Twee maanden geleden begon de ellende. Ik kreeg 3 maal per week sms-jes met een operator logo van afzender 4010. Ik heb mij nog nooit voor een abonnement aangemeld.
Direct heb ik de Orange klantenservice gebeld. Zij beweren dat ik het wel aangevraagd moet hebben. "Dan heeft iemand anders jouw telefoon gepakt en je aangemeld". Na vele malen bellen met de klantenservice kreeg ik het advies om een sms naar 4010 ten sturen met "logo off" en "off". Dat heb ik gedaan. Ik kreeg direct een sms terug met daarin een 0900 nummer dat ik moest bellen als ik mij af wilde melden. Toen ik dit nummer belde kreeg ik te horen dat het nummer niet in gebruik was. Wederom Orange gebeld en incompetente medewerkers aan de lijn gehad. De situatie zit zo zeiden ze: "Als wij een factuur krijgen van een sms-dienst dan factureren we die gewoon door. Dat is alles. Meer willen we er niet mee te maken hebben". "Probeer je maar af te melden via www.smsdienstenfilter.nl. Dat heb ik gedaan en dat lijkt te werken.
Echter, ik moet tientallen euro's betalen voor de ontvangen sms-jes. Wederom de klantservice gebeld en eindelijk kon ik iemand overtuigen dat ze het zouden onderzoeken. Na een aantal weken werd ik gebeld met de melding dat ze HET bewijs hadden gevonden, ik heb mijzelf aangemeld. Maar hoe ze dat zagen wilden ze niet zeggen. Na een eindeloze discussie dat ik bewijs wil en moet hebben voor gefactureerde diensten vertelde ze dat ze het bewijs hebben omdat ik een sms heb gestuurd naar 4010. Dus ik had mij aangemeld. Dat heb ik echter gedaan op HUN advies, een sms met de text LOGO OFF op exact diezelfde tijd en datum dat zij beweren dat ik mij heb aangemeld. Dat ik weken daarvoor al had gebeld met de klachten, daar hebben ze maling aan. De inhoud van de SMS kunnen ze niet zien maar dit was het bewijs.
Na vele telefoontjes ben ik ten einde raad. Ik ben gelukkig wel van de sms-jes af maar Orange weigert er iets aan te doen of bewijs te leveren dat ik mij heb aangemeld.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ongevraagd betaalde SMS-jes van afzender 4010
Re: Ongevraagd betaalde SMS-jes van afzender 4010
De vele telefoontjes met Orange hebben niets opgeleverd. Het helpdeskpersoneel kan niet meer dan standaard antwoorden oplezen van het scherm. Erg frustrerend. Na het sturen van een brief naar Orange kreeg ik echter een telefoontje van een vriendelijke mevrouw die uitgezocht zou hebben dat ik inderdaad mij niet heb aangemeld en dat ik mijn geld terug zou krijgen. Vreemd genoeg zijn er van de wel 20 sms-jes die ik heb gehad maar ongeveer 5 in rekening gebracht. Dit geld krijg ik terug. Ik gaf direct de opmerking dat ik ook het geld terug wil van het bellen naar de klantenservice. Hier ging ze vreemd genoeg ook mee akkoord. Eind goed al goed ook al leef ik nu een paar jaar korter door alle opwinding.
Re: Ongevraagd betaalde SMS-jes van afzender 4010
Pluim voor de uiteindelijk goede afhandeling van uw probleem door uw provider.