| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ORANGE verkoopt geheime nummers aan kpn!
-
maestrolindu
ORANGE verkoopt geheime nummers aan kpn!
Onlangs bleek dat mijn geheime nummer van mijn mobiel van ORANGE niet zo geheim blijkt te zijn. Mijn 06 nummer staat nu gepubliceerd op de internet telefoongids en de gedrukte versie. Orange heeft namelijk abusievelijk al haar gegevens van klanten dus ook de geheime nummers aan KPN verkocht/gegeven. Het was een bekend probleem volgens de dame van de klantenservice, daarom mocht zij mij een nieuw geheim nummer aanbieden zonder de aanvraag aan mij door te berekenen. Op mijn vraag om ook wat beltegoed te geven om zodoende mijn contactpersonen te bellen of te sms'en om hen te laten weten dat ik een nieuw nummer heb kon zij helaas niet in gaan.
Wie is bekend met dit probleem bij orange en vind ook dat bij tros radar hier aandacht aan besteed zou moeten worden.
Wie is bekend met dit probleem bij orange en vind ook dat bij tros radar hier aandacht aan besteed zou moeten worden.
-
Orangefan
Re: ORANGE verkoopt geheime nummers aan kpn!
Nee, geen zorg Orange verkoopt deze gegevens niet.
Het is zo dat overal waar mensen werken wel eens fouten gemaakt worden. De oplossing : gratis een nw nummer is toch een goede?
Het is zo dat overal waar mensen werken wel eens fouten gemaakt worden. De oplossing : gratis een nw nummer is toch een goede?
-
Tosbaga
Een fout is als je iets gedaan hebt waarvan je niet wist dat het zo mocht of behoorde, het verkopen van gegevens, daar lekker geld voor vangen, is alles behalve een fout, dat je fan bent wil niet zeggen dat je zoiets goed kan praten op menselijkheid
-
Gast
Tosbaga> volgens mij heb jij de verkeerde champions gegeten....
Maar goed, er is geen enkel bewijs dat orange het om het geld gedaan heeft, dus voor alsnog is het gewoon een domme fout.
Maar goed, er is geen enkel bewijs dat orange het om het geld gedaan heeft, dus voor alsnog is het gewoon een domme fout.
-
Gast
KPN heeft aandelen in Orange .Vroeger was het zelfs helemaal van KPN .
Maar is wel altijd een apart bedrijf gebleven .
KPN verkoopt wel degelijk gegevens maar wie bewijst dat .
Maar het feit is dat al die gegevens niet zomaar ergens anders terecht kunnen komen.
Maar is wel altijd een apart bedrijf gebleven .
KPN verkoopt wel degelijk gegevens maar wie bewijst dat .
Maar het feit is dat al die gegevens niet zomaar ergens anders terecht kunnen komen.
-
Gast
een geheim mobile nr dat is iets nieuws zeker want dat bestaat nu eenmaal niet.
kijk je gegevens op je contract maar eens na hebt er bezwaar tegen als wij uw nummer opnemen in de intenetgids cq telefoongids. staat daar ja bij heb je je nr al vrij gegeven.
of je hebt misschien het nr van een ander gehad dat kan ook
kijk je gegevens op je contract maar eens na hebt er bezwaar tegen als wij uw nummer opnemen in de intenetgids cq telefoongids. staat daar ja bij heb je je nr al vrij gegeven.
of je hebt misschien het nr van een ander gehad dat kan ook
-
Gast
Oh ja? Lees dan maar eens dit verhaal bij http://www.telecomvergelijker.nl/prov/3 ... ergelijker! Orange heeft wel degelijk geheime nummers doorgegeven aan de Telefoongids![/url]
-
Gast
Onzin! KPN is KPN en Orange is Orange! De enige link die er was is het feit dat zij vroeger samen eigenaar waren van het Belgische KPN Orange. Tegenwoordig heet deze aanbieder trouwens BASE en is 100% KPN.KPN heeft aandelen in Orange .Vroeger was het zelfs helemaal van KPN
-
Gast
Erger nog: ook je volledige adresgegevens!Mijn 06 nummer staat nu gepubliceerd op de internet telefoongids en de gedrukte versie.
