LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange Internet Provider

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

Orange Internet Provider

Klachten en ervaringen
6
67%
Opzeggen Contract
3
33%

Totaal aantal stemmen: 9

speedbreaker

Orange Internet Provider

Ongelezen bericht door speedbreaker »

:twisted: Middels deze oproep zou ik graag in contact willen komen met gebruikers van de Orange Live Box en de klachten die men er mee heeft.

Ook gaarne mensen die problemen hebben met het opzeggen van hun contract bij Orange, hun ervaringen met de helpdesk en het verhelpen van klachten met de Live Box door de helpdesk.

Ook ervaringen van mensen m.bt. de rekening van Orange en van mensen die een auto. inc. hebben stopgezet bij Orange, en dat Orange desondanks doorgaat met incasseren.

Ikzelf zit vanaf medio April 2007 met een 2e defecte Live Box, deze is tot heden aan toe niet vervangen, ben ongeveer € 40.00 kwijt aan belkosten met de helpdesk, geen reactie op brieven etc.
Ook kom ik niet van mijn contract af, de voorwaarden rieken naar een wurgcontract.

Ik ben bezig met het samenstellen van een dossier voor Radar en het zou mij helpen en natuurlijk ook voor andere mensen als er meer gegevens en klachten naar buiten komen over dit bedrijf.
Ik ga er van uit dat je samen sterk staat.

rene117

Re: Orange Internet Provider

Ongelezen bericht door rene117 »

ik heb het zelfde probleem gehad slechte verbinding
10 keer bellen voor je een keer verbinding heb
en zo kan ik nog wel even door gaan de help desk snap het zelf daar niet ja we lossen het op nou moet nu nog gebeuren
ik vind het schande dat je zo word geholpen

maar als zij de diensten niet kunnen leveren
kan je volgens mijn er onder uit

speedbreaker

Ongelezen bericht door speedbreaker »

Beste Rene 117.

Mijn welgemeende dank voor je reactie.
Vandaag ontving ik een brief van Orange, niet ondertekend, met de volgende boodschap:
Als ik binnen 7 dagen het openstaande bedrag niet betaal, dan wordt mijn contract ontbonden en ik moet dan ook € 50,00 daarvoor betalen.
Boven op dat bedrag komen ook nog eens de kosten voor mijn abonnement want dat zeggen zij niet op.
En daar boven op komen ook nog eens de kosten voor een incassoburo, deurwaarder en de wettelijke rente.
Tevens is mijn internettoegang geblokkeerd totdat ik betaald heb, maar ik kan, als ik het al zou willen, helemaal niet internetten vanwege de defecte Live Box.
Dan is het toch logisch dat ik de aut. inc. geblokkeerd heb?
Zelfs Interpay heeft Orange op de vingers getikt over hun gedrag.
Hoezo spreekt het elkaar tegen.
Een kennis van mij die juridisch onderlegd is heeft een aantal brieven geschreven, en daarin verwezen naar de alg. voorw. en inherent daaraan het dringende verzoek om het contract met onmiddelijke ingang te ontbinden en het verzoek om een retourbox .
Die spreken dus in het nadeel van Orange, maar er is maar op 1 brief heel summier gereageerd en men is niet ingegaan op de inhoud van zijn brief.
Maar meer kan deze persoon niet doen voor mij.
Al met al zit ik hier nog steeds met de defecte Live Box, maar ik wil graag z.s.m. alles retour sturen, want ik wil er helemaal vanaf!
Nu beginnen ze met bellen, willen geen naam noemen, maar naar doorvragen ben ik erachter gekomen dat het Orange is, daar ze specifiek naar mij vragen als mijn vrouw de telefoon opneemt.
Ik ga absoluut niet in discussie, het enigste wat ik zeg is: Ik verwijs naar de correspondentie en hang dan op.
Het begint behoorlijk intimiderende vormen aan te nemen van de kant van Orange, zowel schriftelijk als verbaal.
En Orange heeft mij ook een brief gestuurd waarin men aangeeft dat men mij een bedrag van € 59,00 zou terugbetalen voor het niet kunnen gebruiken van het internet, dit was medio Juni, dit is nooit terug betaald door hun terwijl men beweert van wel.
Het spreekt elkaar allemaal heel erg tegen en daarom probeer ik ook via Radar dit openlijk aan de kaak te stellen.
Dit is geen manier van zaken doen en daar wil ik ook andere mensen voor behoeden!!
Je schreef dat ik er onder uit kan, als je suggesties hebt dan hou ik mij aanbevolen.
Er is nog veel meer gebeurd, maar dan wordt dit een heel erg lang antwoord.
Maar ook door hun toedoen was ik genoodzaakt om naar een andere provider te stappen, dus weer extra kosten moeten maken.
Mijn excuus dat dit een lange reactie is geworden, maar ik vind het wel passend dat ik je op de hoogte hou, als je het daarmee eens bent.
Ik hoop een reactie van jou te mogen ontvangen.
M.v.g. Speedbreaker.

