LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte dubbele abonnementskosten Tele2

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Imeow

Onterechte dubbele abonnementskosten Tele2

Ongelezen bericht door Imeow »

Op 6 juli 2016 via mediamarkt een toestel+ verlenging aangevraagd bij tele2, per ongeluk het verkeerde toestel besteld. Deze bestelling binnen een uur geannuleerd. Het toestel is nooit afgeleverd omdat ik contact gehad heb met de pakketdienst om de levering te cancellen.( deze actie van mij had er volgens tele2 voor moeten zorgen dat het binnen 2 weken administratief geregeld zou zijn, en ik een nieuwe bestelling kon plaatsen en mijn huidige telefoonnummer zo kon behouden. Dit leek mij redelijk, het was immers mijn eigen schuld. Zo'n 25 telefoontjes met tele2, en zo'n 50 telefoontjes met mediamarkt later, is op 3 oktober het abonnement eindelijk stopgezet. Ik heb ondertussen een nieuw abonnement afgesloten met een ander telefoonnummer+ aansluitkosten, ik ben onterecht afgesloten geweest op 2 telefoonnummers waarvan ik er maar 1 had. Ik heb alle juist alle dubbele facturen netjes betaald om niet afgesloten te worden. Nu 2 maanden verder nogsteeds geen vergoeding voor de extra gemaakte kosten, er wordt al 5 maanden na elk telefoontje of mailtje van mij gezegd dat het geregeld is en binnen 10 werkdagen opgelost zou zijn. De druppel was toen ik 2 weken terug een factuur van 970euro kreeg van tele2. Ik heb deze terug laten storten en weer contact gezocht met tele2, ze zouden het in orde maken. Vandaag een brief van tele2 of ik met spoed wil betalen om niet afgesloten te worden. Ik weet niet wat ik hier verder mee aanmoet. Al 5 maanden lang van het kastje naar de muur bij tele2, en ook bij mediamarkt. Bellen heeft geen enkele zin. Graag hulp hierbij aub.

berndv

Re: Onterechte dubbele abonnementskosten Tele2

Ongelezen bericht door berndv »

Imeow schreef:Op 6 juli 2016 via mediamarkt een toestel+ verlenging aangevraagd bij tele2, per ongeluk het verkeerde toestel besteld. Deze bestelling binnen een uur geannuleerd. Het toestel is nooit afgeleverd omdat ik contact gehad heb met de pakketdienst om de levering te cancellen.( deze actie van mij had er volgens tele2 voor moeten zorgen dat het binnen 2 weken administratief geregeld zou zijn, en ik een nieuwe bestelling kon plaatsen en mijn huidige telefoonnummer zo kon behouden. Dit leek mij redelijk, het was immers mijn eigen schuld. Zo'n 25 telefoontjes met tele2, en zo'n 50 telefoontjes met mediamarkt later, is op 3 oktober het abonnement eindelijk stopgezet. Ik heb ondertussen een nieuw abonnement afgesloten met een ander telefoonnummer+ aansluitkosten, ik ben onterecht afgesloten geweest op 2 telefoonnummers waarvan ik er maar 1 had. Ik heb alle juist alle dubbele facturen netjes betaald om niet afgesloten te worden. Nu 2 maanden verder nogsteeds geen vergoeding voor de extra gemaakte kosten, er wordt al 5 maanden na elk telefoontje of mailtje van mij gezegd dat het geregeld is en binnen 10 werkdagen opgelost zou zijn. De druppel was toen ik 2 weken terug een factuur van 970euro kreeg van tele2. Ik heb deze terug laten storten en weer contact gezocht met tele2, ze zouden het in orde maken. Vandaag een brief van tele2 of ik met spoed wil betalen om niet afgesloten te worden. Ik weet niet wat ik hier verder mee aanmoet. Al 5 maanden lang van het kastje naar de muur bij tele2, en ook bij mediamarkt. Bellen heeft geen enkele zin. Graag hulp hierbij aub.
mediamarkt is verkoper, die zou dit moeten oplossen. tele2 krijgt alleen opdracht van mediamarkt om een abonnement te activeren, als mediamarkt dit niet correct annuleert bij tele2 is dat hun fout, dat tele2 het in rekening brengt is hun goedrecht als er geen annulering is geweest.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Reeds besteld annuleren is vragen om problemen.....
Je had beter dit toestel kunnen nemen.