-
Gast
als een nummer niet in de telefoongids vermeld wordt wil dat niet zeggen dat het een geheim nummer is. wel weten waar je over spreekt.
en ja kpn zoals ieder bedrijf verkoopt (mits dit door de klant aangegeven wordt dat hij of zij dat niet wil) gegevens.
en ja orange heeft er geld mee verdient en ja wat zijn het toch allemaal een stelletje duivels.
get a life!
en ja kpn zoals ieder bedrijf verkoopt (mits dit door de klant aangegeven wordt dat hij of zij dat niet wil) gegevens.
en ja orange heeft er geld mee verdient en ja wat zijn het toch allemaal een stelletje duivels.
get a life!
-
omargo
Ik heb ook begrepen toen ik mijn abbonnement afsloot dat orange mijn gegevens niet zou verstrekken aan andere bedrijven. Dit heb ik bewust gedaan, omdat ik niet wou dat anderen zo makkelijk aan mijn adres en telefoonnummer zouden komen, nu zie ik dus ook dat mijn naam en adres in de telefoongids staan. Ik ben wel heel benieuwd hoe dit zit!
-
Bas Voet
Mijn telefoonnummer en adresgegevens staan ook zomaar in de telefoongids, terwijl in mijn contract duidelijk vermeld staat dat ik dat NIET wil. Ik ken nog een paar mensen waarbij dit ook het geval is, zij hebben, net als ik, een Orange Free abonnement.
Dit stel ik niet op prijs, en ga daarom een klacht sturen naar Orange.
Dit stel ik niet op prijs, en ga daarom een klacht sturen naar Orange.
-
dragonskiss
vraag ergens of je je contract mag inzien. een medewerker die je contract aansluit moet altijd aan vinken als je ergens niet bekend wil staan. daar is het fout gegaan niet in het verkopen van telefoon nummers.
Dat is tegen de wet. dat doen ze echt niet. allemaal geroddel,
ga maar naar de winkel waar je het contract hebt afgesloten wedde dat ze het daar perongeluk gewoon aangefinkt hebben in je contract dat je in het telefoon boek wilde?
Dat is tegen de wet. dat doen ze echt niet. allemaal geroddel,
ga maar naar de winkel waar je het contract hebt afgesloten wedde dat ze het daar perongeluk gewoon aangefinkt hebben in je contract dat je in het telefoon boek wilde?
-
fuiduif
Bij mij heeft Orange mij compensatie aangeboden in de vorm van één maand gratis!
-
hoofd
mensen accepteer het nou maar prive bestaat niet meer als je mee doet aan de digitale revolutie
-
roesje1965
ja hoor wij staan er ook op,de digitale telefoongids.mooi lullig van orange.ga er wel ff werrk van maken.je hebt er toch voor getekend dat je dat niet wilt.kunnen ze zomaar niet doen zoiets
-
jaimy
Het is niet zo dat gegevens zomaar ergens aan verstrekt worden. Deze gegevens worden juist heel erg beschermt. Vaak blijkt is mijn ervaring dat niet op het contract wordt aangegeven dat je een geheim nummer wilt. En achteraf Orange de schuld geven vindt ik erg onredelijk.Ik heb niets anders dan goede ervaringen.
-
Hans19
Hallo, bij mij is onlangs hetzelfde gebeurt. Ik werd door mensen gebelt die mij niet moesten hebben, en ik niet zou weten hoe ze aan mijn nummer zouden kunnen komen. Ik zoeken in de telefoongids (en op internet) en jawel hoor, mijn gegevens stonden erin. Ik ben bij KPN navraag gaan doen wie deze gegevens erin heeft gezet, en het was Orange. Ik heb vandaag met Orange gebelt, en zij zeiden dat dit een fout was door de computer, en dat ze mij geheel gratis een nieuw nummer wilde aanbieden. Hier ben ik tot nu toe niet mee akkoord gegaan, omdat zij contractbreuk hebben gepleegd (Er staat duidelijk op mijn contract dat ik niet in het telefoonboek opgenomen wil worden, en ten tweede hebben ze mijn prive-gegevens openbaar gemaakt, wat absoluut niet mag !! (daarvoor bestaat er immers het cbp, college bescherming persoonsgegevens). Ik ga nu verder kijken wat ik hieraan kan doen, ik moet nu iid een brief met mijn klacht naar Orange schrijven. Ik laat hier nog wel iets weten wanneer ik er nog iets van hoor.
-
hans19
Ik heb gisteravond naar orange gemailt, en had vanmorgen al een mailtje terug, krijg nu ter compensatie 1 maand 'gratis'.