rene117

Ongelezen bericht door rene117 »

het niet naar komen van diensten van hun kant
houd ge woon in dat je het contract in de sloot kan gooien
ik zelf heb ook problemen met orange
het volgende is bij mijn gebeurt live box 5 x perdag stekker er uit
10 x bellen voor dat ik iemand te pakken krijg
zeer slechte verbinding
word er gewoon gezegt moet uw een ander stekkertje er tussen zeten
ja ik blijf bezig
ik heb ze toen gebeld gemailt en een brief geschreven
maar zij willen er niet aan en zeggen dat hum diensten goed zijn
ja me toko
ik heb ze toen medegedeeldt als men niet binnen 72 uur de boel heeft gemaakt dat ik het contract laat ontbinden
en tot mijn verbazing krijg ik een brief terug dat de schuld bij kpn ligt
ja zo kan ik het ook dus ik heb weer een brief geschreven dat ik per omgaande het contract ondbind maar uw raat het all orange wil hier niet aan mee werken
dus ik heb de bank opdracht gegeven om de zaak te laten blokeren
zo dat men er geen geld meer kan af hallen
ik word er een beetje moe van van dat orange

han.lidia

Ongelezen bericht door han.lidia »

Ook ik heb problemen met Orange telefonie, internet werkt wel. Na veel bellen en in de wacht gezet te zijn, werd mij eerst steeds verteld, dat het aan mijn aansluiting zat. Nu zijn ze erachter dat de verbinding goed is, nu krijg ik mails, dat de storing op de telefoon minstens 30 dagen gaat duren. Intussen kan ik de telefoon niet gebruiken. Ook 3x tijdens het contact met Orange met mijn mobiel, werd de verbinding gewoon verbroken, zodat ik elke keer weer opnieuw mijn verhaal moest vertellen. Ze weigeren om een andere livebox te sturen.

marmees

Ongelezen bericht door marmees »

Ook wij ondervinden nu veel problemen bij Orange. Wij zijn in augustus terug gekomen van vakantie. Thuisgekomen deed en de telefoon en internet het niet. Dus wij de helpdesk gebeld(mobiel). Een kostbare aangelegenheid. Na veel keren bellen zei de helpdesk dat het aan ons huis lag.????Wat moet je dan, zelfs onze buurman systeembeheerder kon geen mankementje vinden. Na een paar weken, en tig telefoontjes(mobiel) verder kregen wij een nieuwe modem. Ook deze deed het niet, maar de modum was nieuw dus daar lag het ook niet aan. De helpdesk medewerkers hadden er mijns insziens ook niet allemaal evenveel verstand van. Na weer een paar weken kwam iemand in opdracht van orange naar ons huis. Onze buurman die een beetje de wegen kent had dit weten te bereiken. Wij kwamen niet verder dan de helpdesk. Die medewerker constateerde dat het niet aan ons lag maar aan de telefoonlijn(kpn). Het ergste vind ik dat je niets hoort van orange. Gebeurd er wel wat, er is gewoon geen communicatie naar de klant. We waren het zo zat, hebben na veel bellen een aangetekende brief verstuurd. Nog geen reactie. Het is moeilijk om over te stappen, omdat ons probleem ook nog eens bij de kpn ligt. Nu worden we overstelpt met aanmaningen van rekenigen die wij niet betalen. Wij betalen echt niet voor iets wat niet wordt geleverd. Februari loopt ons kontrakt af. Wij zijn wel huiverig dat we de incasso op ons nek krijgen, dan hebbben we nog meer problemen. inmiddel wel de rechtsbijstand verzekering ingeschakeld in de hoop dat dit helpt.

