| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opzeggen pretium
opzeggen pretium
Mijn moeder is ook overgehaald om via Pretium te bellen. Zij wilde hier van af dus vorig jaar hebben we een opzegbrief gestuurd naar Pretium. Het abonnement kon per 28-04-2008 opgezegd worden. We hebben formulieren ingevuld van KPN waarin we KPN machtigden om het abonnement bij Pretium op te zeggen en verder alles ingevuld om weer via KPN te bellen. Ontvangstbrieven van Pretium en KPN ontvangen. Nu zijn we een half jaar verder en mijn moeder krijgt nog steeds rekeningen van Pretium. Pretium zegt dat KPN het abonnement wel opgezegd heeft, maar niet de telefoonkosten! Ik heb al 2 x een middag met KPN gebeld. De laatste keer heeft dat 3 uur geduurd. Er is weer een formulier opgestuurd door KPN naar mijn moeder waarin zij moest aangegeven dat de gesprekken ook via KPN moeten gaan. Het is nog steeds niet geregeld!! Als je KPN belt wordt je tig keer doorverbonden, iedere keer moet je het hele verhaal vertellen, en iedereen verteld weer een ander verhaal waardoor het opgelost zou kunnen worden. Er is bij KPN al 2 keer een bandje opgenomen waarin we toestemming geven om helemaal bij Pretium weg te gaan, dit heeft ook niet geholpen. Je staat als klant met je rug tegen de muur. Pretium en KPN schuiven elkaar de schuld in de schoenen. Mijn moeder (77) krijgt er slapeloze nachten van!!!
Re: opzeggen pretium
Als ik de listen van Pretium goed doorzie, dan heeft men alleen het lidmaatschap van Pretium stopgezet en niet het telefonisch abonnement.Pretium zegt dat KPN het abonnement wel opgezegd heeft, maar niet de telefoonkosten!
Ondanks herhaalde verzoeken weigert Pretium om uw verzoek het telefoonabonnement te beëindigen en KPN met nummerbehoud e.e.a. te porteren.
Ik adviseer u het volgende om uw moeder's nachtrust beter te laten verlopen:
Laat uw moeder u schriftelijk machtigen. Voorbeeld:
http://www.in-groningen.nl/uploads/File ... mulier.doc
Dit in combinatie met kopie van geldig identiteitsbewijs van uw moeder en die van u, stelt u in staat deze last van uw moeder's schouders te halen.
U kunt dan alle zaken behartigen zonder dat uw moeder daar verder mee belast wordt. Zeg haar dat u haar zult meedelen wanneer alles geregeld is en zij weer via KPN kan bellen.
Ik stel voor met alle stukken waaruit blijkt dat Pretium weigert ook het telefoonabonnement te beëindigen naar een Juridisch Loket te gaan of een bureau Burgerraadslieden.
Vraag of zij u kunnen helpen om dit probleem als een Geschil voor te leggen bij de Geschillencommissie telecommunicatie.
U eist dat Pretium ook het telefoonabonnement beëindigt en facilliteert dat KPN met nummerbehoud uw moeders telefoonnummer in werking kan stellen. zodat de kosten weer via KPN lopen.
Checklist Geschillencommissie Telecommunicatie
https://digitaal.degeschillencommissie. ... TIE(5).pdf
De geschillencommissie:
https://digitaal.degeschillencommissie. ... e&code=tel
U kunt nu reeds een klacht indienen bij:
consuwijzer:
Hier klacht indienen
Aanvulling
Het voorkiesnummer van KPN zelf is 1655.
Dit is handig in geval bijvoorbeeld Pretium er niet in slaagt de telefoonkosten via KPN te laten lopen.
Als voor elk nummer: 1655 gedraaid wordt lopen de telefoonkosten via KPN.
Bron: http://telefonie.web-log.nl/telefonie/2 ... r_pre.html
Mocht uw moeder die moeite willen nemen, of indien zij een telefoon heeft waarbij dit nummer voor het te draaien nummer te programmeren is, kunt u tot de uitspraak van de Geschillencommissie telefoonkosten toch via KPN laten lopen.
