LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterechte facturen Tele2
-
Onterechte facturen Tele2
In december 2017 begon het: Een factuur van Tele2 van 2x 6.50 euro. Bedrag zou automatisch worden afgeschreven. Omdat wij hiervoor al langere tijd facturen ontvingen die weliswaar maar 3.50 euro waren (overige kosten genoemd) per maand, en we net een overlijden in de naaste familie achter de rug hadden, is deze factuur eerst aan onze aandacht ontglipt. Tot opeens begin januari weer een rewkening door de deur lag, 1x 6.50 deze keer. Na een ellenlange wachttijd bij de klantenservice kwam aan het licht dat de rekeningen zijn voor een abonnement dat we niet hebben. Foutje. U kunt het al betaalde bedrag zelf storneren en we sturen bericht naar ons hoofdkantoor dat dit moet worden hersteld. Zo gedaan, rekening december gestorneerd. Januari hadden ze niet afgeschreven. Eind goed al goed??... 8 Februari weer een envelop van TELE2. Vandaag betalen of je word binnen een paar dagen afgesloten. Duurt het 15 dagen dan sturen we incassobureau. Betaal je niet dan beëindigen we contract, moet je alsnog betalen, incluis afkoopbedrag van je contract (welk contract??) en registeren we je bij Preventel zodat je nergens meer een telefoonaansluiting kunt krijgen. Maar weer gebeld. Ellenlang. Niets aan de hand hoor mevrouw, onze actie en de brief hebben elkaar net gekruist, u kunt hem als niet verstuurd beschouwen. Ben nog zo slim geweest hiervan emailbevestiging te vragen die ik gelukkig dus ook heb. Want wat lag er vanmorgen door de deur....?? Jawel, weer een nieuwe rekening van 6.50 euro voor maand februari over hetzelfde abonnement wat we niet hebben. Ondertussen loopt ons bestaande abonnement wat we al jaren met tevredenheid gebruiken via automatische betaling gewoon door. Herkent iemand dit? En weet iemand hoe ik dit oplos?
Laatst gewijzigd door Radar op 16 feb 2018 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
-
Re: Onterechte facturen Tele2
Meld het op het Forum van tele2
Tele 2 niet bellen, lange wachten en matige antwoorden en totaal geen bewijs.
Stuur alle klachten via Email, en binnen enkele dagen lossen ze het op.
Stuur alle klachten via Email, en binnen enkele dagen lossen ze het op.
-
Ik hoef nooit te wachten als ik tele2 bel.
Maar de snelste manier bij problemen is via forum omdat iedereen meeleest willen ze er vanaf.
Maar de snelste manier bij problemen is via forum omdat iedereen meeleest willen ze er vanaf.
Betreft Onterechte Facturen bij Tele2; Beste meneer mevr. , Ik heb iets vergelijkbaars, Ik heb recent ontdekt dat de 4 euro die Tele 2 mij maandelijks extra incasseert, via automatisch incasso, afkomstig is van een nummer wat ik helemaal niet gebruik.
Ik heb nooit een papieren of digitale factuur hiervoor ontvangen en ik ging er dus van uit dat dit bedrag bij een van mijn abonnementen hoorde. Ik heb hierover gebeld met de klantenservice. De klantenservice zei dat dit bij mijn huidige abonnement hoorde. Nu blijkt twee jaar later dat dit helemaal niet zo is. Tele 2 heeft dus zeggen ze facturen naar een oud niet meer bestaand email adres gestuurd, en dus al die jaren 4 euro per maand extra geïncasseerd terwijl ik dacht dat die bij mijn abonnement hoorde. Ik vroeg me af of ik hier nog iets aan kan doen met terugwerkende kracht. Nadat ik nu alle bedragen gestorneerd heb krijg ik een incasso factuur met nog steeds verzoek te betalen. Ook hier staat niet op om welk telefoonnummer het gaat. Dit nummer is niet in gebruik en toch incasseren ze abonnementskosten, terwijl ze weten dat die facturen niet aankomen op een niet bestaand nummer e het telefoonnummer niet wordt gebruikt. Weet iemand wat ik hier mee kan doen? Ik hoorde dat ze mij de facturen alsnog moeten kunnen overleggen juridisch maar de klantenservice zegt dat dit maar tot een jaar terug kan.... Ook kan ik geen adres vinden waar ik hiermee terecht kan..
Ik heb nooit een papieren of digitale factuur hiervoor ontvangen en ik ging er dus van uit dat dit bedrag bij een van mijn abonnementen hoorde. Ik heb hierover gebeld met de klantenservice. De klantenservice zei dat dit bij mijn huidige abonnement hoorde. Nu blijkt twee jaar later dat dit helemaal niet zo is. Tele 2 heeft dus zeggen ze facturen naar een oud niet meer bestaand email adres gestuurd, en dus al die jaren 4 euro per maand extra geïncasseerd terwijl ik dacht dat die bij mijn abonnement hoorde. Ik vroeg me af of ik hier nog iets aan kan doen met terugwerkende kracht. Nadat ik nu alle bedragen gestorneerd heb krijg ik een incasso factuur met nog steeds verzoek te betalen. Ook hier staat niet op om welk telefoonnummer het gaat. Dit nummer is niet in gebruik en toch incasseren ze abonnementskosten, terwijl ze weten dat die facturen niet aankomen op een niet bestaand nummer e het telefoonnummer niet wordt gebruikt. Weet iemand wat ik hier mee kan doen? Ik hoorde dat ze mij de facturen alsnog moeten kunnen overleggen juridisch maar de klantenservice zegt dat dit maar tot een jaar terug kan.... Ook kan ik geen adres vinden waar ik hiermee terecht kan..
-
Ondertussen via Twitter contact gelegd met Tele2. 4 Medewerkers verder heb ik zwart op t(wit)ter staan dat bedragen onterecht worden afgeboekt, dat dat niet meer gaat gebeuren en dat ik ook niet weer onterechte facturen gestuurd ga krijgen.... Ben benieuwd of dat volgende maand inderdaad zo blijkt te zijn. In ieder geval gaat contact leggen op deze manier wel vlotter dan per telefoon plus dat je hun reacties op schrift hebt. Wordt vervolgd indien nodig..