LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplichting HI met toestelleasse

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
maartentjuh14

Oplichting HI met toestelleasse

Ongelezen bericht door maartentjuh14 »

Ik heb vorige week mijn telefoon verlengd en kon daarbij in de winkel kiezen om mijn SAMSUNG GALAXY S3 in te leveren of over te nemen.
De man zei tegen mij dat het bedrag om je telefoon over te nemen €302,- is. Ik vond dat een raar bedrag want op de website staat dat je je toestel voor 35% (1jaar) van de marktwaarde kon overnemen. Nu was die man het met mij eens en heeft de marktwaarde bekeken en dat bleek €542 te zijn. Toe hebben wij samen uitgerekend wat dan de overname bedrag EIGENLIJK hoorde te zijn: €542 / 100 * 35 = €189.70. Deze man vond het raar waarom dit bedrag er niet stond en zei tegen mij dat ik beter dan maar naar klantenservice kan bellen. Nu had ik dat dus gedaan en toen zei klantenservice tegen mij dat het nu een bedrag was van €250. Weer het zelfde verhaal uitgelegd dat het bedrag weer niet klopt. Uiteindelijk zeiden ze tegen mij dat ik binnenkort een brief binnen krijg met het overname bedrag er op, en dat zou dan wel moeten kloppen.

Nu krijg ik vandaag een brief binnen met het verzoek dat ik binnen 4 weken het toestel moet inleveren of ik moet €342.74 betalen als ik het toestel wil overnemen!!!

Het bedrag veranderd continue bij HI!

Net weer klantenservice opgebeld en die waren maar kort en krachtig: €342.74 BETALEN OF INLEVEREN!!!

Eigenlijk is het een overname bedrag van 64%

Ik ben het hier totaal niet mee eens maar van de klantenservice kan ik niet bepaald SERVICE verwachten.

sjohie

Re: Oplichting HI met toestelleasse

Ongelezen bericht door sjohie »

maartentjuh14 schreef:Ik heb vorige week mijn telefoon verlengd en kon daarbij in de winkel kiezen om mijn SAMSUNG GALAXY S3 in te leveren of over te nemen.
De man zei tegen mij dat het bedrag om je telefoon over te nemen €302,- is. Ik vond dat een raar bedrag want op de website staat dat je je toestel voor 35% (1jaar) van de marktwaarde kon overnemen. Nu was die man het met mij eens en heeft de marktwaarde bekeken en dat bleek €542 te zijn. Toe hebben wij samen uitgerekend wat dan de overname bedrag EIGENLIJK hoorde te zijn: €542 / 100 * 35 = €189.70. Deze man vond het raar waarom dit bedrag er niet stond en zei tegen mij dat ik beter dan maar naar klantenservice kan bellen. Nu had ik dat dus gedaan en toen zei klantenservice tegen mij dat het nu een bedrag was van €250. Weer het zelfde verhaal uitgelegd dat het bedrag weer niet klopt. Uiteindelijk zeiden ze tegen mij dat ik binnenkort een brief binnen krijg met het overname bedrag er op, en dat zou dan wel moeten kloppen.

Nu krijg ik vandaag een brief binnen met het verzoek dat ik binnen 4 weken het toestel moet inleveren of ik moet €342.74 betalen als ik het toestel wil overnemen!!!

Het bedrag veranderd continue bij HI!

Net weer klantenservice opgebeld en die waren maar kort en krachtig: €342.74 BETALEN OF INLEVEREN!!!

Eigenlijk is het een overname bedrag van 64%

Ik ben het hier totaal niet mee eens maar van de klantenservice kan ik niet bepaald SERVICE verwachten.
Door de recente introductie van de S4 op de Nederlandse markt, zal dit ook de prijs van 2e hands S3's drukken lijkt me?

maartentjuh14

Ongelezen bericht door maartentjuh14 »

Ja als ik lees op forums van Hi zie ik staan dat er iedereen er een andere prijs voor moeten betalen. Want elke dag worden de prijzen veranderd. en als je eenmaal hem over wilt kopen betaal je ineens de hoofdprijs.

Zet er dan van te voren bij dat het toestel ook 65% van de marktwaarde kan zijn. en niet:

1 JAAR 35% van marktwaarde
2 JAAR 15% van marktwaarde

dit kan veranderen

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

marktwaarde is natuurlijk wat anders dan de laagste prijs die je online kunt vinden. KPN werkt waarschijnlijk met de adviesprijzen van de fabrikant en die zullen inderdaad een stuk hoger liggen dan de laagste online prijzen

Hi-Webcare

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Maartentjuh14,

Dat er onduidelijkheid is over het overnamebedrag is natuurlijk erg lastig. Ik kan me goed voorstellen dat deze verschillende bedragen verwarring kunnen oproepen. Sorry hiervoor.

Helaas is het zo dat de bedragen indicatief zijn. Tot het daadwerkelijke moment van overname kunnen wij je dus geen exact bedrag aangeven.

Onlangs zijn de bedragen aangepast waardoor het verschil tussen de indicatieve bedragen en de daadwerkelijke bedragen hoger is geworden. De bedragen zijn gebaseerd op marktwaarde. Deze bleken te laag ingeschat waardoor we de prijzen hebben moeten verhogen. Nogmaals, sorry voor deze onduidelijkheid.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum

Gesloten