Het voorkiesnummer van KPN zelf is 1655.
Dit is handig in geval bijvoorbeeld Pretium er niet in slaagt de telefoonkosten via KPN te laten lopen.
Als voor elk nummer: 1655 gedraaid wordt lopen de telefoonkosten via KPN.
Bron: http://telefonie.web-log.nl/telefonie/2 ... r_pre.html
Mocht uw moeder die moeite willen nemen, of indien zij een telefoon heeft waarbij dit nummer voor het te draaien nummer te programmeren is, kunt u tot de uitspraak van de Geschillencommissie telefoonkosten toch via KPN laten lopen.
AAnvulling voorkiesnummer KPN
Als u dit gebruikt, lopen alleen de gesprekskosten via KPN. Het abonnement loopt dan wel door tot Pretium indien nodig gedwongen wordt door Geschillencommissie om aan uw verzoek het telefoonabonnement te beëindigen en KPN de gelegenheid te geven uw moeder met behoud van telefoonnummer over te zetten naar KPN.
Overpeinzing
Ik vind het ongelooflijk te lezen in welke bochten Pretium zich wringt om klanten die weg willen of die ongewild door telemarketing bij hen verzeild raken het leven zuur te maken. Ik dacht dat Telfort ziek makend was.
Pretium overtreft dit.
Als u dit gebruikt, lopen alleen de gesprekskosten via KPN. Het abonnement loopt dan wel door tot Pretium indien nodig gedwongen wordt door Geschillencommissie om aan uw verzoek het telefoonabonnement te beëindigen en KPN de gelegenheid te geven uw moeder met behoud van telefoonnummer over te zetten naar KPN.
Overpeinzing
Ik vind het ongelooflijk te lezen in welke bochten Pretium zich wringt om klanten die weg willen of die ongewild door telemarketing bij hen verzeild raken het leven zuur te maken. Ik dacht dat Telfort ziek makend was.
Pretium overtreft dit.
Hallo wij proberen van ons contract af te komen bij pretium,
nu hebben ze ons een jaar contract in de maag geschoven.
EN NIET OP ZO'N FRISSE MANIER.
Wij kregen voor het nieuwe jaar begon een brief en als je dan op de oude manier wilde doorgaan (3 maandelijks contract) moest je dat laten weten.
Deze brief zit dus verpakt bij hun boekje waar je met veilingen meekan doen en wat het voordeel van pretium is.
Nou hebben wij dit reclame boekje weggegooid met die o zo belangrijke post erbij.
EN nu zitten wij aan een jaar contract vast. PRETIUM DOET DUS DE BOEL OMDRAAIEN EN LEGT U EEN JAARSCONTRACR OP.
En op post die je verstuurd wordt pas 2 maanden later gereageerd en dan met zo'n standaard briefje.
LIEVE MENSEN WORDT AUB GEEN LID VAN DEZE CLUB, WANT EENMAAL LID KOM JE ER SLECHT VANAF, het is schandalig.
nu hebben ze ons een jaar contract in de maag geschoven.
EN NIET OP ZO'N FRISSE MANIER.
Wij kregen voor het nieuwe jaar begon een brief en als je dan op de oude manier wilde doorgaan (3 maandelijks contract) moest je dat laten weten.
Deze brief zit dus verpakt bij hun boekje waar je met veilingen meekan doen en wat het voordeel van pretium is.
Nou hebben wij dit reclame boekje weggegooid met die o zo belangrijke post erbij.
EN nu zitten wij aan een jaar contract vast. PRETIUM DOET DUS DE BOEL OMDRAAIEN EN LEGT U EEN JAARSCONTRACR OP.
En op post die je verstuurd wordt pas 2 maanden later gereageerd en dan met zo'n standaard briefje.
LIEVE MENSEN WORDT AUB GEEN LID VAN DEZE CLUB, WANT EENMAAL LID KOM JE ER SLECHT VANAF, het is schandalig.