LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] onredelijke bedragen bellen vanuit het buitenland
onredelijke bedragen bellen vanuit het buitenland
Kreeg na een vakantie in het buitenland een rekening van Vodafone, waarop veel gesprekken van 2 seconden stonden. Zoals wel vaker voorkomt in het buitenland wordt je gebeld of bel je zelf maar je krijgt geen kontakt. Voor deze mislukte gespreken rekent Vodafone wel €0,96 excl. BTW. De eerste minuut betaal je namelijk geheel. Was altijd per sec. en betalen per sec.
Heb hierover gebeld met de klantenservice. De dame adviseerde mij om deze klacht schriftelijk in te dienen met een kopie van de factuur.
Ik heb ze dus een brief gestuurd met verzoek nog eens naar de factuur te kijken en deze eventueel te corrigeren, omdat de bedragen wel erg hoog zijn voor mislukte gespreken.
Netjes een brief terug gekregen dat mijn klacht niet in behandeling wordt genomen, omdat deze niet binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur kenbaar is gemaakt.
Zo kom je er makkelijk van af.
Ik begrijp overigens niet zo goed waarom ze zoveel geld uitgeven aan reclame om nieuwe klanten te krijgen, terwijl ze bestaande klanten eigenlijk wegjagen.
Heb hierover gebeld met de klantenservice. De dame adviseerde mij om deze klacht schriftelijk in te dienen met een kopie van de factuur.
Ik heb ze dus een brief gestuurd met verzoek nog eens naar de factuur te kijken en deze eventueel te corrigeren, omdat de bedragen wel erg hoog zijn voor mislukte gespreken.
Netjes een brief terug gekregen dat mijn klacht niet in behandeling wordt genomen, omdat deze niet binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur kenbaar is gemaakt.
Zo kom je er makkelijk van af.
Ik begrijp overigens niet zo goed waarom ze zoveel geld uitgeven aan reclame om nieuwe klanten te krijgen, terwijl ze bestaande klanten eigenlijk wegjagen.
Re: onredelijke bedragen bellen vanuit het buitenland
en dan rijst bij mij de vraag: waarom informeer je niet van te voren naar de prijzen voordat je naar het buitenland gaat? Weer een mooi voorbeeld van... Nou ja, laat ook maar zitten... De bedrijven zijn het blijkbaar nog steeds altijd schuld. Helaas vergeet men dat je als consument ook enkele plichten hebt...
Re: onredelijke bedragen bellen vanuit het buitenland
Mooi voorbeeld van onwetendheid by the way. Bellen per seconde en betalen per seconde: Heb jij ooit ergens gelezen dat dit voor het buitenland geldt?????? Er is geen enkele provider die dit systeem in het buitenland hanteert en het zou me niks verbazen als iedere nederlandse provider de eerste minuut in het buitenland volledig in rekening brengt (Orange iig ook).
Re: onredelijke bedragen bellen vanuit het buitenland
Het is iid waar dat in het buitenland bij bijna alle providers de 1e minuut geheel wordt berekend, ook al bel je 2 sec. Het is logisch dat als je belt en de verbinding wordt verbroken en je belt maar 2 sec. dat er dan ook afgerekend wordt per minuut, maar dat neemt niet weg dat het onredelijk is. Als je bijvoorbeeld iemand per se moet bellen en het lukt maar niet om goed verbinding te maken, de verbinding valt dus uit na een paar sec. Dan is het toch onredelijk om gelijk het volle tarief te laten gelden. Het hoeft immers niet de schuld van diegene te zijn dat de verbinding niet goed gaat. Dat is vaak de schuld van de telecomprovider in dat betreffende land of die van Vodafone!
Re: onredelijke bedragen bellen vanuit het buitenland
Hoezo onredelijk?!
De tarieven en regels zijn van te voren bekend, en als je ze te hoog vindt ga je in een telefooncel staan, zo simpel is het! En als je geen zin hebt om naar een telefooncel te lopen, dan weet je wat het kost.
De tarieven en regels zijn van te voren bekend, en als je ze te hoog vindt ga je in een telefooncel staan, zo simpel is het! En als je geen zin hebt om naar een telefooncel te lopen, dan weet je wat het kost.
