LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongewenste sms-jes

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Erna

ongewenste sms-jes

Ongelezen bericht door Erna »

Hallo, ik zit met een probleem. Mijn zoon heeft sinds 14 augustus een nieuw mobieltje van Vodafone. Sinds die tijd krijgt hij sms-jes waar hij niet om heeft gevraagt. De afgelopen week 20 euro beltegoed verdwenen. Ik heb contact opgenomen met Vodofone en er werd mij verteld dat mijn zoon een dienst had geaktiveerd. Ik kreeg een telefoonnummer alwaar ik mee kon bellen hierover. Daar werd mij verteld dat mijn zoon meedoet met een grand-prix prijsvraag. Ze sturen een vraag en als mijn zoon terug smst ontvangt hij een volgende vraag. Volgens die meneer is dit 40 keer gebeurd. Maar mijn zoon heeft een spierziekte. De telefoon zit achter de rolstoel in een tasje voor noodgevallen. Hij heeft helemaal niet ge-smst, want hij kan niet bij de telefoon komen. Hij heeft hem de afgelopen week niet gebruikt en toch is er 20 euro weg. Ik vind dit een schandaal, misbruik maken van een kind die zelf niks kan of heeft gedaan. Wat moet ik hiermee??? Zijn er misschien meer mensen die dit kennen of hebben meegemaakt? En zo ja, wat te doen in zo'n geval?? Groetjes Erna.

??

Re: ongewenste sms-jes

Ongelezen bericht door ?? »

Vraag de afmeldcodes op en stuur een bericht om de dienst af te melden. De afmeldcode staat ongetwijfeld ook wel op www.smsafzeggen.nl, een site waar je de afmeldcodes van nagenoeg iedere SMS dienst kan vinden.

Wat je het beste kunt doen is daarnaast beide bedrijven een brief sturen waarin je om opheldering vraagt. Het is namelijk zo dat het verzendende bedrijf een log bijhoudt met daarin alle ontvangen SMSjes van de klant. Daarmee zouden ze na moeten kunnen gaan wanneer het nummer is aangemeld en wanneer de antwoorden op de vragen zijn verzonden. Dat zou dan opheldering moeten geven. Helemaal als je dat naast de gegevens van Vodafone kan leggen (die zien wanneer er SMSjes naar welk nummer zijn verzonden. Wellicht dat je dat schriftelijk op kunt vragen - bel dan van te voren wel even met de klantenservice hoe en of dat mogelijk is in verband met de privacywetgeving).

Indien Vodafone aangeeft (schriftelijk) dat de SMSjes zijn verzonden is er een extreem grote kans dat ze gelijk hebben; die systemen van zo'n bedrijf zitten er namelijk bijna nooit naast. Hoe dan ook; het wordt voor jou op dat moment onmogelijk het tegendeel te bewijzen, aangezien op dat moment zowel het SMSbedrijf als Vodafone aangeven dat de SMSjes zijn verzonden.

In het geval dat Vodafone aangeeft dat er GEEN berichten zijn verzonden lijkt het mij vanzelfsprekend dat er naar beide ondernemingen een tweede brief gaat met het bewijsmateriaal en een verzoek om de gemaakte kosten plus een kleine compensatie te vergoeden.

Erna

Ongelezen bericht door Erna »

even aanvullen. Ik heb een bellijst ontvangen met de tijden dat er ge-smst is. Volgens de lijst is er maandagmorgen tussen 9.50 uur en 10.10 uur 20 keer ge-smst over en weer. Het gekke is dat wij op dat moment in de auto zaten op de terugweg van vakantie. Mijn zoon zit dan vast in zijn elektrische rolstoel. Kan niks doen want dan valt hij om. Hij kan zijn handen dan niet gebruiken. De telefoon zat op dat moment in zijn tasje achterop zijn rolstoel. Ik heb Vodafone gebeld en zij bevestigen dat ge-smst is. Het is nu hun woord tegen de mijne. Ik heb dus geen poot om op te staan. Ik voel me beduveld en behoorlijk opgelicht. Ze maken misbruik van een jongen die ernstig gehandicapt is. Hij is zijn telefoon nodig voor noodgevallen, maar het wordt zo een duur grapje als ze iedere week 20 euro afschrijven voor zulke geintjes waar wij dus absoluut buiten staan. Hij kan zelf de telefoon niet pakken, het klepje niet open klappen, dit moet ik voor hem doen en ik weet dus voor 100% zeker dat dit buiten mijn zoon om is gebeurd. We gaan nu maar een nieuwe sim-kaart kopen, omdat we deze niet meer vertrouwen.

coolcom

Ongelezen bericht door coolcom »

Erna,

Lastig allemaal ja en die telco's zijn inderdaad geen liefdadigheids instellingen.

