LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oplichting kpn, mbt mobiel internet

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
de liefste

oplichting kpn, mbt mobiel internet

Ongelezen bericht door de liefste »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier dus ik hoop dat ik het allemaal goed plaats!
Maar ik ben alle mogelijke kanalen aan t opzoeken waar ik mijn verhaal kwijt kan en hopelijk er iets aan gedaan gaat worden!

Vanaf November 2012 heb ik een iphone 4s met toestellease en 9 maanden onbeperkt bellen en 2500mb aan internet.
Nu begonnen en zijn mijn klachten met het toestel er nog steeds, maar dat neem ik maar voor lief. Het gaat over het aantal mb's die ik zou gebruiken. Ondanks dat ik al mijn apps van het toestel afgehaald heb, de instellingen samen met kpn heb nagekeken en dat alles goed staat kan niemand mij vertellen waar ik 800mb per dag (!!!) vandaan komt. na maanden lang bijna wekelijks te bellen als ook e-mail correspondentie word ik van het kastje naar de muur gestuurd en niemand die mij kan vertellen waar dit vandaan komt. Zeer kwalijk vind ik dit daar waar ik steeds hele hoge telefoon rekeningen krijg welke ik wel netjes betaal maar het is niet netjes. Nu zou ik graag zien dat kpn mobiel dit oplost voor mij voordat mijn 9 maanden met 2500mb voorbij zijn. Ik word hier een beetje moedeloos van, en voel me niet begrepen en krijg het idee dat ze denken dat ik lieg. Ik begrijp dat als ik dingen download (films of zo) kan het nog bijna niet dat ik 2500mb of zelfs daarover heen verbruik. Nu heb ik 1 keer een vergoeding gekregen omdat ik 6500mb verbruikt zou hebben. en afgelopen maand zou ik er ook weer overheen gezeten hebben maar deze moest ik gewoon betalen. Dit grapje is nu 4 maanden aan de gang, en ik word elke keer van het kastje naar de muur gestuurd. Heeft iemand enig idee waar ik dit wel voor kan leggen waar ik wel gehoord en geholpen word? alvast bedankt! (ik heb ook foto's van de mb meter van kpn zelf waarop staat wat ik per dag zou verbruiken)

HTCHenk007

Re: oplichting kpn, mbt mobiel internet

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Toevallig veel actief met Whatsapp in groepschats?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

de liefste schreef:Hallo allemaal,

Maar ik ben alle mogelijke kanalen aan t opzoeken waar ik mijn verhaal kwijt kan en hopelijk er iets aan gedaan gaat worden!

Vanaf November 2012 heb ik een iphone 4s met toestellease en 9 maanden onbeperkt bellen en 2500mb aan internet.
Nu begonnen en zijn mijn klachten met het toestel er nog steeds, maar dat neem ik maar voor lief. Het gaat over het aantal mb's die ik zou gebruiken. Ondanks dat ik al mijn apps van het toestel afgehaald heb, de instellingen samen met kpn heb nagekeken en dat alles goed staat kan niemand mij vertellen waar ik 800mb per dag (!!!) vandaan komt. na maanden lang bijna wekelijks te bellen als ook e-mail correspondentie word ik van het kastje naar de muur gestuurd en niemand die mij kan vertellen waar dit vandaan komt. Zeer kwalijk vind ik dit daar waar ik steeds hele hoge telefoon rekeningen krijg welke ik wel netjes betaal maar het is niet netjes. Nu zou ik graag zien dat kpn mobiel dit oplost voor mij voordat mijn 9 maanden met 2500mb voorbij zijn. Ik word hier een beetje moedeloos van, en voel me niet begrepen en krijg het idee dat ze denken dat ik lieg. Ik begrijp dat als ik dingen download (films of zo) kan het nog bijna niet dat ik 2500mb of zelfs daarover heen verbruik. Nu heb ik 1 keer een vergoeding gekregen omdat ik 6500mb verbruikt zou hebben. en afgelopen maand zou ik er ook weer overheen gezeten hebben maar deze moest ik gewoon betalen. Dit grapje is nu 4 maanden aan de gang, en ik word elke keer van het kastje naar de muur gestuurd. Heeft iemand enig idee waar ik dit wel voor kan leggen waar ik wel gehoord en geholpen word? alvast bedankt! (ik heb ook foto's van de mb meter van kpn zelf waarop staat wat ik per dag zou verbruiken)
T-mobile heeft klanten die meerdere Gb's per dag doen op hum umts verbinding, las ik vorig jaar in een interview. Sommigen tot wel 200 Gb/maand, dus dat kpn hier niet helemaal van schrikt en op onderzoek uit gaat snap ik wel. Maar wat gebeurd er als je de telefoon gewoon uitzet? Dan weet je toch meteen of het aan de telefoon(instellingen) ligt? Een slecht geconfigureerde telefoon of app kan behoorlijk wat data verstoken. En 800Mb/30 dagen, is ~26Mb/dag, niet echt exorbitant dus, En vergeet ook niet dat providers dataverbruik per sessie of dag afronden naar 10 tot soms 100 Kb, maar dat staat wel in de voorwaarden. Dat betekend dus, dat vele korte sync/check acties van een app, op de telefoon maar een paar Kb aan dataverbruik zullen tonen, maar aan de provider-kant, een veelvoud daarvan zullen zijn.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wat zegt het toestel over het dataverbruik?

