LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange pre pay buitenlanddekking

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
plutomille7c776x2z

Orange pre pay buitenlanddekking

Ongelezen bericht door plutomille7c776x2z »

Orange prepay sucks

Sinds drie weken een Orange prepay simkaart. Vorige week bleek dat ik noch in Lissabon noch in Brussel bereik had. In het geheel niet bereikbaar dus. Volgens de Orangesite zou dat wel het geval moeten zijn. Achteraf weet Orange mij haarfijn uit te leggen dat ik maar een abonnement had moeten nemen. Fijn dat ze die wetenschap pas ná de aanschaf met mij willen delen. Verkoper houdt echter vol dat in het buitenland wel bereik is, en dat die informatie nog steeds aan klanten wordt gegeven.. "Er kan toch niet van Orange worden verwacht dat zij lijsten publiceren waarop alle steden staan waar wel bereik is!".
Ik heb echter grote twijfel of met een abonnement de dekking zoveel beter zal zijn. Ik heb geen zin om er achteraf achter te komen dat ook dat weggegooid geld is geweest. Oplossing: prepay KPN kaartje van € 15,00 en alles gaat goed. Hiervoor gedurende een jaar of zeven met KPN tenminste nooit enige problemen gehad qua bereikbaarheid in het buitenland. (o.a. Australië, Nieuw Zeeland, Namibië)

Voor de meeste mensen begint het buitenland bij de grens, voor Orange houdt het buitenland dus juist op bij de grens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Varta

Re: Orange pre pay buitenlanddekking

Ongelezen bericht door Varta »

Vraagje aan jou, heb je wel met je mobiele telefoon naar een netwerk gezocht? Netwerken - Netwerk kiezen - Automatisch of Handmatig - Handmatig kiezen. Zo gaat je telefoon op zoek naar een netwerk in het buitenland, en dan vind hij er geheid wel één of meerdere!
Probeer het maar eens!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Je moet je wel realiseren dat Orange Nederland geen bereik kan bieden in het buitenland!!! De antennes van Orange staan ook alleen in Nederland!!! In het buitenland geldt het zogenaamde roaming (zwerven). Je telefoon gaat automatisch (of jij kiest handmatig) netwerk zoeken. Nou is het dus zo dat Orange in meerdere landen actief is dus Orange Frankrijk en Orange Enegeland etc... Dat is dus een ander netwerk dan dat Orange wat jij hier in NL hebt! Je telefoon doet er ook meestal een tijdje over om een buitenlands netwerk te vinden.

Kijk in de handleiding van je gsm en daar zal wel meer staan hoe je netwerken moet kiezen.

Vooralsnog Orange geeft je gewoon de mogelijkheid om te bellen in het buitenland, vooral in landen van de EU!!!

plutomille

Ongelezen bericht door plutomille »

Uiteraard heb ik zowel het toestel aan het werk gezet, als ook handmatig gezocht. Bij alle gevonden providers stond echter een telefoontje met een streep erdoor, m.a.w. geen dekking.
De klantenservice wist achteraf ook te melden dat o.a. Lissabon in het geheel geen dekking gaf met Orange pre pay. Collega heeft precies dezelfde ervaring. Pre pay is dus bij orange geen optie als je in ht buitenland enige kans op bereikbaarheid wil maken. :twisted:

Gast

Vandaar geen Orange, het bewijst maar weer eens hoe slecht sommige providers kunen zijn!!!

douglas

Ongelezen bericht door douglas »

jarenlang geen iedereen op vakantie,niets aan de hand geen mobieltje niks. en nu...anno 2004 ,je moet zelfs dag en nacht tijdens je vakantie bereikbaar zijn ,want stel je voor er gebeurd iets thuis,,,,**** man ,eeuwen lang hebben onze voorouders dit probleem blijkbaar niet gehad ,mensen alstublieft ga op vakantie en stuur je thuisfront een kaartje dat je veilig bent aangekomen, geniet van je rust,even geen gsm's stelletje stresskippen

