LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oneerlijke handelspraktijken Samsung Nederland

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mp2017

Re: Oneerlijke handelspraktijken Samsung Nederland

Ongelezen bericht door mp2017 »

Moneyman schreef:De risico’s van die goedkope nepaccu’s en de achterblijvend prestaties zijn inmiddels wel genoegzaam bekend, zou je zeggen. Toch blijven keer op keer mensen die dingen kopen. Terwijl ee schade gigantisch kan zijn, en de behaalde winst minimaal. Ik blijf me verbazen...
Ik koop ook geen "nepaccu's" , maar "namaak accu's .
Die hebben dezelfde prestatie's, maar zijn dan in een land gefabriceerd, waar de lonen niet zo hoog zijn, dan hier in Nederland.

Dat je het verbaast, heeft niets met de realiteit te doen.

Het geeft zoveel namaak producten en niet alleen in het sector comunicatie.

Namaak in de autoindustrie en nog veel meer.
JohnTheBassist schreef:
Tja, mensen willen voor eem dubbeltje op de 1e rang zitten. Originele accu's zijn ook gewoon te verkrijgen voor pakweg dezelfde prijzen. Degene die ik op aliexpress heb opgezocht is een originele.
Sinds wanneer verkoopt aliexpress originele spullen?

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

mp2017 schreef:
Moneyman schreef:De risico’s van die goedkope nepaccu’s en de achterblijvend prestaties zijn inmiddels wel genoegzaam bekend, zou je zeggen. Toch blijven keer op keer mensen die dingen kopen. Terwijl ee schade gigantisch kan zijn, en de behaalde winst minimaal. Ik blijf me verbazen...
Ik koop ook geen "nepaccu's" , maar "namaak accu's .
Die hebben dezelfde prestatie's, maar zijn dan in een land gefabriceerd, waar de lonen niet zo hoog zijn, dan hier in Nederland.

Dat je het verbaast, heeft niets met de realiteit te doen.

Het geeft zoveel namaak producten en niet alleen in het sector comunicatie.

Namaak in de autoindustrie en nog veel meer.
JohnTheBassist schreef:
Tja, mensen willen voor eem dubbeltje op de 1e rang zitten. Originele accu's zijn ook gewoon te verkrijgen voor pakweg dezelfde prijzen. Degene die ik op aliexpress heb opgezocht is een originele.
Sinds wanneer verkoopt aliexpress originele spullen?
Daar kun je op zoeken. Als je weet waar je op moet letten kun je het ook wel zien. Originele accu wijkt op sommige plekken zichtbaar af van de namaak-accu's.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

[Tekst verwijderd door de Moderator]

Los daarvan, volgens mij is het punt dat de accu snel leeg is en dat er te weinig updates zijn voor de telefoon. Updates maken voor een telefoontype dat vijf jaar oud is wordt lastiger, vooral vanwege de snelle ontwikkeling van de technologie. Veel zaken kunnen simpelweg technisch niet op een telefoon met zulke 'verouderde' specificaties. Bovendien is de groep gebruikers ook heel veel kleiner dan vier jaar geleden. Begrijpelijk dat ze hun energie vooral in updates voor modernere toestellen stoppen en voor de oudere toesteken slechts incidenteel een beveiligingsupdate leveren (als ze dat al doen).

Dan wat betreft het toestel en de accu zelf. Je hebt de reparateur ernaar laten kijken en die kwam tot de conclusie dat het moederbord waarschijnlijk kapot is. Dat is een zo essentieel onderdeel dat het er in feite op neer komt dat het toestel economisch total loss is. Reparatie zou veel meer kosten dan vervanging door een vergelijkbaar toestel. Als Samsung wereldwijd van iedere variant van ieder toestel nog jarenlang alle onderdelen op voorraad zou moeten houden, dan zou dat een ongelooflijke kostenpost met zich meebrengen. Kosten die je uiteindelijk terug zou zien in de prijs van de onderdelen. Die zouden dan waarschijnlijk veel meer kosten dan een nieuw toestel. Het is daarom niet vreemd dat Samsung je voor een toestel van een paar jaar oud deze keus niet geeft.
Laatst gewijzigd door Radar op 25 okt 2017 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tekst voegt niks toe aan topic

JvandeW

Ongelezen bericht door JvandeW »

mp2017 schreef: Die hebben dezelfde prestatie's, maar zijn dan in een land gefabriceerd, waar de lonen niet zo hoog zijn, dan hier in Nederland.
Waar dacht je dat die accu's van originele fabrikanten gemaakt worden? In Nederland?