HTCHenk007

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

sjohie schreef:
de liefste schreef:Hallo allemaal,

T-mobile heeft klanten die meerdere Gb's per dag doen op hum umts verbinding, las ik vorig jaar in een interview. Sommigen tot wel 200 Gb/maand, dus dat kpn hier niet helemaal van schrikt en op onderzoek uit gaat snap ik wel. Maar wat gebeurd er als je de telefoon gewoon uitzet? Dan weet je toch meteen of het aan de telefoon(instellingen) ligt? Een slecht geconfigureerde telefoon of app kan behoorlijk wat data verstoken. En 800Mb/30 dagen, is ~26Mb/dag, niet echt exorbitant dus, En vergeet ook niet dat providers dataverbruik per sessie of dag afronden naar 10 tot soms 100 Kb, maar dat staat wel in de voorwaarden. Dat betekend dus, dat vele korte sync/check acties van een app, op de telefoon maar een paar Kb aan dataverbruik zullen tonen, maar aan de provider-kant, een veelvoud daarvan zullen zijn.
Het gaat hier om 800mb per dag x 30 = 24 GB per maand, lijkt mij vrij fors en reden tot check van KPN.

Algemeen bericht: voor meer inzicht wat je gebruikt kan je ook hier een check doen: http://www.belkostenwijzer.nl/MB-Wijzer/ en klik dan op stel zelf samen.

MVG,

Henk

ruud1957

Ongelezen bericht door ruud1957 »

Volledig mee eens. Mijn vrouw en ik hebben al jaren diverse abonnementen bij KPN (internet, tv, vaste telefoon, mobiele telefoon, zakelijk abonnement van mijn vrouw), maar nu zijn we zwaar teleurgesteld in het handelen van KPN. Mijn vrouw heeft nogmaals een zakelijk abonnement bij KPN afgesloten op 23 maart 2013, maar is hierbij vreselijk in de maling genomen door KPN. KPN heeft haar een zgn "toestellease" in de maag gesplitst, kosten €23,14 excl (dus zo'n €25,50 p.m.), zonder dit te melden bij haar. Slordig, want mijn vrouw dacht net als alle jaren daarvoor een "gratis" toestel te krijgen na afsluiten zakelijk abonnement voor twee jaar. Nu heeft KPN in de zomer van 2013 gezegd te zullen stoppen met deze "toestellease" (nota bene afgesloten met ook nog een extra verzekering van €8,40 incl. extra p.m.!). Echter, na diverse keren bellen met de klantenservice van KPN, werd er eerst door een paar medewerkers gewoon glashard ontkend dat KPN zou stoppen met "toestellease". Men loog dus gewoon! Schandalig, want het is overal op internet te vinden dat KPN nu gestopt is met "toestellease". Naderhand was er wel een medewerkster die dat inderdaad beaamde, maar erbij zei dat alleen bij het afsluiten van nieuwe abonnementen deze "toestellease" niet meer in rekening gebracht zal worden. Bij voorgaande abonnementen inclusief die "toestellease", zoals bij zakelijk abonnement van mijn vrouw, kan niets gedaan worden. Voor die "toestellease" + die aanvullende verzekering moet zij over 24 maanden ongeveer €800 betalen! Belachelijk natuurlijk en een kwalijke zaak. Het is volstrekt duidelijk dat straks niemand meer abonnementen bij KPN zal c.q. wil afsluiten en voor abonnementen bij b.v. Ziggo, Vodafone of T-Mobile moet zijn. Mijn vrouw en ik betalen meer dan €170 per maand aan abonnementskosten bij KPN voor diverse diensten, maar enig begrip bij KPN is ver te zoeken. Gelukkig heb ik zelf een abonnement bij Vodafone afgesloten voor mijn mobiel (incl internet, 1000 MB en onbeperkt smsen) en betaal voor mijn mobiele abonnement per maand meer dan de helft minder dan mijn vrouw, terwijl ik nota bene meer belminuten heb dan zij én de smartphone gewoon van mij is! Denk dat mensen zich nu wel drie keer zullen bedenken voordat ze eventueel nog een abonnement bij KPN af zullen sluiten. KPN, schaam u. Vriendelijke groet, Ruud (mede namens mijn vrouw Patty)

bokkel

Ongelezen bericht door bokkel »

ruud1957 schreef:... zakelijk abonnement ... KPN heeft haar een zgn "toestellease" in de maag gesplitst, kosten €23,14 excl (dus zo'n €25,50 p.m.), zonder dit te melden bij haar....(nota bene afgesloten met ook nog een extra verzekering van €8,40 incl. extra p.m.!)...schaam u, Ruud (mede namens mijn vrouw Patty)
Inderdaad, schaam U. Dus je vrouw tekent echt alles wat ze onder haar neus krijgt? Geweldig! Winstgevend ook, dat bedrijf van je vrouw... Maar zonder te melden over de contractsvorm wèl een extra verzekering genomen? Ook ondertekend natuurlijk.. Maar goed.
Toestellease is vreselijk. Vooral omdat het geen lease is, maar dat had je van te voren kunnen weten als je alles door had genomen. En het riekt inderdaad naar oplichting, maar niet meer dan dat. Verder is het allemaal uw eigen schuld, of die van uw vrouw.

Gesloten