Blijkbaar is het moeilijker om van een T-Mobile abonnement naar een ander T-Mobile abonnement over te stappen tegenwoordig...
Ik ben al eerder geswitched tussen mobiele aanbieders en heb nooit problemen gehad met nummerbehoud... tot recentelijk;
Mijn T-Mobile Flex 30 contractsperiode liep af op 24 augustus 2009. Ik heb toen via de winkel een iPhone besteld bij een i300 abonnement. Twee dagen later kreeg ik een betere aanbieding via een studentenactie van de ING; een iPhone bij een i150 abonnement voor maar 19,95 in de maand. Ik heb toen meteen mijn bestelling bij de T-Mobile Shop geannuleerd en van de aanbieding van ING gebruik gemaakt. Tijdens het online bestellen bij de T-Mobile shop werd medegedeeld dat het 6 tot 8 weken zou duren voordat het toestel en de simkaart met bijbehorend abonnement geleverd zou worden. Geen probleem! Ik had tenslotte ook nog een kalendermaand opzegtermijn op mijn oude abonnement.
Echter na 3 dagen werd ik al gebeld door het koeriersbedrijf dat ze een iPhone voor mij klaar hadden liggen en deze 2 dagen later zouden komen bezorgen! Uh, ok, beetje onhandig misschien dacht ik, maar het scheelt in ieder geval heel wat weekjes wachten! Ik heb toen gebeld met de T-Mobile klantenservice met de vraag welk gevolg dit zou hebben voor mijn abonnements kosten, aangezien ik een arme student ben en niet met dubbele abonnementskosten wil zitten. De dame bij de klantenservice adviseerde mij om naar de T-Mobile Shop te gaan omdat ze mij anders eerst een formulier op zou moeten sturen wat ik dan weer terug zou moeten sturen. Iets wat allemaal te lang zou duren. Ik ben toen naar de T-Mobile shop gegaan om nummerbehoud aan te vragen (tijdens het bestellen online kon ik dit trouwens niet aangeven, wel van andere providers naar T-Mobile, maar niet intern, heel vreemd). In de winkel kreeg ik te horen dat ik moest wachten tot ik het toestel binnen had met SIM-kaart omdat ze niet konden zien welk nummer er aan dat nieuwe toestel hing. Ook niet handig leek me. Tevens werd me verteld dat ik beter niet kon gaan bellen en internetten met het nieuwe toestel omdat er (nog) geen abonnement aan het nieuwe simkaartje hing, en de kosten dan wel eens hoog op konden lopen. Fijn... Echter braaf gewacht op mijn pakketje. Toen ik dat eenmaal binnen had weer naar de winkel gegaan met allerhande papierwerk wat er bij zat. De dame in de winkel heeft me zeer correct geholpen en omdat het toestel sneller was geleverd dan aangegeven, en vanwege de opzegtermijn van het oude abonnement zou ze een versnelde procedure starten. So far so good! Maar toen begon de ellende;
Dinsdag 15 september werd het nummer dat ik mee wou nemen afgesloten, zonder enige aankondiging vooraf (wat mij wel beloofd was) en stond ik ergens in de middle of nowhere zonder bruikbare telefoon. Heel fijn. Eenmaal thuis aangekomen met mijn nieuwe toestel en tijdelijke nummer naar de klantenservice gebeld en gevraagd hoe lang dat overzetten zou duren. 24 uur was het antwoord. Dat vond ik eigenlijk al te lang, ik kan me niet herinneren dat het in het verleden zo lang duurde maar ok, ik ging akkoord...
48 uur later was ik nog steeds niet bereikbaar op mijn oude nummer, en werd ik gedwongen om gebruik te maken van mijn te dure tijdelijke nummer. Nogmaals gebeld naar de klantenservice en hier werd mij verteld dat er inderdaad iets mis was gegaan door een storing in het systeem (na wat research op internet al geconcludeerd dat dit een vaak voorkomend probleem/excuus is bij T-Mobile). Het zou nog wel eens 2 werkdagen kunnen gaan duren. Ik heb toen geinformeerd of ik wel gewoon met mijn tijdelijke nummer kon bellen zonder op kosten gejaagd te worden en het antwoord was: 'Ja hoor, waarom niet? ' Nou, omdat me dat verteld was... Afijn, ik kon in ieder geval weer met een gerust hart bellen zonder het vooruitzicht van een torenhoge rekening.