FerryG

Ongelezen bericht door FerryG »

Ja, je kunt onder je betalingsverplichting uit, maar dat moet je dan wel via een rechter doen; anders halen zij jou voor de rechter en je mag betalen!!!

Ik spreek uit ervaring: Nashua had mij een fotokopieerapparaat geleverd dat niet goed werkte. Ze hebben wel 3x een monteur gestuurd, maar het euvel bleef en bleef, en ze weigerden een andere ervoor in de plaats te leveren, want volgens het contract moesten ze een monteur sturen en anders niet..

Uiteindelijk heb ik Nashua geschreven dat ze het apparaat weer mochten komen halen en dat ik de betalingen stopzette. Ze hebben hem inderdaad gehaald, maar ze hebben mij wegens contractbreuk voor de rechter gedaagd. Gevolg: ik moest betalen maar Nashua hoefde niet te leveren.

Schade: 6000 gulden (lang voordat de euro er was) + gerechtskosten.

Men zij gewaarschuwd!

super_pinguin

Ongelezen bericht door super_pinguin »

Is er al wat concreets richting Orange? Ik ben ook in gevecht met ze. Het lukt ze niet om een verbinding op te leveren en ik kom ook niet verder dan de helpdesk. Ze zeggen dat ze het technisch niet voor elkaar kunnen maken terwijl het gewoon gewerkt heeft.

Ik wil er graag een zaak van maken via Radar of de rechter. Misschien zijn er meer mensen die hier energie in willen steken, samen staan we natuurlijk sterker...

qwerty2007

Ongelezen bericht door qwerty2007 »

Komtie,

1. Mijn telefoonverbinding valt geregeld weg zonder mijn medeweten. Ik verwacht vaak belangrijke telefoontjes
maar kan dan niet worden bereikt. Na een zg harde reset doet mijn lijn het weer.

Ik ben al voor de de 2e keer met orange hierover aan het emailen (heb ze er ook over gebeld) En steeds hetzelfde verhaaltje.
je krijgt tot 3x toe hetzelfde vragenlijstje die je moet beantwoorden.
Je vult em 1x in en krijgt daarna weer hetzelfde vragenlijstje.
Het vragenlijstje vraagt of ik alles wel op een juiste manier heb aangesloten. Na 3x hetze3lfde vragenlijstje keurig te hebben beantwoord, hoor je niets meer van ze. De student die dit heeft bedacht vind zichzelf vast heel erg knap in het misleiden van mensen.

Voorheen bij kpn deed mijn lijn het prima (zelfde telefoon, zelfde bedrading) Omdat de telefoon nu op de livebox vastzit,
denk ik dus logischerwijs dat er iets niet pluis is met de livebox.
Voor de rest voldoet de manier van aansluiten door mij, het verder
netjes aan de criteria van orange zelf. En nog klrijg ik geen vervangende livebox
nog andere hulp of suggesties.

2. Ik ben overgestapt van wanadoo ADSL direct naar Orange family (wanadoo werd orange)
Mijn verbinding zou van een 4mbit verbinding naar hooguit 25 mbit gaan. Met een praktijk-snelheid van zeker 15mbit.
Ik haalde er maar 5. Pas na wat geklaag van mijn kant, gaat mijn verbinding ineens wonder boven wonder toch een stuk sneller, namelijk tot 12 a 13 mbit. rara hoe kan dat??

3. Meer mijn fout, maar toch als je niet oplet..
Mijn orange direct abbo verliep van sept-sept. ik ben toen overgestapt naar orange family in dec-januari.
Toen ik mijn family abbo wilde opzeggen dit jaar zeiden ze dat ik te laat was en dat ze mijn oude contractduur aanhielden. Ik vond wel dat ze bij deze juist zaten (mijn nieuwe abbo was een zg. "upgrade" was hun argument) , maar ik vond het voor mijn gevoel toch best gierig.
Je gaat er toch vanuit dat bij een nieuwe/andere abbonement je oude contract helemaal teniet is gedaan en je een nieuwe aangaat?

