LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen van UPC Telefonie naar UPC VoiP niet mogelijk

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rjdverbeek

Overstappen van UPC Telefonie naar UPC VoiP niet mogelijk

Ongelezen bericht door rjdverbeek »

UPC geeft aan dat het op dit moment technisch niet mogelijk is om bestaande UPC Telefonie abonnees (Euro 14,95) om te zetten naar UPC Digitale Telefonie (Euro 9,95). Ik heb daarom UPC gevraagd om in ieder geval mijn abonnementsgeld te verlagen van 14,95 naar 9,95 voor de periode dat ik nog niet kan overstappen. Dat zal natuurlijk niet lukken als ik dat in mijn eentje vraag, maar als iedereen die wil overstappen dit vraagt dan moeten ze wel iets doen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat oude abonnees 14,95 betalen en nieuwe abonnees 9,95 betalen voor eigenlijk hetzelfde product :? . Help dus mee UPC weer eens ter verantwoording te roepen.

rjdverbeek

Re: Overstappen van UPC Telefonie naar UPC VoiP niet mogelijk

Ongelezen bericht door rjdverbeek »

Al sinds 1 november 2004 wil ik overstappen van UPC Telefonie naar UPC Digitale Telefonie. UPC geeft aan dat dit technisch nog niet mogelijk is op dit moment. In de tussentijd heeft mij dit al 20 euro extra gekost ten opzichte van de nieuwe abonnees. Het is natuurlijk wel mogelijk om het abonnementsgeld te verlagen van de huidige 14,95 naar 9,95 totdat het technisch mogelijk wordt om over te stappen. Ik heb daarom gevraagd of mijn abonnementsgeld van UPC Telefonie verlaagt kan worden naar 9,95 totdat de overstap technisch is opgelost.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

En wat zijn de verschillen in variabele kosten? Als je veel belt heeft dat meer effect op je rekening dan het verschil in abonnement. En is gewoon opzeggen van je huidige abonnement en daarna opnieuw aanvragen niet een mogelijkheid? Want opzeggingen, daar weet UPC alles van en nieuwe klanten, die kan UPC wel gebruiken.

Gast

Bedenk je nog eens voor je overstapt naar voip (oftewel digitale telefonie)
Volgens een bericht in de telegraaf (dd 4-2-2005) is het makkelijk af te luisteren.

Gast

Hieronder het bericht wat op 4-2-2005 in de Telegraaf stond.
Internet bellen is het zelfde als VoIP oftewel digitale telefoon.
Geeft een lekker gevoel dat UPC je hier mee wil opzadelen.

Afluisteren bij internetbellen

GAITHERSBURG, vrijdag
Telefoneren via het internet is gevaarlijker dan via gewone telefoonlijnen. Telefoontjes kunnen makkelijker worden afgeluisterd en gesprekken kunnen ineens wegvallen. Organisaties die het zogeheten Voice over Internet Protocol (VoIP) willen introduceren, moeten zeer voorzichtig zijn.
Dat zegt het Amerikaanse overheidsbureau National Institute of Standards and Technology (NIST) in een rapport. Volgens het NIST zijn de gevaren van VoIP, dat ook in ons land steeds populairder wordt, groter dan bij de traditionele telefoonsystemen omdat het dataverkeer gekoppeld is aan het internet. Ook hebben conventionele afweermiddelen, zoals firewalls, weinig zin bij VoIP, omdat daardoor de verbinding vertraging oploopt of wegvalt. Het NIST raadt dan ook aan om aparte netwerken te gebruiken voor internet en VoIP.

Het bellen over internet is een snelgroeiende markt. Dit komt omdat VoIP veel goedkoper is dan gewone telefonie en gebruikmaakt van bestaande netwerken. In de Verenigde Staten investeerde het bedrijfsleven in het afgelopen jaar $2,3 miljard in de aanleg van VoIP-systemen. Op de consumentenmarkt groeit VoIP eveneens snel.

Gast

Met veel plezier heb ik uitgekeken naar het moment waarop UPC digitaal beschikbaar was in het oosten des lands. Afgelopen zaterdag ff langs de UPC winkel en waar ik te horen kreeg ik dat ik 50 euro moest betalen alvrens digitale telefonie te kunnen krijgen. De actie geldt namelijk alleen maar voor mensen die nog geen UPC telefonie gebruiken. Ahum, fijn om zo naar 6 jaar trouw lid te zijn ff te worden gediscrimineerd.

mack

Ongelezen bericht door mack »

TIP: Bij een verhuizing van UPC telefonie wordt vanaf heden ALTIJD op het nieuwe adres VOIP geïnstaleerd. Als dit tenminste beschikbaar is bij jou in de regio.

Gast

Ik zit nu al een week zonder telefoon van UPC. Verhuizen blijkt nog al moeilijk te regelen daar. Gister is er een monteur geweest die wat aan de muur heeft gemonteerd maar pas 4 maart de installatie kan afronden.Ondertussen zit je met je rug tegen de muur. Customer service bellen haalt niks uit, de instelling is niet bepaald klantvriendelijk.
Nu dacht ik ook dat de monteur gister iets verkeerds aan de muur heeft gemonteerd. Hij heeft nl. VOIP geprobeerd te installeren terwijl wij geen digitale telefonie afnemen.
Hoe weet jij dat ze standaard VOIP installeren na een verhuizing. Zou je daar niet eerst bericht van ontvangen

Gesloten