LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overboekingen naar UPC via internet

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Cherina

Overboekingen naar UPC via internet

Ongelezen bericht door Cherina »

[/b] Ik zit met een dringende vraag in mijn maag..goh dit rijmt :)
Het volgende: Onlangs verhoogde UPC weer eens de kosten voor de acceptgiro, Offfffffffffff men mag gebruik maken van de automatische incasso zonder die extra kosten, of men betaalt gewoon per acceptgiro.

Nu heb ik onlangs gehoord, dat wanneer ik de overboekingen via mijn bank via internet doe, hier geen extra kosten doorberekent mogen worden door UPC, maw die extra kosten van het gebruik van de acceptgirokaart zou dan komen te vervallen.

Wie kan dit voor mij bevestigen :?:

Thanks alvast,

Liefs,

Cherina

Gast

Re: Overboekingen naar UPC via internet

Ongelezen bericht door Gast »

Daarvoor is mijn factuur on-line.
dan krijg je ieder maand een mailtje met de factuur

Je moet hem dan nog akkoord geven en op die manier geef je iedere maand toestemming voor een eenmalig afschrijving, geef je die toestemming niet, komt de betaling er de volgende periode weer bij.

De algemene voorwaarden geven overigens aan dat UPC 2 betaalwijzes, automatische incasso en acceptgiro.

Omdat er helaas extreem veel mensen zijn die niet weten hoe internet bankieren werkt en maar wat doen is dit geen geaccepteerde betaalwijze.
Mijn factuur on-line is dus een perfecte oplossing voor deze mensen, de afschrijving in de hand en geen acceptgiro kosten meer. :lol:

Gast

Ik zou al die factures van priority telefonie klanten maar eens na laten checken door een onafhankelijke commissie je zult versteld staan van de fraude, hoevelen hebben teveel betaald, en dan zo schijnheilig doen tegen wanbetalers waarvan velen officieel geen wanbetaler zijn.
Als ik Upc was zou ik hun facturessysteem z.g. laten craschen zodat al die data van afgelopen jaren spoorloos verdwijnen, anders kunnen ze de tent wel sluiten.

Chérina

Ongelezen bericht door Chérina »

Nogmaals mijn uitleg!

UPC verhoogt nogmaals de kosten van de acceptgiro's aan hun klanten, waar ik er ééntje van ben.
De kosten van die giro's zijn verwerkingskosten van de bank, alleen....en nu komt het, Ik wil van die acceptgiro's en automatische incasso géén gebruik maken.
Omdat, mijn internetbankieren prima werkt, sneller is en goedkoper is, de hamvraag is dus eigenlijk.
Waarom zou ik extra kosten van UPC's acceptgiro's gaan betalen als ik dit veel sneller en goedkoper zelf kan, de bankbewerking is dan minimaal.

Wat mijn factuur-online betreft, dit komt op het zelfde neer, je geeft je opdrachten uit handen aan UPC, ik hou graag zelf de controle over rekeningen van UPC.

Gast

Het komt erop neer dat UPC haar klanten extra laat betalen voor haar eigen administratieve tekortkomingen.

Gast

Jij slaat de spijker op zijn kop, Gast

Cherina

Fijn om te merken dat mensen daadwerkelijk dit soort teksten lezen, 't zou helemaal fijn zijn als ik eens een concrete reactie op mijn vraag zou krijgen, waar ik echt iets aan heb!

Suni

Ongelezen bericht door Suni »

Heb je helemaal gelijk in Cherina, in plaats van dat iemand je een duidelijk antwoord geeft, gaat het weer de hele andere kant op. Helaas kan ik je ook niet helpen. In ieder geval suc6. Hoop dat je nog antwoord krijgt :)

UPC.HATER

Ongelezen bericht door UPC.HATER »

Weer HEEL opvallend upc: MIJN_Faktuur ! HUN-Faktuur is het ! Gericht aan, wat upc ziet als geldschieters en niet als mensen... :evil:

Gast

Antwoord staat als 1ste reactie al.

Banken rekenen per acceptgiro een belachelijk hoog bedrag.
UPC heeft nu de prijs verhoogd naar €1,- per acceptgiro.
Dat is nog steeds een klein bedrag ten opzichte van de daadwerkelijk kosten.

Ze hadden het ook kunnen verwerken in de abonnementskosten, had niemand er wat van gemerkt.

Men moet overigens sowieso niet klagen, Nederland ligt qua kabeltelevisie tarieven nog steeds ver onder het gemiddelde in vergelijking met andere landen.

Daarbij wordt er gezegd dat UPC bij mijn factur on-line nog steeds de macht heeft over de afschrijving.
Dat is niet waar, zolang jezelf geen akkoord geeft voor afschrijving mag en kan UPC niets afschrijven.

Dit werkt exact hetzelfde als acceptgiro kaarten.

beer1971

Ongelezen bericht door beer1971 »

Ik overweeg om aan UPC ook voortaan administratie of verwerkingskosten te faktureren. Ben momenteel daarover informatie aan 't zoeken i.v.m. juridische achtergrond. Volgens de Belastingdienst mag ook een particulier fakturen maken, zolang er maar geen sprake is van B.T.W.

Gast

Gast dat is misschien wel zo ma qua internet tarieven is nederland weer hoog t.o.v. het buitenland.

