Onderstaand verhaal geeft m'n klacht weer. Dit heb ik doorgestuurd naar verschillende klachten-instanties.
Beste heer/mevrouw,
Op 20 april jl. heb ik een brief gestuurd naar Orange met daarin de mededeling dat ik mijn contract wil beëindigen, omdat men verschillende diensten gaat beëindigen per 15 mei jl.
In de algemene voorwaarden staat dat een wijziging in het nadeel van de klant een reden tot opzegging is (lid 2.1/2.3). De wijzigingen omvatten het missen van de webmail e.a.
Deze wijziging is me per email medegedeeld door Orange.
De brief is op 25 april jl. gelezen en in het systeem gezet bij Orange, maar tot op heden heb ik nog steeds geen uitsluitsel en ben ik nog steeds abonnee. Dit had volgens rechtswege (datum van wijziging dienst) op 15 mei jl. een feit moeten zijn.
Ik heb meerdere keren telefonisch contact opgenomen met Orange, maar steeds weer opnieuw kan men mij niks mededelen en het enige dat ze voor mij dan kunnen betekenen is het nogmaals aan te geven dat ik op een antwoord wacht. De afdeling die over dit soort kwesties gaat is niet bereikbaar voor klanten; dus daar schiet ik ook niks mee op.
Wat kan ik doen om mijn recht inzake deze eenzijdige wijziging te forceren?
Intussen is het 27 juni en in meer dan 2 maanden ben ik helemaal niks opgeschoten met Orange. Ik kan nu natuurlijk wel de machtiging intrekken, maar ik denk dat dit eerder averechts gaat werken op de support die ik van Orange kan verwachten.
Graag hoop ik support van uw kant te krijgen.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Pim Smeets
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opzegging Orange (hier te lezen; reactie/klacht Consuwijzer)
Re: opzegging Orange (hier te lezen; reactie/klacht Consuwijzer)
Heeft u hier bewijs van?De brief is op 25 april jl. gelezen en in het systeem gezet bij Orange, maar tot op heden heb ik nog steeds geen uitsluitsel en ben ik nog steeds abonnee. Dit had volgens rechtswege (datum van wijziging dienst) op 15 mei jl. een feit moeten zijn.
Uw verhaal lijkt erg op wat ik bij Telfort heb meegemaakt.
Zie: forum Internetproviders, Thread: Telfort maakt fout op fout.
Als u bewijs heeft van bovenstaande raad ik u aan hier een afdruk van te maken en een aangetekende brief met ontvangstbevestiging te sturen.
Mocht Orange aan uw eisen niet tegemoet komen, kunt u overwegen om naar de Geschillencommissie te gaan. ( zie consuwijzer.nl)
In brief stelt u Orange in gebreke.
U stelt dat u op ....... heeft opgezegd per .....
Orange is tot nu toe in gebreke gebleven u een schriftelijke bevestiging einde contract per ........ toe te sturen.
Mocht Orange het tegendeel kunnen bewijzen ( waaruit blijkt dat u nog klant bent) verzoekt u om binnen 4 weken u hier een schriftelijk bewijs van toe te sturen.
Bijlage 1.: kopie van eerder verstuurde brief waarin u opgezegd heeft
bijlage 2. Afdruk van leesbevestiging door Orange.
Bijlage 3. Rode kaart om toestemming tot automatische incasso in te trekken per einddatum van uw opzegging van contract.
BTW Ik hoop dat u na einde contract geen gebruik meer gemaakt heeft van Orange anders wordt dit tegen u gebruikt.
Eventuele onterechte betalingen zijn te storneren. Laat meteen bij bank selectieve blokkade op Orange zetten. Zet dit meteen in de brief die u toch schrijft ( dat u bedragen laat terugboeken tot de selectieve blokkade werkt)
U zult dan facturen krijgen i.v.m. achterstand betalingen. Hier kunt u tegen in verweer gaan.
Map maken met kopieën van brieven, rode kaart en verslag van andere contacten met orange.
Ook bewijzen van verzend + ontvangst door Orange goed bewaren.