Tot slot.
De helpdesk is echt knudde. Het is alsof de technische medewerkers vantevoren een Q&A lijstje hebben zitten leren. Ze bieden weinig soelaas bij problemen. Ook doen ze angstvallig geheim over de leasetijd van de "semi-statische" Orange Ip's

Dutchtone en Wanadoo kregen van mij een pluim, maar orange mag voor mij vallen.
Ik vraag me af hoe T-Mobile dit allemaal gaat doen, want ik wil nu eigenlijk af van orange.

qwerty2007

Ongelezen bericht door qwerty2007 »

@marmees, hallo marmees!
Het kan zijn dat je voor een tijd weggeweest bent (4-6 weken) en dat
je IP daardoor is komen te vervallen. Het duurt dan even (een uur of twee)
voordat je een ieuw IP toegewezen krijgt van Orange.

Hoe lang je geen gebruik moet maken van internet (dus de livebox) is de vraag.
Ik zou dan ook heel graag willen weten hoe lang u weg bent geweest/hoe lang u geen internet meer heeft gebruikt wat dit mogelijkerwijs heeft doen veroorzaken.
Alvast bedankt. - btw. ik ben niet van Orange hoor. Ik heb een hekel aan Orange en hun helpdesk, zie reactie van mij in vorige post.
Het is van persoonlijke aard. Ik wil namelijk een nieuw IP adres, maar Orange laat niks los over de "leasetijd" van hun Ip's Alvast bedankt marmees ;)

mitchlin71

Ongelezen bericht door mitchlin71 »

Nou ik heb sinds de overstap van Wanadoo naar Orange alleen maar problemen gehad. Meerdere keren per dag problemen met de ADSLverbinding, problemen met de klantenservice en problemen met de hoogte van de abonnmentskosten. Echter heb ik nu gehoren gekregen dat ik hoe dan ook tot het einde van mijn contract aan Orange vast zit en dat ik gedurende deze tijd géén andere provider kan gebruiken. Orange geeft hier de KPN de schuld. Ik vind het schandalig hoe Wanadoo verandert is in een bedrijf als Orange. Daarom heb ik een advocaat in de armen genomen om mijn gelijk te halen, zodat ik binnekort wel gewoon kan internetten.
Mochten er mensen zijn die ook een advocaat ingeschakeld hebben, zouden jullie wat tips voor mij hebben die ik kan aankaarten?

Paracelsus

Ongelezen bericht door Paracelsus »

Ik heb nu ruim een half jaar ADSL en Telefonie Totaal via Orange. Ik blijk gemiddeld 1 x per maand niet bereikbaar te zijn. Soms helpt het resetten van de livebox, soms niet. Als ik het probleem bij de (dure) helpdesk meld, wordt er in eerste instantie van uit gegaan dat het probleem binnenshuis ligt. Er wordt iedere keer een standaard vragenlijst afgewerkt door de helpdesk waarbij altijd als eerste de kabel van de livebox gecontroleerd moet worden. Daar ligt het hier dus niet aan en iedere keer doet de boel het later weer, zonder dat ik binnenshuis wat heb veranderd.

Ook gisteren ontdekte ik om 8.00 uur dat ik geen internet en telefoonverbinding had en heb diverse malen de livebox gereset. Toen dit niet hielp heb ik de helpdesk gebeld met mijn mobiele telefoon, dit koste mij 30 minuten x 20 ct/minuut, exclusief de kosten van de mobiele telefoon! Ik moest uiteraard het kabeltje weer controleren ondanks mijn protesten dat ik dit alle voorgaande keren ook al voor niets had gedaan en heb braaf gedaan wat de helpdeskmedewerker mij vroeg. Wederom lag het niet aan het kabeltje en om 11.30 uur werkte de boel weer, zonder dat ik wat had veranderd.

