| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] oplichter probeert bankrekeningnummer te verkrijgen
-
Mikesvan
oplichter probeert bankrekeningnummer te verkrijgen
vanmiddag kreeg ik een meneer aan de telefoon die duidelijk te horen in een callcenter zat te bellen, hij vroeg waarom wij niet met tele2 belden en dit riep bij mij argwaan op omdat wij al jaren met tele2 bellen. Maar toen zei hij dat ons abbonement af was gelopen, vreemde zaak maar ja ik zei dat ik wel opnieuw met tele2 wou bellen, toen ging hij gegevens vragen maar toen zei ik van dat staat toch in de computer en toen gaf hij de gegevens die gewoon in het telefoonboek te vinden zijn(telefoonnummer, adres en naam) maar toen vroeg hij mijn bankrekeningnummer, deze heb ik niet gegeven want ik had door dat dit ordinaire zwendel was(moest anders immers ook in het systeem staan..) toen werd hij boos en hing hij op. Ik tele2 gebeld en ja hoor, we zijn nog gewoon lid, gaat gewoon door tot we opzeggen, verloopt dus niet!
Dus mensen pas op, trap niet in deze zwendel, het enige doel is uw bank/giro rekeningnummer verkrijgen.
Dus mensen pas op, trap niet in deze zwendel, het enige doel is uw bank/giro rekeningnummer verkrijgen.
-
Gast
Re: oplichter probeert bankrekeningnummer te verkrijgen
Toch vraag ik mij af, wat voor zin het heeft, om iemand zijn banknummer te weten, als je geen pas en/of pincode erbij hebt.
-
henk10
Tegenwoordig helaas heel erg veel. Vaak worden zaken telefonisch opgenoemd en als je dan beschikt over juiste NAW èn het juiste bankrekeningnummer kun je een heel eind komen. Om die redebn worden ook bankafschriften uit brievenbussen gestolen. Dus inderdaad pas op!!!
-
Gast
sommige bedrijven gaan trouwens ook gewoon automatische incasso's doen van die bankrekeningen, in de hoop dat die de eigenaar niet opvallen. de meeste banken verifieren de machtigingen niet meer