Het meeste wordt tegenwoordig gefabriceerd in China. Dat betekent alleen niet, omdat alles daar is gefabriceerd, de kwaliteit ook allemaal hetzelfde is.

Die prestaties durf ik ook nog wel te betwisten. Van die Samsung Galaxy Note 7 accu's zijn een paar gevallen van spontane verbranding bekend over enkele miljoenen verkochte exemplaren. Ik denk niet dat die ene verkoper miljoenen merkloze accu's heeft verkocht, terwijl er wel een hoop klachten over onveilige accu's zijn. Een veel grotere kans op problemen dus.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

JvandeW schreef:
mp2017 schreef: Die hebben dezelfde prestatie's, maar zijn dan in een land gefabriceerd, waar de lonen niet zo hoog zijn, dan hier in Nederland.
Waar dacht je dat die accu's van originele fabrikanten gemaakt worden? In Nederland?

Het meeste wordt tegenwoordig gefabriceerd in China. Dat betekent alleen niet, omdat alles daar is gefabriceerd, de kwaliteit ook allemaal hetzelfde is.

Die prestaties durf ik ook nog wel te betwisten. Van die Samsung Galaxy Note 7 accu's zijn een paar gevallen van spontane verbranding bekend over enkele miljoenen verkochte exemplaren. Ik denk niet dat die ene verkoper miljoenen merkloze accu's heeft verkocht, terwijl er wel een hoop klachten over onveilige accu's zijn. Een veel grotere kans op problemen dus.
"een paar gevallen"?!?!? :shock: De Galaxy Note 7 is compleet van de markt gehaald, dat ging om tientallen goed gedocumenteerde incidenten, een wereldwijde ban van die toestellen in vliegtuigen, een terugroepactie van 2,5 miljoen verkochte toestellen, een veelvoud ervan in de magazijnen, met miljarden aan kosten voor Samsung. Samsung heeft ze zelfs via een firmware update onbruikbaar gemaakt, wat ongehoord is in de branche.

Verwijderd

JvandeW schreef:

De problemen met de Note7 kwamen niet zozeer door de accu, maar door te weinig ruimte in de rechterbovenhoek van het toestel. Daardoor verbogen de negatieve elektrodes van het plaatsen van de accu en kon de negatieve elektrode in contact komen met de positieve elektrode, met ontbranding als gevolg.

https://nl.hardware.info/nieuws/50854/s ... boosdoener

Verwijderd

kweenie schreef:
sjohie schreef:Is dit weer een huiswerktopic ofzo?
Dan wat betreft het toestel en de accu zelf. Je hebt de reparateur ernaar laten kijken en die kwam tot de conclusie dat het moederbord waarschijnlijk kapot is. Dat is een zo essentieel onderdeel dat het er in feite op neer komt dat het toestel economisch total loss is. Reparatie zou veel meer kosten dan vervanging door een vergelijkbaar toestel. Als Samsung wereldwijd van iedere variant van ieder toestel nog jarenlang alle onderdelen op voorraad zou moeten houden, dan zou dat een ongelooflijke kostenpost met zich meebrengen. Kosten die je uiteindelijk terug zou zien in de prijs van de onderdelen. Die zouden dan waarschijnlijk veel meer kosten dan een nieuw toestel. Het is daarom niet vreemd dat Samsung je voor een toestel van een paar jaar oud deze keus niet geeft.
Zoals ik het lees heeft TS 'contact gehad met de reparateur' en die gaf enkele mogelijke opties, waaronder het moederbord en de accu. Ik zou eerst proberen een nieuwe originele accu te bestellen en kijken of dit het probleem oplost. Zo'n accu kost ongeveer tussen de 10 en 15 euro.