Mail of bel de beheerder van de site sms.kilkwijzer.nl (onder " vragen" )
zij kunnen je misschien van dienst zijn en een en ander nazoeken.

Succes!!

Anoniem333

Ongelezen bericht door Anoniem333 »

Ik zou KPN nemen als ik jou was, heb ook wel eens ongevraagd betaal smsjes gekregen, toen met KPN gebeld, en tot nog toe elke keer het geld teruggekregen. :D

Olienoot

Ongelezen bericht door Olienoot »

Er schijnen ook gevallen te zijn dat een sim gehackt kan worden.

??

@Olienoot: uitermate onwaarschijnlijk. De beveiliging op SIMkaarten is vrij draconisch geloof ik. Dat hack je niet zomaar. Kopieren van een kaart kan wel, maar dan moet je de originele daarvoor slopen. Die doet het dan dus niet meer - iets wat absoluut op zou moeten vallen. Alle verhalen over het hacken van simkaarten die je overigens wel eens per e-mail krijgt zijn allemaal broodje aap verhalen die al jaren rondgaan.

@Erna: heb je al kans gezien om de lijst van Vodafone naast die van het SMSbedrijf te leggen?

??

@Erna:

Nog een aanvulling. Wat je nog zou kunnen doen is een kopie maken van de specificatie en op die kopie aanstrepen met welke gesprekken / SMSjes je het niet eens bent. Vervolgens schrijf je er een brief bij waarin je uitlegt wat er aan de hand is en waarom je het niet eens bent met de gegevens van Vodafone. Wellicht is het ook verstandig om aan te geven dat je in de auto zat (welke route heb je genomen? Schrijf dat er ook even bij). Ze hebben de mogelijkheid om dan verder uit te zoeken wat er aan de hand is middels zeer gespecificeerde info (die je niet zult krijgen, trouwens). Als er daar iets niet in klopt, weten ze genoeg en zullen ze het vast wel corrigeren. Lijken die gegevens wel te kloppen, dan vrees ik dat je in het ongelijk wordt gesteld door zowel hun als door bijvoorbeeld een geschillencommissie. Het is namelijk nagenoeg onmogelijk te bewijzen dat je verhaal klopt.....

Bas Volten

Ongelezen bericht door Bas Volten »

:oops: :evil: sinds 4 wkn krijg ik iedere dag ongewenste smsjes. ik heb niets geopend of geactiveerd. Het is een mop en de afzender is
nummer 17900835158. Voor didt probleem ben ik al gesurft naar smsafzeggen.nl. Dit nr komt niet in de lijst voor. Ik kan hem nog steeds
niet afzeggen. Ik las op deze site een reactie van iemand die in een soortgelijke situatie zit. Mijn provider is Vodavone. Uit de reactie van de persoon bleek dat Vodavone dat niet kon stop zetten. Ddit kost mij ieder keer de helft van mijn beltegoed en ik weet niet hoe ik dit nu moet stoppen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil: :evil:
Groeten Bas

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Bas,

Ik heb ook soortgelijke problemen gehad. Welliswaar vanaf een ander nummer. Ik heb daarover contact opgenomen met T-mobile en die hebben voor mij achterhaald welke aanbieder achter het nummer schuil ging. Aan de hand van deze informatie heb ik tot nog toe de problemen kunnen stoppen.

Ik hoop dat jou problemen ook op deze manier opgelost kunnen worden. succes ermee

Gast

@Bas Volten

Omdat het nummer met een '1' begint, gaat het hier waarschijnlijk om een buitenlands nummer.