Ik heb het gevoel dat Orange zijn klanten niet serieus neemt, bij problemen moet de klant altijd eerst binnnenshuis de boel checken, ik wordt er zelf een beetje kriegel van en dit heb ik ze in september al laten weten. Men verschool zich achter het argument dat het een standaard vragenlijst was. Het ergert me dat ik steeds tijd moet besteden aan deze problemen die ik zelf niet veroorzaak, maar puur aan Orange liggen. Tevens moet ik er dan (mobiele) telefoonkosten voor maken, om de helpdesk te bellen. Ik betaal Orange voor een dienst, die regelmatig niet geleverd wordt. Het kost me tijd en geld om Orange op hun fouten te wijzen. Waar ik nog het meest van baal is dat ik regelmatig telefonisch niet bereikbaar ben, zonder dat ik het zelf weet! :(

Gisteren heb ik tussen neus en lippen door gemeld dat ik van het contract af wilde, maar kreeg te horen dat ik het jaar eerst moest volmaken. Naar mijn argumenten over hun wanprestatie werd amper geluisterd, wel mocht men mij een korting (van 5 euro per maand) aanbieden voor het volgende jaar... :shock:

Mr. Floppy

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Een post van mij uit een ander topic:
Bij Orange zijn het gewoon allemaal arrogante domme eigenwijze sukkels. (maar eigenlijk is dit tegenwoordig bij zeer veel bedrijven het geval)(vroeger had je een gezegde dat de klant koning was, maar dat is allang verleden tijd)
Het beste kun je dit bedrijf links laten liggen en overstappen.

Ik kan hieronder een ellendig lang verhaal schrijven van mijn probleem, waar iedereen stijl van achterover slaat. Echt te gek voor woorden.
Ik houd het daarom maar zo kort mogelijk, want ik heb hier al genoeg van mijn kostbare tijd aan verspild, en heb een tijd terug maar opgezegd.
Probleem (steeds heel kortdurende wegvallende verbinding) duurt al 2 jaar maar na 2 jaar eigenwijsheid is men er nu eindelijk achter dat het probleem niet aan mij lag. Dit had ik echter al vanaf het begin aangetoond met allerlei testresultaten. Echter men is daar te dom en eigenwijs en men heeft niet de technische kennis om het te begrijpen.
Uiteindelijk na meer als 1,5 jaar heeft men een monteur (firma Baan) gestuurd, die constateerde wat ik al die tijd al wist. (lijn niet goed)(onbalans geconstateerd) (bij mijn thuis was dus alles in orde bevonden, terwijl men altijd maar doodleuk bleef beweren dat het probleem bij mij thuis lag) (dit terwijl ik keer op keer met testen heb aangetoond dat dit probleem in de lijn zat)
Echter daarna gewoon geen actie ondernemen, en als ik dan zelf bel wordt er doodleuk beweerd dat de lijn wel goed is. Men zegt dat KPN zegt dat de lijn wel goed is. (dit terwijl men helemaal geen monteur van KPN gestuurd had!)
Na weer diverse keren tijdens heftige storingen (soms had ik ook vaak geen last) gebeld te hebben ging men monitoren. (deed men wel vaker, en men constateerde dan altijd wel dat de lijn niet goed was, maar legde de schuld bij mij)
Ondertussen lekker opgezegd en ter overbrugging kabelinternet genomen. Wordt ik op een dag gebeld (ik viel bijna van verbazing van mijn stoel, dat ze zelf belden!) met de vraag wat ik gisteren had gedaan, aangezien de lijn ineens plots goed was, maar vandaag weer niet meer. Ik vertelde de beste man dat er al meer als een week helemaal niets meer was aangesloten aan de livebox, en dat ik de livebox alleen maar zolang had laten zitten omdat hun nog aan het monitoren waren.
Nu was hij ineens echt overtuigd dat het toch echt aan de lijn lag. De "technische mensen" hadden tegen hem gezegd dat als ik met mijn computer bezig was geweest, dat het dan aan mijn bekabeling zou liggen. Dit is natuurlijk te gek voor woorden, en dit is ook het toppunt van domheid en eigenwijsheid. Stel dat ik wel met mijn computer bezig was geweest, dan had men dus de schuld gewoon doodleuk weer bij mij neergelegd.
Hij ging "actie" ondernemen naar KPN toe. (zelf ook al vaak geprobeerd maar hier kom je dus ook nooit door die betonnen muur heen)
Je raad het al; nooit iets meer van gehoord.
Maar ik had in ieder geval al opgezegd, en had inmiddels al een andere provider.
Schriftelijk bewijs dat mijn abonnement 1 oktober afloopt, maar men incasseerd toch mooi weer abonnementsgeld voor oktober. Ik heb dit uiteraard weer laten storneren. Natuurlijk weer ellende lange e-mail wisseling hierover, maar men zou het corrigeren. Echter beweerd men later weer dat het abonnement tot 1 november loopt. (dit terwijl men het al ging corrigeren en ik ook een schriftelijke bevestiging heb)
Kortom men houdt nu mijn lijn bezet, waardoor mijn nieuwe adsl provider niets kan leveren. (aanvraag is afgewezen).
Ik heb KPN verzocht om ze van mijn lijn af te gooien, maar men zegt dit niet te kunnen. (pure onwil, want men heeft Orange ook toegelaten op mijn lijn)
KPN is dus ook gewoon een kolote bedrijf.
Orange wil niets doen, aangezien het nog maar 1,5 week duurt voordat de lijn vrijgegeven wordt. (eerst nog maar afwachten natuurlijk)