Rob1960

Ongelezen bericht door Rob1960 »

Hoi Charin,

Het antwoord is even simpel als makkelijk.
Ondanks dat je betaalt per internet, maakt UPC een acceptgiro op en stuurt die naar jouw adres.
Die €1,00 die zij rekenen voor de acceptgiro transactie is het totaal van handelingen die zij aan de klant doorberekenen.

Pas als je besluit voor een automatiische incasso worden die kosten niet meer in rekening gebracht, omdat UPC dan ook zlef geen handelingen (opmaak en versturen acceptgiro) hoeft te doen.

Maar ...... ik betaal die kosten gaarne om te voorkomen dat UPC weer eens zomaar geld inhoudt. Dat is voor mij ook de reden geweest om alles via een acceptgiro te laten lopen en dat ik mijn incassoopdrachten heb ingetrokken

Cherina

--------------------------------------------------------------------------------

Gisteren, heb ik de vraag gesteld zie "internetbetalingen aan UPC"auteur "Cherina", aan de ABN AMRO Bank in mijn woonplaats Apeldoorn ( Filiaal de Egelantier).

Ik legde hun mijn vraag voor, de extra kosten voor acceptgiro's van UPC of mijn manier van keus, de internetoverboeking naar UPC.
Ik kreeg de garantie dat mijn manier van "betalen via internet" onmogelijk extra kosten met zich mee zou brengen, en tegenstelling als UPC doet geloven. De Bank laat daarom weten, de extra adminstratie kosten die UPC berekent voor die acceptgiro, een grote onzin is. UPC maakt nl geen extra kosten wanneer men besluit om via Internet over te boeken, aldus De Bank.

Upc zou met de optie "automatische machting" of acceptgiro de mensen/clienten ertoe willen drijven/dwingen om toch die "automatische machting" af te sluiten met UPC.

Het advies van De Bank is: wanneer men overboekingen via het internet doet, mag je de extra kosten die UPC rekent voor die acceptgiro eraf halen. Volgens De Bank is dit rechtsgeldig! Aldus De Bank.

Mijn vraag is hiermee opgelost, alle extra kosten die mij als na vordering toegestuurd zullen worden door UPC, vecht ik uit via een KG ( Kortgeding)

Gast

dan zou ik even terug gaan naar je bank en zeggen dat ze niet zo stom moeten praten ! je hebt een keuze tussen automatiche betaling of accept, niet meer niet minder. als jij kiest voor zelf overschrijven is dat niet automatisch en dus accept. en daar betaal je voor. dit staat in de algemene voorwaarden die je op internet kunt vinden of gewoon aanvragen. deze algemene voorwaarden zijn in den haag goedgekeurd en mogen daarom toegepast worden. je kunt zelf wel administratiekosten toepassen, alleen moet je dan wel een bedrijf zijn, een kvk nr hebben , je algemene voorwaarden hebben ingediend in Den Haag, en tot slot je zult een dienst moeten leveren! echter ontvang je een dienst, en je kunt niet over iets wat je zelf gebruikt en moet betalen administratiekosten berekenen! dan kun je net zo goed zeggen dat je ook een abonnement gaat berekenen.
vraag eens aan je bank of je het op hun verantwoording in mindering mag brengen , zodat hun opdraaien voor de incassokosten na afsluiting en de eventuele heraansluitkosten . probeer het gewoon en kijk wat hun reactie is! ik denk dat dat dan al genoeg zegt.

Gast

nog even een toevoeging cherina, dit is geen aanval bedoeld op jou, maar ik kan als bank vanalles zeggen , want als bank zijnde draai ik toch niet voor de kosten op. dan is het: dan heeft onze medewerker u verkeerd voorgelicht sorry. en dan sta je daar met je goeie gedrag geregistreerd als wanbetaler terwijl je normaal gewoon netjes betaald. vraag anders eens aan je bank of je het zwart op wit kan krijgen.

!!!!

Ongelezen bericht door !!!! »

Het gaat niet alleen om de extra kosten die UPC bij de bank zou hebben.
Het gaat om de acceptgiro's die zij uit moeten sturen wat extra kost, loonkosten (iemand moet de acceptgiro's uitdraaien) e.d. waar ze dus administratiekosten voor rekenen.
Wanneer er automatisch wordt betaald hebben ze deze kosten namelijk niet.
Je kiest ervoor om via acceptgiro te betalen en dan bereken zij dus die kosten door.
Voor hun maakt het geen verschil of je dan besluit om de acceptgiro op te sturen naar je bank of het via internet-bankieren betaald.

Overigens is UPC niet het enige bedrijf die dat doet.
Bij heel veel bedrijven betaal je inmiddels administratiekosten wanneer je via acceptgiro wilt betalen.

Gast

Bij heel veel bedrijven ook niet!!! UPC heeft bewezen niet te vertrouwen te zijn. Dit soort kosten horen bij het ondernemen en horen in je prijs verwerkt te worden. Als je dat niet doet dan zullen mensen altijd blijven klagen. Als mensen blijven klagen zullen de verhogingen niet zo snel doorgevoerd worden.

zwigles

Ongelezen bericht door zwigles »

Dat slaat toch werkelijk nergens op...als UPC de kosten zou verwerken in de abonnementskosten, zou je daar weer gezeur over horen. Rekenen ze administratiekosten, is het ook weer niet goed... :roll:

Gesloten