LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
RVEB

Opgelicht door Telfort

Ongelezen bericht door RVEB »

Sinds 2006 had ik een mobiel abonoment bij telfort. Begin dit jaar wilde ik mijn abonoment stop zetten. Ik heb hierdoor telfort gebeld en kreeg een vrouw aan de lijn, waar ze duidelijk tegen mij zei dat mijn abonoment eerst volgende maand wordt beeindigd.

Ik heb twee rekeningnummer. De ene waar telfort geld bij mij automatisch incasseert, gebruik ik niet zo vaak en dacht ook dat het zo makkelijk gaat met opzeggen bij telfort. Dus keek ik die tijd niet meer naar die rekening.

Gisteravond toen ik inlog zag ik dat Telfort elke maand 21 euro van mijn rekening afschrijft. Ik voel me wel erg opgelicht door zo een groot bedrijf.

Ik denk dat ik hier niks aan kan doen omdat het telefonish werd opgezegd. Wel ben ik van plan om morgen de bank te bellen, om te blokkeren en wellicht mijn geld terug te laten boeken.

testcase

Re: Opgelicht door Telfort

Ongelezen bericht door testcase »

Hmm.

Hoezo opgelicht. Heb je telfort al gebeld?

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Lijkt me niet dat Telfort op zaterdag de telefoon aanneemt...
TS kan ook gewoon via "mijn Telfort"een vraag stellen. Maar nee, we gaan eerst hier lopen klagen, dat voelt veel fijner...
Laatst gewijzigd door dhc op 15 aug 2011 01:02, 1 keer totaal gewijzigd.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

En beschuldigen van oplichting.

RVEB

Beschuldig niemand, deel alleen mijn ervaring. Registreren als nieuw abonnee loopt nooit mis. Opzeggen van een abonnement gaat altijd fout. Tuurlijk als ik nog een keer bel wordt mijn abonnement afgezegd. Maar dan ben ik het geld van al die maanden kwijt!

Consumenten onder ons zijn altijd een dupe van zo'n bedrijf. Wie niet een paar keren waagt voor een afzegging, krijg het niet in orde.

Dus mensen , voortaan altijd een bevestiging vragen bij afzegging!

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

RVEB schreef:Beschuldig niemand, deel alleen mijn ervaring.
In de titel beschuldig je Telfort van oplichting.... Telfirt zou jou aan kunnen klagen wegens smaad...

GodsSon

Ongelezen bericht door GodsSon »

RVEB schreef:Dus mensen , voortaan altijd een bevestiging vragen bij afzegging!
Dat is volgens mij altijd aan te raden geweest, hoe kan je iets bewijzen zonder bevestiging. Is natuurlijk ook laks van jou.

RVEB

Beschuldig nog eenmaal niemand! Ik had inderdaad Telfort destijds gebeld voor de opzegging, dat kan ik wel laten opvragen.

En al die maanden dat ik heb afgezegd , heb ik geen gebruik gemaakt van dat nummer.

Zoveel dingens is moeilijk aan te tonen. Als wij onze ervaringen niet openbaar maken, zijn er later nog meer dupe..

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Beschuldig nog eenmaal niemand
Nogmaals, dat doe je wel. Je maakt een topic met als titel: "opgelicht door Telfort", moet ik het voor je spellen, hoe duidelijk wil je het hebben?
Pas je titel aan of ervaar de consequenties.

Daan_1978

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Je hebt jezelf opgelicht :lol:

Maar, even kort maar krachtig! Had het even netjes via aangetekende brief opgezegd. Daar had je wel degelijk reactie op terug gehad, zwart op wit.
Daarnaast weet iedere leek dat na opzegging ook om bevestiging moet worden gevraagd.

Je bent zelf nogal in gebreke gebleven, hoe je het ook draait.
Probeer je eens aan de volgende stelregel te houden : "Eerst goed kijken, dan pas zeuren ( Hoort eigenlijk een ander woord te staan :p )" en ervaar hoeveel gezeur je dat gaat schelen! ( In jouw geval dan in elk geval! :mrgreen: )

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

RVEB schreef:Sinds 2006 had ik een mobiel abonoment bij telfort. Begin dit jaar wilde ik mijn abonoment stop zetten. Ik heb hierdoor telfort gebeld en kreeg een vrouw aan de lijn, waar ze duidelijk tegen mij zei dat mijn abonoment eerst volgende maand wordt beeindigd.
't Is mosterd na de maaltijd, maar wellicht een advies voor een volgende keer: zet de inhoud van een telefoongesprek op papier, vermeld ook datum, tijd, naam van medewerker en stuur brief/mail) het betr. bedrijf toe.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Begin dit jaar wilde ik mijn abonoment stop zetten ...... Ik heb twee rekeningnummer. De ene waar telfort geld bij mij automatisch incasseert, gebruik ik niet zo vaak en dacht ook dat het zo makkelijk gaat met opzeggen bij telfort. Dus keek ik die tijd niet meer naar die rekening.
Hier kun je dus een paar conclusie's uit trekken:
- Als je een rekening zo weinig gebruikt en controleert heb je die ook niet nodig,
- Je moet altijd je rekening afschriften controleren, want waar gewerkt wordt, kunnen ook fouten gemaakt worden,
- Bij iets opzeggen altijd een bevestiging vragen,
- Je hebt zelf aktie ondernomen iets op te zeggen, dan mag er ook verwacht worden, dat je zelf controleert of iets goed gegaan is.