2 werkdagen en het weekend later was ik nog steeds niet aangesloten. Weer gebeld met de klantenservice, waar ik nogmaals het hele verhaal (twee keer) moest uitleggen, want er stond niks in het systeem! Ik heb vriendelijk doch dringend uitgelegd waarom het niet kon dat ik al een week onbereikbaar was. Afgezien van het feit dat ik voor werk en opleiding bereikbaar moet zijn, sta ik al tweede op de lijst om gebeld te worden zodra mijn vader opgeroepen word voor een donornier. Een telefoontje wat ik liever niet mis door een 'foutje in het systeem'. Ik zou teruggebeld worden als ze er achter waren waar het probleem lag (communicatie?).
De volgende dag werd ik teruggebeld door een dame van de klantenservice met excuses voor het hele gedoe (daar heb ik er ondertussen al wel genoeg van) en werd mij verteld dat ze de hele procedure opnieuw op gingen starten. Mijn oude simkaart met mijn ouder nummer zou weer geactiveerd worden en ik zou binnen 2 dagen bericht krijgen van de status van het nummerbehoud. Ik mocht dus weer fijn met 2 telefoons gaan rondslepen.
Met het vertrouwen erin dat het dit keer goed zou komen wacht ik nu ondertussen alweer een week... Sinds vrijdag kon ik niet meer bellen met mijn nieuwe iPhone. Ik kan wel gebeld worden en smsjes ontvangen. Ik hoopte dat dat de aanloop was van het nummeromzetten, alhoewel ik weer tevergeefs op een notificatie vooraf wachtte. Maar het is ondertussen alweer woensdag en er is geen verandering in de hele situatie. Ik heb net weer gebeld met de klantenservice en wederom moest ik het hele verhaal uitleggen. De jongen aan de andere kant van de lijn probeerde het nog even op een fout in het toestel af te schuiven. Na nog een keer uitleggen dat de fout toch echt bij T-Mobile lag kon hij ineens inderdaad zien dat op de nieuwe simkaart een blokkering zat omdat ze 'ergens' mee bezig waren. Wat kon hij me echter niet vertellen. Ook op de vraag hoe lang het zou gaan duren voordat het over gezet kon worden kon hij me ook geen antwoord geven. Ik uitte mijn ongenoegen over de hele gang van zaken en dat het nu waarschijnlijk weer een maand langer zou gaan duren en ik dan weer met dubbele abonnementskosten zou zitten. Toen vertelde hij me dat dat helemaal niet kon omdat er geen abonnement hing aan het nieuwe toestel. Pardon? Dus ik bel en internet weer te duur? Ja het advies was om voorlopig even geen gebruik te maken van de iPhone.
Het enige verdere advies wat hij me kon geven was; afwachten... Maar dat ben ik ondertussen eigenlijk wel een beetje zat. Als ik een klacht wou indienen werd ik doorverwezen naar een organisatie waar je je voor 12 euro per jaar moet registreren of 5 euro moet betalen per klacht.
Ben ik echt de enige die dit allemaal te belachelijk voor woorden vind?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overstappen van T-Mobile naar T-Mobile
Re: Overstappen van T-Mobile naar T-Mobile
Misschien een domme vraag.
Maar.
Had je niet gewoon je abonnement moeten verlengen naar een iBundel?
Maar.
Had je niet gewoon je abonnement moeten verlengen naar een iBundel?
Re: Overstappen van T-Mobile naar T-Mobile
Nope, omdat ik gebruik wou maken van die actie moest ik een geheel nieuw abonnement afsluiten. In de winkel zeiden ze dat het geen problemen zou opleveren aangezien mijn oude contract al afgelopen was en het een kwestie was van 'even' het nummer overzetten. Ik kon de telefoon alleen maar online via T-Mobile website bestellen en daar kun je ook niet aangeven dat het om een verlenging gaat.