RRReindeer

Ongelezen bericht door RRReindeer »

Vraagje aan jou, heb je wel met je mobiele telefoon naar een netwerk gezocht? Netwerken - Netwerk kiezen - Automatisch of Handmatig - Handmatig kiezen. Zo gaat je telefoon op zoek naar een netwerk in het buitenland, en dan vind hij er geheid wel één of meerdere! ...
Je moet je wel realiseren dat Orange Nederland geen bereik kan bieden in het buitenland!!! De antennes van Orange staan ook alleen in Nederland!!! In het buitenland geldt het zogenaamde roaming (zwerven). Je telefoon gaat automatisch (of jij kiest handmatig) netwerk zoeken. ....
Maar is het ook niet zo dat Orange wel contracten met aanbieders in het buitenland moet hebben? En als die er niet zijn in een bepaald land kun je ook niet bellen...

arie.o

Ongelezen bericht door arie.o »

Met orange prepay geen enkel probleem in duitsland, oostenrijk en hongarije. Wel problemen in Leiden en in almere en vlak bij de nederlandse grens omdat ze daar te weinig antennes hebben.

Er moet natuurlijk wel een antenne in de buurt staan 8) .

Wellicht was dat het probleem.

Gast

Het is bewezen dat Orange slechtere antennes heeft!!! Ze maken ook alleen gebruik van GSM-1800. Dit signaal dringt slechter door muren en andere fysieke obstakels. KPN, Vodafone maken veelal gebruik van GSM 900 en Telfort maakt naast GSM 1800 echter ook gebruik van EGSM. Hierdoor zijn de signalen van KPN, Vodafone en Telfort vaak beter dan die van T-Mobile en Orange, maar dat ligt er natuurlijk weer net aan of je vlak bij een antenne bent of woont. Voor iedereen is het anders, voor de een is Telfort een hel vanwege zus, voor de ander is T-Mobile een hel vanwege zo en dan is Orange weer een hel vanwege dat...

Alle providers hebben wel eens een keer wat.

Bel toch lekker niet in het buitenland, Je bent op vakantie! De lol van vakantie is er vanaf. Want zodra je in Spanje bent krijg je tig van Sms-jes met WELKOM IN SPANJE, WIJ ZIJN VODAFONE DE BESTE OPERATOR... en ga zo maar door... Bovendien kost gebeld worden je ook nog eens veel geld, laat staan zelf bellen. Hou het maar lekker zoals vroeger en geniet eens van je vakantie en niet van je GSM!!!

plutomille

Ongelezen bericht door plutomille »

Vandaag telefonische reactie ontvangen van de klantenservice van Orange. Ik had ook maar een briefje geschreven en niet alleen hier geklaagd.

Nu blijkt dat Orange momenteel met een storing zit, waardoor een deel van de pre pay-klanten geen bereik heeft in het buitenland zoals ik al eerder heb ervaren. Deze pra pay abonnees moeten individueel gereset worden en dat lukt nu even niet. Met een dag of vijf is alles hersteld en moet iedereen weer naar hartelust kunnen bellen en gebeld kunnen worden in het buitenland. Er zit niets anders op dan nog maar even geduld te hebben. Ben wel benieuwd of anderen ook dezelfde ervaring hebben en of de problemen binnenkort inderdaad voorbij zijn. Ik ben zelf pas in september in het buitenland zodat voor mij de verrassing nog even op zich laat w88. Reacties altijd welkom.

Gast

Half europa doorkruist met een mobiel met Dutchtone/Orange abbo.
Totaal geen probleem.
Trip gemaakt naar Griekenland vorig jaar met een Orange pre-pay.
Geen netwerktoegang in Italie en Griekenland en in het laatste land alleen SMS. Ondanks de best goed ervaringen met Dutchtone/Orange (vrijwel nooit problemen met bereik, weinig problemen met klantenservice) toch maar overgestapt op een andere provider.

Gesloten