Carstens schreef:In de voorwaarden van KPN staat dat het contract 1 maand van tevoren moet worden opgezegd.
Dat is niet nodig, als een telecombedrijf een nadeel in uw nadeel doorvoert. Immers, dit moet men 4 weken / 1 maand van te voren aankondigen. Zolang de ontbinding, maar voor 1 augustus is aangemeld bij KPN met als doel om met die datum de overeenkomst te beëindigen.
Carstens schreef:(...) waarbij KPN nog even een afkoopsom wil vangen voor de resterende contracttermijn tot 1 september.
Met het oog op de Wet Van Dam, hoe komt men er bij een contracttermijn? Gelet op wat hierboven staat, bent u die kosten uiteraard niet verschuldigd. Als u wel betaald, doet u dat dan 'onder protest'.
Carstens schreef:Nummerovername = einde contract, omdat men immers de diensten niet meer kan leveren.
Ik zou het toch altijd expliciet duidelijk maken.
Carstens schreef:De periode van 6 weken is bewust gekozen om het allemaal niet te krap te nemen.
Houdt er wel rekening mee dat er vertraging zal optreden, als je gebruik maakt van een opzegservice. En dat het moment in principe waarop KPN het bericht heeft ontvangen telt. Dat is alleen anders, indien daar afspraken over zijn gemaakt. Uit de brief van KPN blijkt dat ze de opzegging uiterlijk op de 31e hebben ontvangen.
Carstens schreef:Als dit de invulling van "klantenservice" is denk ik dat dit bedrijf het in de nabije toekomst nog moeilijker gaat krijgen.
Ze zijn gewoon niet tevreden totdat u niet tevreden bent.
Bob Schurkjens schreef:http://maxius.nl/telecommunicatiewet/artikel7.2
Carstens heeft opgezegd per datum tariefsverhoging. Feitelijk komt de overeenkomst daarmee te vervallen. Artikel 7.2 telecomwet geeft aan dat dit kosteloos is. Ik lees nergens in artikel 7.2 dat consument een reden voor de opzegging moet geven. Het is daarnaast juist kpn die contractbreuk pleegt want zij verhogen de tarieven.
Er worden hier nog al wat aannames gemaakt. De wet schrijft inderdaad helemaal niet voor dat je met opgave van reden moet opzeggen. Per die en die datum opzeggen betekend dat je wilt dat je op die datum geen klant meer bent. En een opzegtermijn is de termijn waarvoor deze mededeling bij KPN binnen moet zijn. Gelet op de prijsverhoging, is dat hier niet aan de orde. Hoewel sommige mensen erg stellig over overtuigd lijken, lees ik nergens dat TS overeenkomst van bepaalde duur heeft. In tegendeel, TS geeft aan het abonnement al tien jaar te hebben en nooit zelf verlengd te hebben.
Ik denk dat TS een goede kans om een eventuele procedure te winnen. Ik zou aanraden om bedragen voor augustus en september te storneren, zodat het KPN is iets in beweging zal moeten komen.
Dirkie schreef:Zelf opzeggen betekent automatisch verlies van je bestaande telefoonnummer
Nummerbehoud is wettelijk geregeld. De klant kan hier zelfstandig aanspraak op maken.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0033164/2013-04-01
sylvesterb schreef:Wettelijk gezien staat KPN gewoon in haar recht.
Ik zie geen wettelijke onderbouwing van je standpunten.
sylvesterb schreef:NOOIT STORNEREN! Dat is het domste advies ooit.
Het geeft je anders mooi wel een gunstige bewijslast verdeling. Daarom raad ik dit TS aan om wel te doen.