Als ik het nummer google, kom ik uit op de volgende pagina, misschien heb je er iets aan (site is onderdeel van smsafzeggen.nl):

http://www.emexus.com/smsafzeggen/forum ... Position=9

coolcom

Ongelezen bericht door coolcom »

Bas,

Ja lastig van de lange nummers als afzender dan is het lastig nazoeken van wie die is, maar ik heb m.

Golden Bytes BV
Scheveningseweg 1
2517 KS Den Haag

T +31 (0)70 302 59 99
F +31 (0)70 302 59 90

Ff bellen je nummer ff doorgeven en ze kunnen zien dat je bent aangemeld en ze melden je ook weer af. Goede behandeling, snel en netjes eens een keer!!

Succes!!!!

Gast

Golden bytes is inderdaad de overkoepelde organisatie van bijna al deze nummers. Zij zijn niet rechtstreeks verantwoordelijk maar kunnen er wel voor zorgen dat je geblokkeerd wordt. Ik had bijv. last van 3454 en 3111. Ik heb toen ook contact opgenoment met golden bytes en het is tot nog toe geregeld. het e-mail adres is trouwens:

[email protected]

Succes...

Ik kreeg trouwens de volgende reactie van golden bytes:

Beste,

Wij sturen enkel de berichten door en zijn niet verantwoordelijk voor
welke nummers er gebruikt worden en de frequentie en kosten van de
berichten. Als je klachten hebt over waarom jouw nummer gebruikt is zal
je je tot hen moeten wenden. Wij kunnen hier verder niets mee. Je bent
verwijderd uit het systeem en zal , mits je je niet aanmeld, geen
berichten meer ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Golden Bytes B.V.

Imken

Ongelezen bericht door Imken »

Bij Dutchtone (nu Orange) heb ik hetzelfde probleem gehad. Ook met de afmeldcode kwam ik er niet. Dan kreeg ik een SMS terug dat de code niet juist was, of mijn nummer niet bekend. Ik kreeg steeds horoscopen.
Nu blijkt dat iemand anders dit wel voor je kan aanvragen via bepaalde websites.
Dutchtone is toen begonnen met mijn SMS-service een maand plat te leggen, omdat ze volgens hun niet konden achterhalen om welk bedrijf het ging. Dan zou het volgens hun wel ophouden. Na die maand werd het weer geactiveerd en het 1e SMS-je wat ik ontving was weer zo een horoscoop.
Weer gebeld met Dutchtone. Toen wisten ze ineens wel welk bedrijf het was. Telefoonnummer gekregen, maar nooit kreeg ik iemand aan de lijn.
Weer Dutchtone gebeld, die mij vertelde er niet verantwoordelijk voor te zijn en niets meer te kunnen doen. Dat is complete onzin!
Ook de telefoonbedrijven verdienen hieraan! (mijn echtgenoot heeft bij Dutchtone gewerkt en ik heb in die tijd ook contact met de Consumentenbond opgenomen)
Toen ben ik net zo lang blijven doorhameren dat zij het moesten oplossen en werd ik ineens direct met het verantwoordelijke bedrijf doorverbonden. Toen kon het wel (nadat ik de call-centremedewerker had horen klagen tegen haar collega's dat ze niet wist wat ze met zeikende klanten aanmoest, ze dacht dat ik in de wacht stond). Vervolgens kreeg ik een zeer chagrijnige medewerker aan de lijn, die zei dat ik het toch zelf geactiveerd had. Ik weet nog steeds zeker van niet, gezien ik zeker niet geloof in algemene horoscopen die voor iedereen ter wereld gelden. Maar enfin, hij zou het stopzetten. Daarna nooit meer een SMS-je van ze gehad. Toch vreemd dat ik bij de afmeldcode SMS-en het bericht kreeg dat mijn nummer niet bekend is, en bij telefonisch contact ineens wel !?!
Wel heb ik aan het einde van mijn contract met Dutchtone gekozen voor een andere provider (T-Mobile), gezien ik er ook niet van hou voorgelogen te worden door een belbedrijf (of welk ander bedrijf dan).

Mijn advies: bel de provider en laat je niet afschepen totdat je zeker weet dat het opgelost is. Kost misschien een uurtje, maar dan ben je wel van het gezeur af!

Gesloten