LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online Telefonie

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
student538

Online Telefonie

Ongelezen bericht door student538 »

Modem: Thomson Speedtouch ST706 WL probleem: Lampje Voice brandt niet.

Vandaag gebeld met Online. Ik ben onlangs overgestapt van Tele2 naar Online. Het modem was te laat verstuurd, omdat de huidige modems op waren. Nu heb ik het modem aangesloten blijkt de telefonie dienst niet te werken. Bij de helpdesk gaven ze aan het modem te ressetten. Dat hielp niet. Nu zie ik zelf via het programma Online Asssistent in het telefonie gedeelte dat Telefonie wel ingeschakeld staat maar bij Geregistreerd een rode kruis staat.

Ik heb Online gevraagd dat ze ook de GSM kosten gaan vergoeden omdat ik nu geen vaste aansluiting heb. Dat willen ze niet doen, terwijl dit een te kortkoming in de na koming is, naar mijn idee. Ze willen wel de abonnemenstkosten van de telefonie niet in rekening brengen als dit na 3 weken nog steeds niet werkt.

Omdat de medewerker er niet uit komt wordt ik later nog terug gebeld.......

stofzuigertje

Re: Online Telefonie

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Test eerst jou telefoon of deze wel geschikt is en een kapotte kabel kan voldoende zijn...

Dus probeer jou toestel elders en je hebt zekerheid.

Ook modem meenemen en elders proberen en je weet of je nieuwe modem werkte, en als dit goed is zal het de lijn zijn.

Zo test je welke van de 3 het is.
Dus 1 toestel.
2 Modem,
3 als geen van deze fout geeft elders is het een lijn fout!

zo word je na deze test eerder en beter geholpen!

student538

@d stofzuigertje: Bedankt voor je tip. Ik heb meerdere telefoons geprobeerd. Het voice lampje van het modem werkt niet. In Onine Assistent staat dat het nummer niet geregistereerd is. Online "ziet" op afstand dat het wel geregistereerd is. Volgens mij zijn de SIP instellingen voor VOIP niet goed.

Ik heb Onine gevraagd of ze de kosten nu ook gaan vergoeden. Nu komen ze met de algemene voorwaarden artikel 15.9 aanzetten:

* 15.9 Online is niet aansprakelijk voor vermogensschade en/of indirecte
schade, waaronder begrepen schade wegens verlies van gebruikstijd,
kosten voor het gebruik van andere telefoniediensten, gederfde winst en
gemiste besparingen.

Volgens mij is dit gewoon in strijdt met de wet! Online geeft nu aan dat binnen 8 dagen iemand gaat kijken. Tot die tijd zou ik geen abonnemenstkosten hoeven te bepalen maar dan moet ik dat wel aangeven bij degene die mij belt. En een juiste tijdsindicatie aangeven. Want anders zou Online dagelijks aan het crediteren zijn! Kortom ik vind het een slechte dienstverlening van Online.

Online was toch ooit Wanadoo en toen Orange wat nu Online is? En is Online weer niet van T-Mobile?

student538

Inmiddels werkt de telefoniedienst van Online.

Gesloten