LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange & Pro Assist

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
AlexanderVL

Orange & Pro Assist

Ongelezen bericht door AlexanderVL »

Hallo allemaal, hieronder mijn strijd met Orange en Pro Assist. Ik ben op dit forum gekomen via Google. Google maar eens op Pro Assist, de tweede (!) hit is van het Radar forum. Het is een oud topic dus ik heb besloten een nieuwe aan te maken, mijn problemen zijn ook iets anders omtrent Pro Assist en Orange.

Eerst een korte uitleg. Orange is mijn telefoonprovider, al een jaartje ofzo. Ik ben premium klant, wat wil zeggen dat mijn toestel gratis is verzekerd tegen schade, diefstal of defecten. Orange neemt voor de reparatie van de toestellen Pro Assist in de arm. Wanneer Pro Assist (hierna P.A.) het niet meer weet, schakelen zij Nokia in (omdat het nu om een Nokia 8800 Sirocco gaat).

Begin februari ging mijn Nokia 8800 Sirocco kapot en ik besloot om Orange te bellen. Zij stuurden op 22 februari P.A. langs en alles verliep voorspoedig. Ik kreeg een nieuw leentoestel (niet representatief zoals de afspraak was, want ik kreeg op een toestel van €1000,- een Nokia 6230i, maar ik ging akkoord want het zou een weekje of drie duren voordat ik mijn telefoon terug had).

Na een week of vijf, zes, besloot ik eens te bellen waar mijn toestel bleef. Orange verwees mij door met P.A. daar zij het toestel aan hun hebben gegeven ter inspectie. P.A. gaf aan dat het toestel nog niet klaar was en dat de monteur wat moeite had met de reparatie ervan. ik heb de weken erna talloze keren gebeld. Een overzicht:

Medio april werd de ergernis groter. Ik heb een brief aangetekend verzonden naar Orange en naar Pro Assist. In deze brief beschreef ik het probleem en stelde ik ze een deadline van tien dagen om te reageren. Pro Assist belde mij op de negende dag, perfect, om een afspraak te maken. In de volgende week zou ik mijn toestel terugkrijgen met een nieuw binnenwerk. Ik ging akkoord.

Tien dagen na mijn gesprek met Pro Assist besloot ik te bellen omdat ik nog geen Nokia 8800 Sirocco had mogen ontvangen. Mij werd verteld dat de deadline niet gehaald zou worden, er werd afgesproken dat ik een nieuw toestel zou krijgen aan het begin van de week van 5 april. Daarom duurde het allemaal wat langer. Ik werd er niet heel vrolijk van, maar ging wederom akkoord.

Vrijdag 9 mei besloot ik zelf weer eens te bellen omdat ik nog niets had gehoord van Pro Assist of Orange. Het aardige meisje heeft 20 minuten met mij aan de lijn gezeten en gaf toe aan het einde van het gesprek radeloos te zijn. Mijn verzoek tot het direct leveren van een nieuwe Nokia Sirocco kon niet gehonoreerd worden omdat het toestel inmiddels bij Nokia zou liggen.

Nu krijg ik het gevoel dat Orange, noch P.A. de rechtsgeldigheid van een mondelinge overeenkomst in de vorm van een verbintenis kent. Een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig, even rechtsgeldig als een geschreven en ondertekende overeenkomst.

Ik heb gedacht aan beslaglegging op de bankrekening van Orange en P.A. Ik heb connecties die dat kunnen bewerkstelligen, maar dit leek mij te drastisch.

Mijn volgende stap die ik overweeg is het contract met Orange (dat loopt tot juni 2009) te ontbinden, op grond van het niet nakomen van afspraken aan de kant van Orange, iets wat ik redelijkerwijs wél had mogen verwachten van ze!

Orange verwees me continu door naar P.A. alsof ze de schuld aan P.A. wilden geven maar de overeenkomst voor reparatie (mijn telefoonabbonnement in de vorm van een contract!) heb ik met Orange gemaakt en daardoor blijft Orange aansprakelijk. Ik heb in het Burgerlijk Wetboek de artikelen erbij gezocht en vermeld in mijn eerste brief: Orange mag mijn Sirocco zelfs geven aan de lokale groenteboer ter reparatie maar zij blijven zélf aansprakelijk voor de reparatie.

Ik wacht nu al een dag of 85 op m'n Nokia. Als we nog langer wachten gaat het leentoestel dadelijk nog stuk en dan kunnen ze voor zichzelf aan de slag ;). Dat is natuurlijk onzin, maar goed.

Wat zouden jullie doen? Brief om mijn contract met Orange te ontbinden versturen? Ik sta volledig in mijn recht om dat te doen en Orange kan daar vrij weinig tegen inbrengen. Drie maanden wacht ik al op mijn toestel, dat is toch ongelofelijk?! Ongelofelijk slecht en bizar.

Wat zouden jullie doen? Wat zijn jullie ervaringen met Orange en Pro Assist? Ik was enthousiast over Orange als bedrijf maar nu begin ik te twijfelen of ik klant wil blijven.

jor

Re: Orange & Pro Assist

Ongelezen bericht door jor »

Wat zouden jullie doen? Wat zijn jullie ervaringen met Orange en Pro Assist? Ik was enthousiast over Orange als bedrijf maar nu begin ik te twijfelen of ik klant wil blijven.
De eerst vraag is niet makkelijk te beantwoorden. Opzeggen van het abbo is vrijwel nooit mogelijk ( je kunt toch bellen zeggen zij dan ). Mijn ervaringen met Orange zijn niet echt slecht ( het bestaat sinds gisteren ook niet meer) want ik kreeg een brief dat het abbo nu bij T-mobiel loopt.Over Pro Assist kan ik kort zijn, NOOIT aan beginnen. Dit is een melkkoe voor de verkoper en je hebt er niets aan. Lees de stukjes maar eens waar niets word uitgekeerd door vocht/water schade.Het is hun manier om onder claims uit te komen.Een waardeloos bedrijf ook gezien het feit dat het beloofde ( vergelijkbaar toestel) nimmer komt en je altijd weer word afgescheept met een goedkoop ding al kost je toestel €1000.-.Telefoons blijven soms weken/maanden weg en de reparatie's zijn ook nog slecht. Inderdaad, google op Pro Assist en je krijgt een aardig beeld van die tent.

Mvg Jor.

AlexanderVL

Re: Orange & Pro Assist

Ongelezen bericht door AlexanderVL »

Klopt inderdaad, maar ik kreeg Premium garantie gratis bij mijn contract omdat mijn bundel boven de €50,00 is.

Ik kan bellen maar de overeenkomst gaat verder dan dat. Hoe gespecificeerd dat-ie is zie je aan de omvang van het contract en in dit contract doet Orange nogal wat toezeggingen. Deze moeten allemaal nagekomen worden wanneer hierop een beroep wordt gedaan... En dat is nu het geval.

Ik heb inmiddels een nieuwe telefoon besteld maar ik wil mijn Nokia wél terug want die wil ik gewoon blijven gebruiken.

Lastige situatie, maar mij krijgen ze niet klein... Opzeggen twijfel ik dus nogsteeds over.

Gesloten