Als je weet hoeveel geregel een annulering is, eerst goed kijken en lezen en dan pas kopen/verzenden.

Imeow

@berndv . Vandaar dat ook de meeste telefoontjes en gesprekken in eerste instantie naar mediamarkt waren, mij leek het ook logisch dat het daar mis ging en hun het dus konden oplossen. Maar tele2 heeft toegegeven dat het hun fout was, via de mail zelfs. Maar ze doen er niets aan om de fout op te lossen. De annulering is mis gegaan tussen mediamarkt en tele2.

Imeow

@stofzuigertje. Het was ten eerste mijn fout natuurlijk, zoals ik dat ook aangaf al. Alleen had ik niet verwacht dat het een half jaar zou gaan duren. Een aantal weken zou ik nog begrijpen. Het is wel een wijze les inderdaad

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je weet hoeveel Tele 2 klanten er zijn en hoeveel klachten is half jaar normaal helaas.
Vooral als ze buiten de normale problemen valt waar geen standaard verhaal voor is zoals Uw annulering.

En dan nog de loterij welke medewerker je kreeg of iemand die het naar collega doorstuurde want personeel weet ook niet altijd alles.
Dan is het eigenlijk best snel als je weet hoe grotere bedrijven werken.
Je mag niet zomaar iets doen, en regels zijn regels dus hoe los je zelden voorkomende problemen op?

Tussen iets willen en kunnen/mogen oplossen zit helaas vaak een groot gat.
Alles niet oplosbaar komt meestal bij leidinggevende die moet beslissen.

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC »

Tele2, opnieuw: de puinhoop ten top. Dat zie je al in de tv-reclame die ze nu met regelmaat uitzenden. Ze maken er niet eens een geheim van. Genadeloos, dat zijn ze ook en ook dat wordt luid en duidelijk verkondigd. Dat is wat u, TS, nu meemaakt.

Maar u heeft één lichtpuntje. Kennelijk heeft Tele2 schriftelijk (per email) toegegeven dat de fout bij hun zit. Tegelijkertijd herstellen zij die fout kennelijk niet, juist vanwege de administratieve puinhoop die momenteel bij dat bedrijf heerst. Pertinente onzin is het dat het een half jaar moet duren eer een klacht door een firma afgehandeld is. Ook al is het een organisatie met veel klanten, ook al is het probleem kennelijk ingewikkeld. Sterker nog als een fout schriftelijk toegegeven wordt, en daar is bij u kennelijIk sprake van, dan moet zo'n klacht vrijwel onmiddelijk afgehandeld worden, in het voordeel van de 'gewaardeerde' klant.

Ik hoop voor u dat u die email van Tele2 goed heeft bewaard, want dat is voor u hét bewijs dat Tele2 die fout goed moet maken. Geef ze nog één kans. Schrijf Tele2 een brief met het verzoek hun fout binnen 14 dagen na dagtekening van de brief te herstellen. Doe er desnoods een kopie van die bewuste email bij. Geef tevens aan dat als zij deze fout niet binnen de door u gestelde termijn herstellen, u deze zaak voorlegt aan de Geschillencommissie Telecom. Daar staat Tele2 al niet best bekend, dat weten ze zelf maar al te goed. Als u bij deze Geschillencommissie in het gelijk wordt gesteld, met het door u geleverde bewijs is die kans groot, ontvangt u het bedrag, dat het starten van een procedure bij de Geschillencommissie kost, netjes terug.

Gesloten