Anderhalf jaar geleden heb ik in een postkantoor een mobiel abonnement geaccepteerd van Tele2. Het ging om een abonnement van een half jaar a 10€ per maand. Ik had al een abonnement via een andere provider maar vond de telefoon interessant genoeg voor 60€.
De opzegtermijn was een maand. Dus ik heb de site van Tele2 na 5 maanden geraadpleegd en heb een opzegbrief gestuurd. 2 maanden later echter kreeg ik weer een afschrijving van 20€.
Ik heb Tele2 gebeld en gevraagd waarom ik nog steeds afschrijvingen kreeg. Mij werd verteld dat er nooit een opzegging is gedaan. Ik vertelde dat ik de brief had verstuurd en legde uit dat ik het vreemd vond. Ze vond het inderdaad vreemd en zei dat ik het nog eens moest proberen en legde me precies uit wat de procedure was(reden opzegging,adres, e.d.). Dit was naar mijn weten precies hetgeen ik bij de eerste brief had gedaan, maar ik wist nu 100% dat het moest kloppen dus ik verzond de brief, deze brief was van 07/07 en ik heb deze in mijn email staan.
Toen ik in september nóg een afschrijving kreeg heb ik het terug laten boeken. Hierover kreeg ik later een aanmaning,met een dreiging dit door te sturen naar een incassobureau als niet betaald zou worden.
In november kreeg ik nog een afschrijving, die ik wederom heb laten terugboeken. Ook kreeg ik 16/11 een brief in de bus van het incassobureau dat de zaak heeft overgenomen van Tele2. Zij willen nu de 20 euro, mét extra kosten wat het in totaal 82€ maakt alsnog vorderen. Zo niet, dan zullen ze gerechtelijke stappen ondernemen en kan het oplopen tot het veelvoudige van dit bedrag.
Je begrijpt dat ik zeker weet dat ik alles heb gedaan om op de juiste manier het contract op te zeggen en dat ik letterlijk heb gedaan wat mij werd verteld door Tele2.
Ik dacht dat het niet verstandig zou zijn om bedragen terug te boeken, dit zou altijd achteraf nog geregeld kunnen worden als het contract opgezegd zou zijn. Maar na 3 keer werd ik hopeloos, en heb besloten de bedragen terug te vorderen, met bovenstaande gevolgen. Ik weet dat ik goed heb gehandeld volgens de procedures van Tele2, zij hebben zelf hún procedures niet goed uitgevoerd, dus ik denk dat ik in mijn recht sta. Het is vreemd hoe een goedhandelend iemand op zo’n manier toch opgelicht kan worden. Ik heb ondertussen al 180 euro overgemaakt naar Tele2, waarvan ik dus 40 heb teruggevorderd.
Ook weet ik echter dat Tele2 een machine is met dit soort rechtzaken. Het is moeilijk om als individu te procederen en ik heb ook geen rechtsbijstandverzekering.
Mijn bewijs is de mail, die ik niet naar Tele2 maar naar mezelf stuurde om op een andere computer uit te printen. Ik weet niet hoe goed mails zijn te manipuleren en hoe sterk dit bewijs is. Wel heb ik contact gehad met de telefooncentrale van Tele2.
Een ander te controleren feit is dat ik op enkele berichten na geen gebruik gemaakt van het abonnement. Het ging mij namelijk om de telefoon, en heb de kaart van mijn andere abonnement erin gedaan.
Tips, uitwegen, ervaringen, reacties; ik ben overal blij mee. Want zelf kom ik er niet meer uit.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onmogelijke opzegging Tele2
Re: Onmogelijke opzegging Tele2
Je hebt geen bewijs van verzending van je opzegging, geen bewijs dat Tele2 je opzegging heeft ontvangen én je hebt geen bevestiging gekregen van Tele2 van je opzegging. Zonder deze bewijzen sta je bijzonder zwak bij een rechter of geschillencommissie.