En met bovenstaande zaken in gedachten is de titel van dit topic ('Opgelicht door Telfort') niet echt goed gekozen. Er zou beter kunnen staan 'Ik voel me opgelicht door Telfort, maar het was mijn fout' :mrgreen:

En je kunt altijd nog contact opnemen met Telfort, de situatie uitleggen en vragen of het contract alsnog met ingang van de datum, waarop je gebeld hebt, ontbonden kan worden en ook of je het teveel betaalde terug kunt krijgen, omdat je sinds die datum uiteraard ook geen gebruik meer gemaakt hebt van je abonnement. Misschien lukt het.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

RVEB schreef:Sinds 2006 had ik een mobiel abonoment bij telfort. Begin dit jaar wilde ik mijn abonoment stop zetten. Ik heb hierdoor telfort gebeld en kreeg een vrouw aan de lijn, waar ze duidelijk tegen mij zei dat mijn abonoment eerst volgende maand wordt beeindigd.
Men heeft je wat gezegd.
MAAR - heb je het ook schriftelijk bevestigd gekregen, met een definitieve einddatum?
Zo nee - kan je hoog en laag springen, maar tenzij je het gesprek hebt opgenomen, kan je niets aantonen.

Dus - eventueel per mail / fax / aangetekende brief per eerstvolgende opzegdatum je contract opzeggen.

RVEB schreef:Opgelicht door Telfort

Noot - dit is dus een directe beschuldiging - en kan je niet hardmaken - dat is waar men op doelt!
Hooguit kan je zeggen "Telfort telefonische klantenservice belooft veel, doet niets" - wat wel correct zou zijn in dit geval.

RVEB

De titel had ik misschien anders kunnen formuleren. Maar wees nou eerlijk, hoe je draai of keer , zacht of sterk benadruk. De bedoeling achter de zin, blijft toch altijd hetzelfde (Hiermee is een wel een feit dat ik moeilijk kan aantonen, dus iest dat ik zelf ervaar), misschien voel het wat minder hard aan.

Ik heb telfort vandaag gebeld over de opzegging. Ze hebben inderdaad bevestigd dat ik destijds had gebeld. Ze zeiden dat er iest is mis gelopen zodat de opzegging niet door ging. Ook zouden ze verplicht moeten vertellen dat ik een bevestiging zou ontvangen (Waar toen niet het geval was).

Ze zouden me terug crediteren en zowel schriftelijk en per email bevestigen. Hier heb ik nog geen email van ze ontvangen. Dus ik hoop niet weer het titel met het woord "opgelicht" te gebruiken.
dhc schreef:
Beschuldig nog eenmaal niemand
Nogmaals, dat doe je wel. Je maakt een topic met als titel: "opgelicht door Telfort", moet ik het voor je spellen, hoe duidelijk wil je het hebben?
Pas je titel aan of ervaar de consequenties.
Werk je toevallig bij Telfort?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

@REVB
Ik heb telfort vandaag gebeld over de opzegging. Ze hebben inderdaad bevestigd dat ik destijds had gebeld. Ze zeiden dat er iest is mis gelopen zodat de opzegging niet door ging.Ze zouden me terug crediteren en zowel schriftelijk en per email bevestigen. Hier heb ik nog geen email van ze ontvangen.

Ipv van op hun bevestiging hierover, kun jij dus datum, tijd enz. samenvatting vh gesprek op schrift (mail) zetten en meedelen.

RVEB

Jolijn schreef:@REVB
Ik heb telfort vandaag gebeld over de opzegging. Ze hebben inderdaad bevestigd dat ik destijds had gebeld. Ze zeiden dat er iest is mis gelopen zodat de opzegging niet door ging.Ze zouden me terug crediteren en zowel schriftelijk en per email bevestigen. Hier heb ik nog geen email van ze ontvangen.

Ipv van op hun bevestiging hierover, kun jij dus datum, tijd enz. samenvatting vh gesprek op schrift (mail) zetten en meedelen.
Ik ga dat wel op schrift zetten. Met wie , wanneer en wat ik heb besproken. Bedankt voor uw tip Jolijn :)

Gesloten