Re: onredelijke bedragen bellen vanuit het buitenland
Antwoord op jou vraag: Lees mijn tekst goed door!
Ten tweede: Als je ergens bent waar in de wijde omtrek geen telefooncel te vinden is wat doe je dan? Dan heb je een mobiel ja!!! Ik probeer altijd zo weinig mogelijk te bellen in het buitenland met mijn mobiel, omdat het vreselijk duur is!!!
Ten tweede: Als je ergens bent waar in de wijde omtrek geen telefooncel te vinden is wat doe je dan? Dan heb je een mobiel ja!!! Ik probeer altijd zo weinig mogelijk te bellen in het buitenland met mijn mobiel, omdat het vreselijk duur is!!!
Re: onredelijke bedragen bellen vanuit het buitenland
mensen vakantie is vakantie laat die mobiel toch thuis ,je hebt echt pas vakantie als je even voor niemand bereikbaar bent ,en iedereen is misbaar of vervangbaar geniet van een biertje en de rust !!!!!!
prettige vakantie !!!!!!!!!!!!!! stresskippen
prettige vakantie !!!!!!!!!!!!!! stresskippen
Re: onredelijke bedragen bellen vanuit het buitenland
Wat een vreemde reacties. Hier wordt geschermd met regels en plichten. (van wie)?
Ik dacht dat de meeste het wel onredelijk zouden vinden om pakweg €45,- extra op je factuur te krijgen voor mislukte gesprekken bij een volle zenderontvangst. Ik heb het niet over een halve minuut bellen maar volgens de factuur om 2 seconde en dat wel 40 keer van de 100 gesprekken. Ik kan in 2 sec geen gesprek voeren.
Over onwetendheid, het betalen per minuut voor het buitenland heeft Vodafone per 1 juli 2002 ingevoerd daarvoor was het gewoon per seconde betalen.
Ik vind het ook normaal om voor mijn gesprekken in het buitenland meer te betalen dan in Nederland.
Overigens is Oostenrijk voor mij het buitenland maar voor Vodafone die pretendeert de grootste van europa te zijn met in vrijwel elk land netwerken en vele miljoenen abonnees, is heel europa gewoon de achtertuin en blijft het allemaal binnen de eigen onderneming. Daarom is het best vreemd dat bellen in het buitenland zo duur moet zijn, of wordt er soms verschrikkelijk veel aan verdiend. Of geef ik nu het arme bedrijf weer de schuld?
Ik dacht dat de meeste het wel onredelijk zouden vinden om pakweg €45,- extra op je factuur te krijgen voor mislukte gesprekken bij een volle zenderontvangst. Ik heb het niet over een halve minuut bellen maar volgens de factuur om 2 seconde en dat wel 40 keer van de 100 gesprekken. Ik kan in 2 sec geen gesprek voeren.
Over onwetendheid, het betalen per minuut voor het buitenland heeft Vodafone per 1 juli 2002 ingevoerd daarvoor was het gewoon per seconde betalen.
Ik vind het ook normaal om voor mijn gesprekken in het buitenland meer te betalen dan in Nederland.
Overigens is Oostenrijk voor mij het buitenland maar voor Vodafone die pretendeert de grootste van europa te zijn met in vrijwel elk land netwerken en vele miljoenen abonnees, is heel europa gewoon de achtertuin en blijft het allemaal binnen de eigen onderneming. Daarom is het best vreemd dat bellen in het buitenland zo duur moet zijn, of wordt er soms verschrikkelijk veel aan verdiend. Of geef ik nu het arme bedrijf weer de schuld?
Re: onredelijke bedragen bellen vanuit het buitenland
conclusie je neemt je gsm niet meer mee, lekker rustig..gr.van jannie
Re: onredelijke bedragen bellen vanuit het buitenland
Rikje, als er gesprekken van twee sec. zijn, dan heb je goed kans dat je gebeld bent geworden en dat dit gesprek is doorgeschakeld naar je v-mail. Op het moment van doorschakelen gaat de teller lopen (en dus direkt een volle minuut vopor bellen in het buitenland). Maar als vervolgens de beller hoort dat hij de v-mail krijgt en dan direct ophangt, krijg je dit dus.
