hallo iedereen,
Al jaren ben ik klant van vodafone. nog nooit problemen gehad met Vodafone, tot ik in Augustus mijn Abbonement vernieuwd had. allemaal gratis internet etc bij gekregen. helemaal top was het op dat moment. nadien krijg ik allemaal extra kosten waar ik niet van op de hoogte was.
Even een korte omschrijving van de klachten.
1
Na mijn abbonement wijziging had ik ineens meer gebeld dan wat er op mijn telefoon stond. schijnt dat ze in het nieuwe abbonement alles korter dan een minuut verrekenen als 1 minuut. dit resulteerde in het feit dat ik op mijn telefoon zag dat ik in totaal 250 minuten had gebeld en zij dus 350 rekenen (elke korte gesprekken etc..) mij werd verteld dat ik niet meer op mijn teller af moest gaan en vorotaan naar het internet moest kijken over mijn minuten die minstens 8 uur oud zijn.
2
ik kreeg een SMSje van Vodafone waarin stond dat ik hun van hun nummer informatie diens gebruik kon maken. dat leek mij wel handig. ik had het 3 keer gebruikt. tot mijn verbazing had ik ineens extra kosten op mijn factuur. nergens in het sms stond dat er kosten aan waren verbonden. het was immers een diens van Vodafone.
3
ik heb mijn mobiel aangesloten op mijn laptop waardoor ik ook internet had op mijn laptop. op mijn telefoon en laptop zag ik dat ik 30 MB had gebruikt. ik had zelf nog 20 MB staan. ik was dus 10 MB overheen. tot mijn verbazing zag ik op mijn account dat ik al €46,- extra kosten had gemaakt. ik dus bellen, klantenservice zei dat het door het internetten kwam en dat ik 100 MB had geinternet. ik heb sindsdien niet meer geinternet via mijn mobiel. na 2 dagen kwam er ineens dat de kosten €78,- waren geworden. ik weer bellen naar de klantenservice, krijg weer zelfde verhaal dat het door het internetten kwam. maar dit keer met andere hoeveelheid MB's die ik had verbruikt.
ik heb nog klachten brief gestuurd dat ik niet zoveel heb gebruikt en de kosten nergens staan vermeld. mijn klacht werd beantwoordt met het feit dat vodafone geen foute berekeningen maakt (ik kreeg 2 maanden daarvoor nog kosten die ik scheen gemaakt te hebben ergens in oktober, terwijl ik geen enkel KB over mijn bundel heen was) en dat ik niet op de teller van mijn laptop en telefoon af moet gaan en ik dus af moet gaan op de informatie op de website die minstens 8uur oud is.
4
ik belde met mijn mobiel naar 0900-nummers die €0,10 per minuut is. naar mijn weten zijn de kosten voro 17 minuten bellen €1,70 en niet €7,80. dit is maar een klein voorbeeld. vervolgens heb ik halfuur op de website van Vodafone gekeken hoe dat kan komen. nergens staat dat het extra kosten met zich mee brengt.
vanochtend heb ik klantenservice gebeld. hij kon het ook zo 123 niet vinden. maar hij kon mij wel vertellen dat er 12 cent extra kosten ana zit als ik naar betaalde service nummer belde. de ene keer zij hij dat het in mijn geval dus €0,22 p/m is en de andere ogenblik zei hij dat in mijn geval €0,35 p/m is gehanteerd en dit dus klopt. en wederom nergens op de website waar deze informatie staat.
jullie begrijpen natuurlijk dat ik mijn telefoon niet meer aan durf te raken zonder erbij na te denken welke extra kosten een telefoontje met zich mee brengt.
Naar mijn weten achterhouden zij informatie en geven ze verkeerde informatie weer. is dit niet strafbaar? en hoe kan ik enigszins in mijn kosten vergoed worden?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] onvoldoende informatie van Vodafone over kosten
Re: onvoldoende informatie van Vodafone over kosten
2
ik kreeg een SMSje van Vodafone waarin stond dat ik hun van hun nummer informatie diens gebruik kon maken. dat leek mij wel handig. ik had het 3 keer gebruikt. tot mijn verbazing had ik ineens extra kosten op mijn factuur. nergens in het sms stond dat er kosten aan waren verbonden. het was immers een diens van Vodafone.
