.
Er was helemaal geen sprake van onheil. Gewoon weer een KPN klant die denkt dat van zo'n prankcall z'n hele hebben en houden gejat gaat worden. Grootste nonsens waar ze bij elke klantenservice wel genoeg van hebben
-
Je kwam anders aardig paniekerig over, gezien alle moeite die je gedaan hebt. En nee, de klantenservice kan misschien niet het antwoord geven dat jij graag wil. Dat konden wij blijkbaar dus ook niet. Ook mijn argument waarom ik denk dat er niks aan de hand is kan jou blijkbaar niet gerust stellen. Misschien dat je te hoge verwachtingen hebt van anderen?DoedeGWdeJong schreef:Leuk om reacties te zien van personen die er echt toe doen. Geen paniek, maar ongerustheid was aan de orde. Achterdocht moet je in deze tijd van diverse soorten van fraude niet hebben. Helemaal gelijk.
En in complete paniek ook nog je eigen bericht gemeld als beste antwoord.
Denk dat we weer met een weekend grap te maken hebben, geen tijd aan besteden !
Denk dat we weer met een weekend grap te maken hebben, geen tijd aan besteden !