JvandeW

Ongelezen bericht door JvandeW »

sjohie schreef:"een paar gevallen"?!?!? :shock: De Galaxy Note 7 is compleet van de markt gehaald, dat ging om tientallen goed gedocumenteerde incidenten, een wereldwijde ban van die toestellen in vliegtuigen, een terugroepactie van 2,5 miljoen verkochte toestellen, een veelvoud ervan in de magazijnen, met miljarden aan kosten voor Samsung. Samsung heeft ze zelfs via een firmware update onbruikbaar gemaakt, wat ongehoord is in de branche.
Je mist de hele essentie..
JohnTheBassist schreef:De problemen met de Note7 kwamen niet zozeer door de accu, maar door te weinig ruimte in de rechterbovenhoek van het toestel. Daardoor verbogen de negatieve elektrodes van het plaatsen van de accu en kon de negatieve elektrode in contact komen met de positieve elektrode, met ontbranding als gevolg.

https://nl.hardware.info/nieuws/50854/s ... boosdoener
Hoe de problemen zijn ontstaan, is niet relevant voor de discussie. En ja, te weinig ruimte door een te grote accucel is ook een probleem met de accu. Een merkloze accu kan ook een te grote accucel hebben waardoor vergelijkbare problemen ontstaan. En ik kan niet geloven dat een merkloze accu een betere kwaliteitscontrole heeft dan Samsung.

En dat is die essentie die sjohie mist. Als dit met zo'n goede kwaliteitscontrole over enkele accu's uit miljoenen Samsung telefoons kan gebeuren en de telefoons zelfs verbannen worden uit vliegtuigen, hoe kan iemand dan vertrouwen op een merkloze accu die totaal niet te herleiden is naar een fabrikant en waar over misschien enkele honderden verkochte accu's bij een verkoper, al zoveel klachten over gevaarlijke accu's zijn?

Misschien dat mijn berekeningen dan fout zijn (al betwijfel ik dat), maar volgens mij is de kans op gevaarlijke situaties met zo'n merkloze accu dan toch echt wel een heel en heel stuk groter dan bij de Samsung Galaxy Note 7 accu's.

Eigenlijk kan er gezegd worden dat men met het kopen van zo'n merkloze accu het eigen leven op het spel zet voor besparing van maar een paar Euro.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Een mainboard aanschaffen voor een S3 en de montage kosten om het oude mainboard te vervangen met het nieuwe mainboard is echt af te raden. De kosten hiervan zijn veel te hoog vergeleken met de rest waarde van een Samsung s3.

Voor iets van 129 euro kunt u al een refurnished (gerepareerd 2de hands toestel kopen) o.a. bij https://www.los-toestel.com/samsung/galaxy-s3/ (let op, ik ken de verkopende partij niet en weet niet of ze betrouwbaar zijn).

Voor 233 euro is er al een nieuwe S4 (vergelijkbaar met de s3 maar dan iets beter) te koop.

En er zijn veel fabrikanten, inclusief Samsung, die aan de s3 een gelijkwaardig, nieuw toestel verkopen voor prijzen tussen de 100 en de 200 euro. Zo staat er op marktplaats een nieuwe voor 99 euro. En 2e hands zie ik ze al voor 75 euro staan.

Reparatie is echt zonde van het geld in dit geval.

Dieke83

Ongelezen bericht door Dieke83 »

@TS ik ben benieuw of u een reactie van Samsung krijgt zoja post het hier dan ben zeer benieuwd wat ze zeggen

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Dieke83 schreef:@TS ik ben benieuw of u een reactie van Samsung krijgt zoja post het hier dan ben zeer benieuwd wat ze zeggen
Ben bang dat Samsung niet gaat reageren op die email (zou ik ook niet doen). Tevens ben ik bang dat TS ook nimmer meer gaat reageren in dit topic.

Gesloten