Ik heb nu ruim een half jaar ADSL en Telefonie Totaal via Orange. Ik blijk gemiddeld 1 x per maand niet bereikbaar te zijn. Soms helpt het resetten van de livebox, soms niet. Als ik het probleem bij de (dure) helpdesk meld, wordt er in eerste instantie van uit gegaan dat het probleem binnenshuis ligt. Er wordt iedere keer een standaard vragenlijst afgewerkt door de helpdesk waarbij altijd als eerste de kabel van de livebox gecontroleerd moet worden. Daar ligt het hier dus niet aan en iedere keer doet de boel het later weer, zonder dat ik binnenshuis wat heb veranderd.
Ook gisteren ontdekte ik om 8.00 uur dat ik geen internet en telefoonverbinding had en heb diverse malen de livebox gereset. Toen dit niet hielp heb ik de helpdesk gebeld met mijn mobiele telefoon, dit koste mij 30 minuten x 20 ct/minuut, exclusief de kosten van de mobiele telefoon! Ik moest uiteraard het kabeltje weer controleren ondanks mijn protesten dat ik dit alle voorgaande keren ook al voor niets had gedaan en heb braaf gedaan wat de helpdeskmedewerker mij vroeg. Wederom lag het niet aan het kabeltje en om 11.30 uur werkte de boel weer, zonder dat ik wat had veranderd.
Ik heb het gevoel dat Orange zijn klanten niet serieus neemt, bij problemen moet de klant altijd eerst binnnenshuis de boel checken, ik wordt er zelf een beetje kriegel van en dit heb ik ze in september al laten weten. Men verschool zich achter het argument dat het een standaard vragenlijst was. Het ergert me dat ik steeds tijd moet besteden aan deze problemen die ik zelf niet veroorzaak, maar puur aan Orange liggen. Tevens moet ik er dan (mobiele) telefoonkosten voor maken, om de helpdesk te bellen. Ik betaal Orange voor een dienst, die regelmatig niet geleverd wordt. Het kost me tijd en geld om Orange op hun fouten te wijzen. Waar ik nog het meest van baal is dat ik regelmatig telefonisch niet bereikbaar ben, zonder dat ik het zelf weet!
Gisteren heb ik tussen neus en lippen door gemeld dat ik van het contract af wilde, maar kreeg te horen dat ik het jaar eerst moest volmaken. Naar mijn argumenten over hun wanprestatie werd amper geluisterd, wel mocht men mij een korting (van 5 euro per maand) aanbieden voor het volgende jaar...