| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterechte kosten SMS facetime +447786205094
-
helena.saelman
Onterechte kosten SMS facetime +447786205094
Regelmatig wordt er een bedrag buiten de bundel in rekening gebracht voor een SMS naar Groot Brittannië.
Ik heb heb hier contact over gehad met Tele2 en die verwijzen naar Apple. Ook heb ik het nummer +447786205094 geblokkeerd, dit heeft echter geen effect. Het zou te maken hebben met activering van Facetime, maar hier maak ik geen gebruik van omdat ik op de hoogte ben van het feit dat er kosten voor in rekening gebracht kunnen worden.
Verder vind ik het een onprettig idee dat er zomaar extra kosten bij de rekening opgeteld worden voor diensten waar ik geen gebruik van maak. Ik ben heel blij met mijn Iphone maar voel me machteloos als consument.
Wat kan ik verder doen, behalve deze klacht bij jullie deponeren, om dit te laten stoppen?
Hierbij een link van iemand met dezelfde klacht. http://www.klachtenkompas.nl/youfone-ne ... e-facetime
Ik heb heb hier contact over gehad met Tele2 en die verwijzen naar Apple. Ook heb ik het nummer +447786205094 geblokkeerd, dit heeft echter geen effect. Het zou te maken hebben met activering van Facetime, maar hier maak ik geen gebruik van omdat ik op de hoogte ben van het feit dat er kosten voor in rekening gebracht kunnen worden.
Verder vind ik het een onprettig idee dat er zomaar extra kosten bij de rekening opgeteld worden voor diensten waar ik geen gebruik van maak. Ik ben heel blij met mijn Iphone maar voel me machteloos als consument.
Wat kan ik verder doen, behalve deze klacht bij jullie deponeren, om dit te laten stoppen?
Hierbij een link van iemand met dezelfde klacht. http://www.klachtenkompas.nl/youfone-ne ... e-facetime
Re: Onterechte kosten SMS facetime +447786205094
Ik ben erg blij met mijn ouderwetse telefoon. Heb dus zeker ook geen FaceTime (en andere hippe fratsen)
Is het niet mogelijk FaceTime te verwijderen van je telefoon ?
heb even wat verschillende fora afgezocht, maar het schijnt een standaard eigenschap te zijn. het lijkt echter bijna een soort straf als je facetime uitzet. Zelf heb ik ook een iphone en heb facetime gewoon aan staan. Heb er nog nooit gebruik van gemaakt in die 4 jaar dat ik nu iphones heb, maar heb ook nog nooit die sms op mijn facturen gezien.helena.saelman schreef: Wat kan ik verder doen, behalve deze klacht bij jullie deponeren, om dit te laten stoppen?]
Als je ergens moet zijn met dit probleem is het bij apple. Je telefoon is Apple en die stuurt dit naar hun eigen server, die schijnbaar in engeland is.
-
Zombiemaster
Schijnt soms dagelijks voor te komen met diverse telefoonnummers uit een serie. Sommige providers schijnen afspraken met Apple te hebben waardoor die SMSjes niet in rekening gebracht worden. Bij andere providers, zonder afspraken, wel.
Het gekke is dat op een iPad zonder Sim-kaart en dus zonder SMSjes, facetime gewoon ook werkt. SMSjes zijn dus niet per se nodig om iets te activeren....
Waarschijnlijk wordt SMS gebruikt als Wifi niet beschikbaar is, maar SMS wel.
Hetzelfde geldt overigens voor de berichten (interne en externe) van Apples iPhone en iPad.
Het gekke is dat op een iPad zonder Sim-kaart en dus zonder SMSjes, facetime gewoon ook werkt. SMSjes zijn dus niet per se nodig om iets te activeren....
Waarschijnlijk wordt SMS gebruikt als Wifi niet beschikbaar is, maar SMS wel.
Hetzelfde geldt overigens voor de berichten (interne en externe) van Apples iPhone en iPad.
"FaceTime is activated by sending a couple of SMS text messages in the background between the iPhone and an Apple server. If your carrier does not officially support the iPhone, you may be charged for sending the activation SMS to an international (UK) number. Your carrier might also have issues delivering the SMS correctly which will prevent FaceTime from activating."
Tele2 is pas sinds maart 2016 gecertificeerd door Apple. Is jouw iPhone en abonnement toevallig ouder?
Het probleem ligt in ieder geval bij Tele2.
Tele2 is pas sinds maart 2016 gecertificeerd door Apple. Is jouw iPhone en abonnement toevallig ouder?
Het probleem ligt in ieder geval bij Tele2.
-
Zombiemaster
Niet helemaal waar Michiel: Ik zie in recent gebruik van Mijn Ziggo dat er in een week tijd, verspreid over 4 dagen, 4x zo'n SMS je is gestuurd, En de week er na niet meer. Waarom soms vaak en soms niet is een raadsel. Heeft in ieder geval niets met verwijderen Sim kaart te maken gehad. Gelukkig brengt Ziggo (vooralsnog?) geen kosten in rekening hiervoor.
https://support.apple.com/nl-nl/HT201422
Let op, er staat "(..) afhankelijk van de aanbieder kunnen er kosten voor de sms in rekening worde gebracht".
Een vriendin en ik maken zowel middels de iPads en iPhone al jaren regelmatig contact via FaceTime en iMessage. We hebben geen extra kosten gehad tot op heden. Ons contact echter verloopt middels het email adres en niet via het telefoonnummer. Kan hier het sms kostenplaatje door komen?
Ik, wij kunnen ons beiden niet herinneren ooit een sms activatie hebben moeten doen.
Overigens maakten we van deze dienst eerst jaren via de iPad gebruik (zonder sim). Sinds een maand of 6 nu ook via de iPhone.
Onze iPhone provider: KPN.
Internet: ziggo en KPN.
Let op, er staat "(..) afhankelijk van de aanbieder kunnen er kosten voor de sms in rekening worde gebracht".
Een vriendin en ik maken zowel middels de iPads en iPhone al jaren regelmatig contact via FaceTime en iMessage. We hebben geen extra kosten gehad tot op heden. Ons contact echter verloopt middels het email adres en niet via het telefoonnummer. Kan hier het sms kostenplaatje door komen?
Ik, wij kunnen ons beiden niet herinneren ooit een sms activatie hebben moeten doen.
Overigens maakten we van deze dienst eerst jaren via de iPad gebruik (zonder sim). Sinds een maand of 6 nu ook via de iPhone.
Onze iPhone provider: KPN.
Internet: ziggo en KPN.
-
helena.saelman
Nee, Facetime is niet te verwijderen.BL2 schreef:Ik ben erg blij met mijn ouderwetse telefoon. Heb dus zeker ook geen FaceTime (en andere hippe fratsen)![]()
-
helena.saelman
Bedankt voor jullie reacties. Deze oplossing ga ik proberen: Facebook is nu ingeschakeld. Voelt onlogisch maar hopelijk worden er geen kosten meer bij het niet gebruik hiervan in rekening gebracht!berndv schreef:het lijkt echter bijna een soort straf als je facetime uitzet.
Groet, Helena