LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstapproblemen bij Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
hansrijswijk

Overstapproblemen bij Vodafone

Ongelezen bericht door hansrijswijk »

Begin juni heb ik bij Simpel.nl het verzoek ingediend te willen switchen van provider met nummerbehoud. Mijn provider was Vodafone. Ik leefde in de veronderstelling dat mijn abonnement afliep per 9 sept. 2017.
Rond 10 juli kreeg ik een email van Vodafone (zie bijlage) dat alles oke was en ging ik ca 10 augustus over naar Simpel.nl

Tot mijn grote schrik werd er in augustus 245,12 euro van mijn rekening gehaald.
Bij telefonische navraag bleken dat kosten te zijn voor de misgelopen inkomsten van Vodafone tot 9 september 2018 (?)
Noch de nieuwe provider (simpel.nl) noch Vodafone heeft mij er op gewezen dat het contract niet stopte op 9 september 2017.
Duidelijk zal zijn dat als ik mij gerealiseerd had nog 245,- euro aan Vodafone verschuldigd te zijn, ik niet van provider veranderd was.
Mijn belhistorie en -abonnement bij Vodafone was absoluut minimaal: 11.50 abonnement per maand en gem 9,- euro bellen per maand.

In de brief van Vodafone wordt gesproken van ' tot die tijd betaal je de gespreks- en abonnementskosten'
Ook het feit dat er sprake is van nummerbehoud heeft mij doen veronderstellen dat alles "gewoon" gewijzigd kon worden.

Navraag bij Simpel.nl leverde op dat Vodafone de enige provider is die nooit iets aangeeft over het einde van een contract.

De medewerkers van Vodafone horen mij aan, vinden het vervelend en verwijzen naar mijn contract.

Kortom, verwarring en onduidelijkheid m.n. door de (bijgevoegde) brief van Vodafone (zie bijlage).
Vervelende bijkomstigheid is dat de incassodreiging blijft met alle extra kosten van dien.

Vraag: is deze problematiek bekend bij RADAR? En wat kan ik er doen?

Dirkie

Re: Overstapproblemen bij Vodafone

Ongelezen bericht door Dirkie »

hansrijswijk schreef:Begin juni heb ik bij Simpel.nl het verzoek ingediend te willen switchen van provider met nummerbehoud. Mijn provider was Vodafone. Ik leefde in de veronderstelling dat mijn abonnement afliep per 9 sept. 2017.
Rond 10 juli kreeg ik een email van Vodafone (zie bijlage) dat alles oke was en ging ik ca 10 augustus over naar Simpel.nl
U leefde in de veronderstelling maar U heeft het niet gecontroleerd. En tegenwoordig zijn de providers heel makkelijk. U mag overstappen wanneer U dat wil. U betaald alleen de kosten tot aan einde looptijd dan in 1 keer in plaats van per maand. Mooi toch. Via MyVodafone had U namelijk zelf snel kunnen zien wanneer Uw abonnement verloopt. Ook 1 belletje naar de Klantenservice was voldoende geweest. Kortom eigenlijk is er dus geen probleem.

Petro_nella

Ongelezen bericht door Petro_nella »

Ik wil ook even reageren op de handelswijze bij vodafoon als je opzegd.
Ik heb telefonisch het jarenlange contract dat zo weinig gebruikt werd opgezegd op 18 april 2017. ( niemand heeft benadrukt dat ik dit schriftelijk moest doen)
In de maand september zie ik dat vodafoon de bedragen blijft innen. heb dus 2maanden kunnen terugboeken.
Krijg in okt 2017 een aanmaning van 14.85 euro van 2 maanden abonnement ik bel , de telefoniste zegt te zien dat ik op 18 april heb opgezegd en verbind mij door met de afdeling betalingen, volgens haar is het erg druk en zij zal mij hierover terugbellen (dus niet).
er volgt een volgende brief met hetzelfde bedrag . Ik weer bellen die jonge man ziet geen opzegging mijnerzijds. Heb intussen aangetekend geschreven en wacht op een reactie
Mijn vraag:? Als ik toch niet heb opgezegd op 18 april 2017 hoezo wordt de vordering van vodafoon dan niet hoger????

Icasheb

Ongelezen bericht door Icasheb »

Het blijft uw eigen verantwoordelijkheid wanneer uw vodafone contract afloopt. Nu is het inderdaad zo dat vodafone als enige aangeeft dat iedereen ten alle tijden kan overstappen, maar dat er dan wel de afkoopsom in rekening word gebracht. Dit betreft abonnementskosten zonder evt. kortingen die op het contract zitten. Dat Simpel niks wist, dat lijkt mij vrij duidelijk. Zij kunnen niet in uw gegevens bij vodafone kijken.

Bij elke andere provider had je een afwijzing gekregen van Simpel en dan had je het abonnement bij Simpel kunnen annuleren, tenzij het in een winkel was geweest, dan heb je geen bedenk termijn en dan loop je de kans dat je met twee abonnementen komt te zitten: https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... bestelling.

Ik neem aan dat het al is overgezet naar Simpel? Dan is er nog vrij weinig wat je kan. Behalve een betalingsregeling treffen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@icasheb. Je kunt overal opzeggen, maar dan moet je overal tot het eind van het contract in een keer betalen. Logisch, contract is vontract.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Icasheb schreef: Ik neem aan dat het al is overgezet naar Simpel?
Denk het wel TS heeft dit bericht in 4 oktober gepost en sinds 5 oktober niet meer online geweest. Petro_nella vond het alleen nodig dit topic te kapen en haar eigen verhaal te plaatsen die compleet niets te maken heeft met het oorspronkelijke topic.

@Petro_nella Een abonnement kun je nooit per direct beëindigen dus het is logische dat je nog een bepaalde periode moet betalen hierna. Als jij op 18 april hebt opgezegd eindigd het abonnement dus per 18 mei of per 1 juni (ligt beetje aan het contract). Daarom wordt je vordering ook niet hoger. Door het terugboeken heb je nu een schuld bij Vodafone en mogen zij je ingebreke stellen en loop je het risico op incassokosten van rond de € 40,00 extra.

Icasheb

Ongelezen bericht door Icasheb »

Lady1234 schreef:@icasheb. Je kunt overal opzeggen, maar dan moet je overal tot het eind van het contract in een keer betalen. Logisch, contract is vontract.
Klopt, alleen bij de meeste krijg je dan een afwijzing en dan kan je alsnog zelf beslissen om het af te kopen. Ik zie het regelmatig langskomen (werk zelf in een telefoon zaak). Alleen vodafone is degene die het altijd goed keurt en je automatisch een afkoopsom stuurt.
sylvesterb schreef:
Icasheb schreef: Ik neem aan dat het al is overgezet naar Simpel?
Denk het wel TS heeft dit bericht in 4 oktober gepost en sinds 5 oktober niet meer online geweest. Petro_nella vond het alleen nodig dit topic te kapen en haar eigen verhaal te plaatsen die compleet niets te maken heeft met het oorspronkelijke topic.

@Petro_nella Een abonnement kun je nooit per direct beëindigen dus het is logische dat je nog een bepaalde periode moet betalen hierna. Als jij op 18 april hebt opgezegd eindigd het abonnement dus per 18 mei of per 1 juni (ligt beetje aan het contract). Daarom wordt je vordering ook niet hoger. Door het terugboeken heb je nu een schuld bij Vodafone en mogen zij je ingebreke stellen en loop je het risico op incassokosten van rond de € 40,00 extra.
Ik zie het inderdaad. Voor petronella adviseer ik om het vooral niet terug te boeken, dit om meer problemen te voorkomen.

Gesloten