Re: onredelijke bedragen bellen vanuit het buitenland
Ik heb id de indruk dat Rikje de handleiding van vodavone niet heeft doorgelezen, ik heb mijn voicemail zo ingesteld dat telefoontjes die ik in het buitenland ontvang nooit doorgeschakeld worden naar de voicemail, dit scheelt namenlijk het starttarief.
Geloof dat er maar heel weinig mensen zijn die de voorwaarden en handleidingen doorlezen, bij de phoneshop waren ze heel erg verbaast dat ik dat wel deed voor ik tekende.
Dus Rikje neem 20 minuten om je mobiel goed in te stellen scheelt je een hoop geld, vindt het wel slordig dat ze dat niet even goed hebben uitgelegd aan jouw waar die kosten vandaan kwamen.
Geloof dat er maar heel weinig mensen zijn die de voorwaarden en handleidingen doorlezen, bij de phoneshop waren ze heel erg verbaast dat ik dat wel deed voor ik tekende.
Dus Rikje neem 20 minuten om je mobiel goed in te stellen scheelt je een hoop geld, vindt het wel slordig dat ze dat niet even goed hebben uitgelegd aan jouw waar die kosten vandaan kwamen.
Re: onredelijke bedragen bellen vanuit het buitenland
Hallo,
Om hoge telefoonrekeningen door te bellen met je GSM vanuit het buitenland te voorkomen, kun je eens kijken op www.dutchcellnet.com
Hiermee kun je van waar je ook ter wereld bent, altijd naar Nederland bellen met je GSM naar een vaste lijn voor 0,08 euro/minuut. Doe er je voordeel mee!
Om hoge telefoonrekeningen door te bellen met je GSM vanuit het buitenland te voorkomen, kun je eens kijken op www.dutchcellnet.com
Hiermee kun je van waar je ook ter wereld bent, altijd naar Nederland bellen met je GSM naar een vaste lijn voor 0,08 euro/minuut. Doe er je voordeel mee!
Re: onredelijke bedragen bellen vanuit het buitenland
@ Wilfried
Wat je voorstelde lijkt meer op een eerlijk pyramidespel dan veel geld besparen. 20.000 tot 50.000 dolar per week verdienen dat geloof ik niet.
http://www.dutchcellnet.com/bonusplan/index.html
Daarnaast kan je ook gewoon consumer zijn en dan kan je id goedkoop bellen maar NIET met je gsm vanuit het buitenland want je wordt door hen gebelt en dan wordt de verbinding opgebouwd. In het buitenland betaal je met je GSM ook voor ontvangen gesprekken.
Wat je voorstelde lijkt meer op een eerlijk pyramidespel dan veel geld besparen. 20.000 tot 50.000 dolar per week verdienen dat geloof ik niet.
http://www.dutchcellnet.com/bonusplan/index.html
Daarnaast kan je ook gewoon consumer zijn en dan kan je id goedkoop bellen maar NIET met je gsm vanuit het buitenland want je wordt door hen gebelt en dan wordt de verbinding opgebouwd. In het buitenland betaal je met je GSM ook voor ontvangen gesprekken.
Re: onredelijke bedragen bellen vanuit het buitenland
Beste gast,
Zoals je hebt kunnen lezen op de website van www.dutchcellnet.com kun je inderdaad vanuit het buitenland bellen met je GSM. De verbinding wordt tot stand gebracht door een sms te sturen naar de dichtsbijzijnde gateway. Vervolgens gaat bij jou en degene die je wilt bellen de telefoon en de verbinding wordt tot stand gebracht tegen een veel gunstiger tarief: naar Nederland bellen voor 8 cent per minuut. De gedachte van dat je gebeld wordt door het netwerk om de verbinding tot stand te laten komen, moet je laten gaan. De verbinding wordt tot stand gebracht door een geheel nieuw en gepatenteerd netwerk. Anders is het wanneer je gebeld wordt. De verbinding wordt dan niet tot stand gebracht door 1cellnet, maar door de "normale" providers. Inderdaad betaal je dan veel geld voor het gesprek. Maar je kunt toch vragen of je terug kunt bellen, zodat je goedkoper belt?
Over de marketing achter het bedrijf laat ik me verder niet uit: van netwerkmarketing ben je voor of tegenstander, maar dat doet niets af aan het feit dat je op deze manier als klant goedkoper vanuit het buitenland naar Nederland kan bellen.