Verder nog veel meer meegemaakt zoals verplicht Livebox wisselen, terwijl ik allang een Livebox van iemand anders had getest. Men is dan blijkbaar te dom en te eigenwijs om te snappen dat het niet aan de Livebox kan liggen. Ik moest echter verplicht meewerken omdat men anders niet verder wou helpen. Dubbele huur rekenen voor de Livebox. Retourkosten inhouden voor de Livebox. Zomaar ongevraagd en onaangekondigd nogmaals een andere Livebox gestuurd. (daar kwam ik pas achter toen ik het op het postkantoor op ging halen)(heb dit natuurlijk niet aangenomen en weer terug laten sturen) Diverse "Help"desk medewerkers die gewoon de hoorn erop gooien. Enz. enz. enz......

Kortom Orange is een zwaar ka uu tee bedrijf!
Wegwezen daar dus!
Zolang alles goed werkt (en dat kan echt, want bij diverse kennissen werkt het goed), is er niets aan de hand. Maar owee als er iets is en je moet gaan bellen of mailen.

In ieder geval zal bij jou ook de lijn niet goed zijn. (oorzaak kan zowel bij KPN als bij Orange liggen) (echter behoort Orange dit op te lossen)
(echter standaard blijft Orange de klant altijd de schuld geven!) (ziekelijke leugenaars!)

Dat je telefoon soms niet werkt is een euvel van de Livebox (al of niet in combinatie met de slechte lijn). (na reset kun je weer even voorruit) Zelf gebruikte ik de telefoon niet, dus dat was voor mij geen punt.

marmees

Ongelezen bericht door marmees »

Hier nog even een berichtje van mij. Uiteindelijk is ons probleem nooit opgelost. Het werkelijke probleem lag bij de lijn die zij van KPN huren. We horen nooit meer wat, echt storend. Je weet gewoon niet wat er gebeurt en bent aan de "goden overgeleverd", om het zo maar te zeggen. We hebben ons kontrakt opgezegd. Wij betalen immers, maar krijgen er niets voor. Ook hebben we de rechtsbijstandverzekering ingeschakeld. Orange bleef maar geld incasseren. De rechtbijstandsverzekering heeft ons geholpen. Geld hebben wij niet terug gekregen. Maar we hebben de incasseringen wel terug gehaald. Nog krijgen we brieven van orange, maar hebben nu alles zwart op wit. En betalen niets meer. Telefonie, internet, en tv hebben we nu bij casema. Werkt wel goed. Hillarische genoeg is dit dochteronderneming van orange.

KPN

Ongelezen bericht door KPN »

Nooit problemen gehad met de livebox.
Zeer stabiele verbinding.

Opzeggen was 1 telefoontje, duurde 3 minuten, kosten 60 cent.
Reden opzeggen: goedkopere provider gevonden (Telfort).

Gesloten