Vodafone is geen liefdadigheidsinstelling. Nummerinformatie kost geld, net als elke andere dienst.
3
ik heb mijn mobiel aangesloten op mijn laptop waardoor ik ook internet had op mijn laptop. op mijn telefoon en laptop zag ik dat ik 30 MB had gebruikt. ik had zelf nog 20 MB staan. ik was dus 10 MB overheen. tot mijn verbazing zag ik op mijn account dat ik al €46,- extra kosten had gemaakt. ik dus bellen, klantenservice zei dat het door het internetten kwam en dat ik 100 MB had geinternet. ik heb sindsdien niet meer geinternet via mijn mobiel. na 2 dagen kwam er ineens dat de kosten €78,- waren geworden. ik weer bellen naar de klantenservice, krijg weer zelfde verhaal dat het door het internetten kwam. maar dit keer met andere hoeveelheid MB's die ik had verbruikt.
Wat voor abonnement of bundel had je voor mobiel internet? Was dit een van de Vodafone BloX? Tegoed hiervan kun je namelijk niet opsparen. Heb je voor het verbruik het dataverkeer voor zowel up- als download bij elkaar opgeteld?
4
ik belde met mijn mobiel naar 0900-nummers die €0,10 per minuut is. naar mijn weten zijn de kosten voro 17 minuten bellen €1,70 en niet €7,80. dit is maar een klein voorbeeld. vervolgens heb ik halfuur op de website van Vodafone gekeken hoe dat kan komen. nergens staat dat het extra kosten met zich mee brengt.
vanochtend heb ik klantenservice gebeld. hij kon het ook zo 123 niet vinden. maar hij kon mij wel vertellen dat er 12 cent extra kosten ana zit als ik naar betaalde service nummer belde. de ene keer zij hij dat het in mijn geval dus €0,22 p/m is en de andere ogenblik zei hij dat in mijn geval €0,35 p/m is gehanteerd en dit dus klopt. en wederom nergens op de website waar deze informatie staat.
"Dit informatienummer kost X euro X per gesprek, plus eventueel de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon." Deze tekst hoor je voor vrijwel elk gesprek over een 0900-nummer. De kosten die je hierboven echter vermeldt, zijn wel hoger dan deze kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon.
Naar mijn weten achterhouden zij informatie en geven ze verkeerde informatie weer. is dit niet strafbaar? en hoe kan ik enigszins in mijn kosten vergoed worden?
Niets wat ik gelezen hebt lijkt mij strafbaar. Hooguit zijn er fouten gemaakt bij het opstellen van de factuur. Vooral de belkosten naar de 0900-servicenummers lijken me wat hoog. Het is verstandig om daar nog eens de klantenservice over te bellen.
Re: onvoldoende informatie van Vodafone over kosten
zouden ze in het SMS dan niet moeten vermelden dat het kosten met zich mee brengt. En zeker als ik er dan heen bel, dat er dan wordt vermeld hoe duru het is.Vodafone is geen liefdadigheidsinstelling. Nummerinformatie kost geld, net als elke andere dienst.
ik heb een actie van afgelopen zomer waarbij ik alles gratis kreeg. onbeperkt surfen, mailen etc. ik heb 3 keer gesproken met klantenservice hierover. en niemand kon mij uitleggen waar deze kosten vandaan kwamen. ik moest er van uit gaan dat deze kosten klopten. daar neem ik echt geen genoegen mee. ik wil niet afhankelijk zijn van de informatie van Vodafone voordat ik een telefoontje wil plegen of een email wil sturen. niemand wil dit. zeker niet in een tijdperk waar Self-Service hoog op de agenda staat.Wat voor abonnement of bundel had je voor mobiel internet? Was dit een van de Vodafone BloX? Tegoed hiervan kun je namelijk niet opsparen. Heb je voor het verbruik het dataverkeer voor zowel up- als download bij elkaar opgeteld?
ik had vanmorgen al gebeld (heb in toestemming het gesprek opgenomen met mijn mobiel). ik zal zo weer bellen en kijken wat ze mij te vertellen hebben.
ik was van plan om weer een klachtenbrief te schrijven en dan de kosten op hen te verhalen. zeker alle moeite die ik moet doen om informatie te vinden. de meeste informatie die ik gekregen heb spreken elkaar zelfs tegen.
ik zal nog een keer proberen te bellen.