Wilfred
Zoals je hebt kunnen lezen op de website van www.dutchcellnet.com kun je inderdaad vanuit het buitenland bellen met je GSM. De verbinding wordt tot stand gebracht door een sms te sturen naar de dichtsbijzijnde gateway. Vervolgens gaat bij jou en degene die je wilt bellen de telefoon en de verbinding wordt tot stand gebracht tegen een veel gunstiger tarief: naar Nederland bellen voor 8 cent per minuut. De gedachte van dat je gebeld wordt door het netwerk om de verbinding tot stand te laten komen, moet je laten gaan. De verbinding wordt tot stand gebracht door een geheel nieuw en gepatenteerd netwerk. Anders is het wanneer je gebeld wordt. De verbinding wordt dan niet tot stand gebracht door 1cellnet, maar door de "normale" providers. Inderdaad betaal je dan veel geld voor het gesprek. Maar je kunt toch vragen of je terug kunt bellen, zodat je goedkoper belt?
Over de marketing achter het bedrijf laat ik me verder niet uit: van netwerkmarketing ben je voor of tegenstander, maar dat doet niets af aan het feit dat je op deze manier als klant goedkoper vanuit het buitenland naar Nederland kan bellen.
Wilfred
Re: onredelijke bedragen bellen vanuit het buitenland
Hallo
Ik wil even navragen in verband met de SMS kosten die ik ontvangen heb van Debitel. .Ik ben pas geleden in Australie en Zuid-Afrika geweest en ik kreeg nu een rekening met de sms kosten die wel een beetje hoger liggen dan wat je moet betalen bij bv, KPN want zij bellen via KPN.
De kosten voor een sms varieerde van
NL.0,41 - 0.64 - 0,69
Dit is volgens mij veel te hoog en ik wil dit verder onderzoeken .
Kunnen jullie mij zeggen of dit wel juist is en waar ik kan/moet zijn om hierover te klagen
Ik heb hun al een email gestuurd en kreeg een onbeschofte antwoord "dat dat zo is"en klaar
Bij voorbaat dank
Peter
Ik wil even navragen in verband met de SMS kosten die ik ontvangen heb van Debitel. .Ik ben pas geleden in Australie en Zuid-Afrika geweest en ik kreeg nu een rekening met de sms kosten die wel een beetje hoger liggen dan wat je moet betalen bij bv, KPN want zij bellen via KPN.
De kosten voor een sms varieerde van
NL.0,41 - 0.64 - 0,69
Dit is volgens mij veel te hoog en ik wil dit verder onderzoeken .
Kunnen jullie mij zeggen of dit wel juist is en waar ik kan/moet zijn om hierover te klagen
Ik heb hun al een email gestuurd en kreeg een onbeschofte antwoord "dat dat zo is"en klaar
Bij voorbaat dank
Peter
Re: onredelijke bedragen bellen vanuit het buitenland
Bel de klantenservice, vraag wat de tarieven zijn voor sms vanuit australie, leg uit dat bij jouw iets anders in rekening wordt gebracht etc. etc. Dan moet je toch echt een normaal antwoord krijgen (mits jij je ook gediesd houdt uiteraard)
Re: onredelijke bedragen bellen vanuit het buitenland
Beste Pesie,
debitel is een onafhankelijke service provider. deze maakt zelf afspraken met buitenlandse provider m.b.t. kosten. dit houdt in dat er andere tarieven kunnen zijn met de netwerkprovider waar je gebruik van maakt. er had wel wat netter gereageerd mogen worden vanuit debitel.
trouwens als je wil weten wat de tarieven zijn kan je langs in de debitelshop of op www.debitel.nl door in te loggen kan je zo de tarieven voor het buitenland zien en uitprinten.
debitel is een onafhankelijke service provider. deze maakt zelf afspraken met buitenlandse provider m.b.t. kosten. dit houdt in dat er andere tarieven kunnen zijn met de netwerkprovider waar je gebruik van maakt. er had wel wat netter gereageerd mogen worden vanuit debitel.
trouwens als je wil weten wat de tarieven zijn kan je langs in de debitelshop of op www.debitel.nl door in te loggen kan je zo de tarieven voor het buitenland zien en uitprinten.