LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ongeautoriseerde nummerbehoud bij andere provider
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 22 jan 2018 21:36
Ongeautoriseerde nummerbehoud bij andere provider
Vandaag heeft mijn zusje een abonnement aangevraagd bij KPN, echter heeft zij een nummer in gebruik dat op mijn naam staat. Nu heeft zij een abonnement aangevraagd met nummer behoud. Hierdoor is mijn abonnement opgezegd vanaf 22-02-2018 terwijl deze tot 27-09-2018 loopt. Hierdoor moet ik het abonnement dus afkopen.
Na ontdekking (nog geen uur later) heb ik zowel haar nieuwe provider KPN als mijn eigen provider Vodafone gebeld.
In eerste instantie ontkende KPN het nummerbehoud en was er niks van bekend en zou het abonnement van mij toch niet worden opgezegd.
Na enig vissen bij Vodafone zelf bleek echter dat het nummerbehoud toch was doorgevoerd en het dossier al bij KPN lag. Vodafone kan in deze niks voor mij doen. KPN weigert echter om deze aanvraag terug te draaien of het abonnement de annuleren op basis van fraude. Voor hen maakt het namelijk niet uit op wiens naam het telefoonnummer staaten tot wanneer het huidige abonnement loopt.
Wat kan ik nog meer doen dan overal achter aan bellen. Mijn zusje is niet bereid om haar nieuwe toestel terug in te leveren en haar abonnement (wat met onjuiste gegevens) is verkregen te annuleren. Tevens wilt zij ook niet de afkoopsom betalen.
Wat nu?
Na ontdekking (nog geen uur later) heb ik zowel haar nieuwe provider KPN als mijn eigen provider Vodafone gebeld.
In eerste instantie ontkende KPN het nummerbehoud en was er niks van bekend en zou het abonnement van mij toch niet worden opgezegd.
Na enig vissen bij Vodafone zelf bleek echter dat het nummerbehoud toch was doorgevoerd en het dossier al bij KPN lag. Vodafone kan in deze niks voor mij doen. KPN weigert echter om deze aanvraag terug te draaien of het abonnement de annuleren op basis van fraude. Voor hen maakt het namelijk niet uit op wiens naam het telefoonnummer staaten tot wanneer het huidige abonnement loopt.
Wat kan ik nog meer doen dan overal achter aan bellen. Mijn zusje is niet bereid om haar nieuwe toestel terug in te leveren en haar abonnement (wat met onjuiste gegevens) is verkregen te annuleren. Tevens wilt zij ook niet de afkoopsom betalen.
Wat nu?
Re: Ongeautoriseerde nummerbehoud bij andere provider
De relatie met uw zusje is zo te lezen niet erg goed. Waarom had ze dan een nummer wat op uw naam staat? dat is dan natuurlijk vragen om problemen.
Re: Ongeautoriseerde nummerbehoud bij andere provider
Als de naw gegevens bij een NP niet kloppen, loopt het vanzelf stuk en is er dus niets aan de hand.
Of, en dat zien we hier vaker, TS geeft niet alle info....
Of, en dat zien we hier vaker, TS geeft niet alle info....
Re: Ongeautoriseerde nummerbehoud bij andere provider
Als je zusje niet wil meewerken aan een oplossing/vergoeding?Mijn zusje is niet bereid om haar nieuwe toestel terug in te leveren en haar abonnement (wat met onjuiste gegevens) is verkregen te annuleren. Tevens wilt zij ook niet de afkoopsom betalen.
Wat nu?
Aangifte doen bij de politie van fraude.
Heel jammer de bammer; moet zij maar geen dingen doen die absoluut niet mogen.
Re: Ongeautoriseerde nummerbehoud bij andere provider
Nou volgens mij als je bij Vodafone aanklopt en zegt dat iemand anders jouw nummer meeneemt zonder goedkeuring, moeten ze er toch achteraan gaan lijkt mij.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Ongeautoriseerde nummerbehoud bij andere provider
Bij een nummer overname moeten de naam gegevens overeenkomen anders wordt de aanvraag automatische afgewezen. Los dat het verhaal een beetje vreemd is, zusje doet aanvraag op 22 januari dan zit daar ook nog een wettelijke annuleringstermijn overheen van 14 dagen of ze moet hier expliciet van afwijken.Icasheb schreef:Nou volgens mij als je bij Vodafone aanklopt en zegt dat iemand anders jouw nummer meeneemt zonder goedkeuring, moeten ze er toch achteraan gaan lijkt mij.
Re: Ongeautoriseerde nummerbehoud bij andere provider
Hij is opgezegd per 22-1-18. Waarschijnlijk is er nummerbehoud aangevraagd op 22-12-18, aangezien er altijd een maand porteringstijd is. Klant zal hier waarschijnlijk nooit een bericht van hebben gehad dat dit plaats vond. De meeste communicatie in zoiets gaat via mail en SMS. De klant had het telefoonnummer zelf niet in gebruik en ik gok dat het mail adres dat bekend was bij de provider ook van het zusje was. De afrekening (afkoopsom) is dan weer via de post gegaan.sylvesterb schreef:Bij een nummer overname moeten de naam gegevens overeenkomen anders wordt de aanvraag automatische afgewezen. Los dat het verhaal een beetje vreemd is, zusje doet aanvraag op 22 januari dan zit daar ook nog een wettelijke annuleringstermijn overheen van 14 dagen of ze moet hier expliciet van afwijken.Icasheb schreef:Nou volgens mij als je bij Vodafone aanklopt en zegt dat iemand anders jouw nummer meeneemt zonder goedkeuring, moeten ze er toch achteraan gaan lijkt mij.
Soms zie ik wel eens voorkomen dat er helemaal geen communicatie over nummerbehoud gaat via de mail, alleen SMS.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 22 jan 2018 21:36
Re: Ongeautoriseerde nummerbehoud bij andere provider
Revoked schreef:Als de naw gegevens bij een NP niet kloppen, loopt het vanzelf stuk en is er dus niets aan de hand.
Of, en dat zien we hier vaker, TS geeft niet alle info....
De naw gegevens kloppen die heeftvzij doorgegeven of KPN heeft die zelf opgevraagd. Dat is de reden waarom nummerbehoud wel is doorgegaan
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 22 jan 2018 21:36
Re: Ongeautoriseerde nummerbehoud bij andere provider
De band was toentertijd goed. Zij kon geen abo afsluiten en ik heb haar toen geholpen. Nu heeft zij een nieuwe partner die onze familie niet mag en grote inspraak heeft in dit soort dingenthecure schreef:De relatie met uw zusje is zo te lezen niet erg goed. Waarom had ze dan een nummer wat op uw naam staat? dat is dan natuurlijk vragen om problemen.
Inderdaad geen communicatie geweest hierover. Naw gegevens wist zij en heeft KPN opgevraagd om dit te kunnen aanvragen.Icasheb schreef:Hij is opgezegd per 22-1-18. Waarschijnlijk is er nummerbehoud aangevraagd op 22-12-18, aangezien er altijd een maand porteringstijd is. Klant zal hier waarschijnlijk nooit een bericht van hebben gehad dat dit plaats vond. De meeste communicatie in zoiets gaat via mail en SMS. De klant had het telefoonnummer zelf niet in gebruik en ik gok dat het mail adres dat bekend was bij de provider ook van het zusje was. De afrekening (afkoopsom) is dan weer via de post gegaan.sylvesterb schreef:Bij een nummer overname moeten de naam gegevens overeenkomen anders wordt de aanvraag automatische afgewezen. Los dat het verhaal een beetje vreemd is, zusje doet aanvraag op 22 januari dan zit daar ook nog een wettelijke annuleringstermijn overheen van 14 dagen of ze moet hier expliciet van afwijken.Icasheb schreef:Nou volgens mij als je bij Vodafone aanklopt en zegt dat iemand anders jouw nummer meeneemt zonder goedkeuring, moeten ze er toch achteraan gaan lijkt mij.
Soms zie ik wel eens voorkomen dat er helemaal geen communicatie over nummerbehoud gaat via de mail, alleen SMS.
Tevens kan Vodafone mij in deze niet helpen, gezien het nummer dus al bij KPN ligt
Re: Ongeautoriseerde nummerbehoud bij andere provider
Als je een mobiele telefoon met abonnement aanschaft in een telefoonwinkel zal je je moeten legitimeren, toen hadden ze in die KPN winkel toch moeten zien dat zij niet degene was die zij beweerde te zijn, volgens mij zit KPN hier behoorlijk fout.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 21 feb 2008 16:50
Re: Ongeautoriseerde nummerbehoud bij andere provider
Allereerst zou ik contact opnemen met de rechtsbijstand (als je die hebt), en aangifte tegen je zus doen is ook aan te raden.
Verder zou ik contact opnemen met de nieuwe provider en aangeven dat de simkaart en je nummer door iemand wordt gebruikt die hier niet toe bevoegd is. Ook meteen alle correspondentie naar jouw adressen (mail en huis) laten komen.
Simkaart dus laten blokkeren. Dan kan ze in ieder geval niet meer van het abonnement profiteren.
Of je de te betalen kosten terug krijgt van je zus dat weet ik uiteraard niet, maar als ik je verhaal zo lees waarschijnlijk niet.
Sterkte met deze nare situatie
Verder zou ik contact opnemen met de nieuwe provider en aangeven dat de simkaart en je nummer door iemand wordt gebruikt die hier niet toe bevoegd is. Ook meteen alle correspondentie naar jouw adressen (mail en huis) laten komen.
Simkaart dus laten blokkeren. Dan kan ze in ieder geval niet meer van het abonnement profiteren.
Of je de te betalen kosten terug krijgt van je zus dat weet ik uiteraard niet, maar als ik je verhaal zo lees waarschijnlijk niet.
Sterkte met deze nare situatie
Re: Ongeautoriseerde nummerbehoud bij andere provider
Ik raad aangifte tegen familie in beginsel af. De relatie met de zus zal daardoor niet verbeteren.
Je hebt zelf de overeenkomst niet beëindigd, dus bent ook geen boete aan KPN verschuldigd. Het is juist andersom, KPN verricht een wanprestatie door je af te sluiten.
Je hebt zelf de overeenkomst niet beëindigd, dus bent ook geen boete aan KPN verschuldigd. Het is juist andersom, KPN verricht een wanprestatie door je af te sluiten.