LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxidatie in Nokia E5 ??

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Den Andel

Oxidatie in Nokia E5 ??

Ongelezen bericht door Den Andel »

Wie kan mij helpen,....
Ik heb een NokiaE5 uit februari 2011.
De telefoon weigerde een maand geleden om op te laden. Hij is voor reparatie verstuurd en toen ik hem retour kreeg waren de volgende reparaties gedaan:

Bij de eerste reparatie is het volgende gebeurt :

- toestel heeft een elektronische herstelling gehad

- er was een probleem met het openen en sluiten van de flap, hier is een onderdeel vervangen

- er waren headset problemen ook hiervan is een onderdeel vervangen.

Echter, hij heeft het een dag gedaan, toen was de batterij leeg en kon ik hem wederom niet opladen, nog steeds niet dus. :?
Goed, opnieuw opgestuurd en nu bleek tot mijn stomme verbazing :( het volgende:

Dit toestel is onhersteld retour gestuurd wegens oxydatie. De foto hiervan kan u vinden in de bijlagen.

Hoezo oxidatie ???, het toestel zit enkel in mijn tas, ik gebruik hem alleen onderweg en bijna nooit thuis.
Maar goed, Tele-2, de provider, blijft bij dit oordeel en weigert om mij tegemoet te komen.

Heb ik enige rechten of hoe zit dit ? Wie heeft hier ook ervaring mee ?

Greetz, Alice

Shine

Re: Oxidatie in Nokia E5 ??

Ongelezen bericht door Shine »

Grote onzin natuurlijk.
Ik weet dat er ooit eens een onderzoek is gedaan naar dit soort terugkoppelingen van bedrijven naar de consument. De telefoon werd door het testteam bewerkt (een of ander onderdeeltje werd dan verwijderd) en bij het bedrijf ingeleverd met de mededeling dat het 't niet meer deed.
De terugkoppeling luidde 9 van de 10x oxidatie/vocht. Waaruit vastgesteld kon worden dat dit een standaard antwoord was van het bedrijf. Om hiermee onder de garantie voorwaarden uit te komen.
Sterker nog, het testteam heeft zelfs de telefoons uit elkaar gehaald en aangetoond dat er totaal geen sprake was (en kon zijn) van oxidatie. Je kunt dat op een of andere manier als consument ook zien. Ik weet alleen niet meer hoe.
PS: Gezocht en gevonden:
" Elke mobiele telefoon is voorzien van een zogenaamde vochtdetector. Deze laat door middel van oxidatie/verkleuring zien, of het toestel in aanraking is geweest met (te veel) vocht. "
Kortom: dit soort terugkoppelingen zijn voorwensels oftewel de gemakkelijke weg kiezen vanuit de positie van de leverancier om onder garantie bepalingen uit te komen.
Verder is het natuurlijk vanuit uw positie te mal voor woorden dat er de 1ste keer totaal geen sprake was van oxidatie en amper enkele weken later ineens wel. Dat kan natuurlijk niet. Dan zou het de 1ste keer ook al zichtbaar geweest moeten zijn. Ik weet zeker dat indien u dit aanhangig maakt Tele2 aan het kortste eind zal gaan trekken.
Ik zou een onafhankelijk onderzoek laten plaatsvinden.

Ik weet niet meer welke consumenten uitzending dit heeft onderzocht (radar of Kassa o.i.d.) Misschien dat iemand anders het -nog- weet?

Lees artikel bij het zusje (KASSA) even door. Vooral de reactie van read. Hier kunt u vast iets mee!
http://kassa.vara.nl/discussies/discuss ... chtschade/

Den Andel

Hallo,

Inderdaad een hoop ellende en al 2 maanden niet kunnen bellen,...
Tja, ik had ook nog even met consuwijzer gebeld en zij raden aan om een klachtenbrief in te sturen naar Tele2. Deze kan dan evt. worden voorgelegd aan de geschillencommissie.
Maar daar zitten wel weer kosten aan verbonden en een en ander kan maanden duren,..zucht,..

Ik kan vandaag mijn toestel bij het postkantoor ophalen en ben benieuwd of hij stiekum toch wil opladen,..je weet het niet.
Maar dat oxidatieverhaal gaat er bij mij in ieder geval echt niet in, bull-****.
Vooral als je ook nog van Tele2 te horen krijgt dat je met een aanvullende verzekering wel recht zou hebben op een nieuw toestel, en ja, zo'n verzekering heb ik natuurlijk niet.

Ik ga het artikel even nalezen, bedankt voor het meedenken !

Den Andel

Dus,... gisteren mijn NokiaE5 retour gekregen,...
Dus,... oxidatie toch ??? :shock:
Nou, hij laad niet op met het stekkertje van de oplader maar wel met een kabeltje via de USB poort en dan op mijn laptop :D ?!
En ja, de batterij is vol en ik kan er alles gewoon mee doen !!
Dit is toch te onnozel voor woorden. :evil:
Je stuurt een toestel in omdat hij niet oplaadt, krijgt hem onhersteld retour omdat er oxidatie in zit, en vervolgens blijkt dat het gewoon aan het oplaadpunt zit, wat dus nog steeds niet gerepareerd is,.. :?
Snapt iemand dit nog ?

Maar goed, de klachtenbrief is onderweg en ik ben zeer benieuwd om ze nog met een oplossing komen.
Aangezien de reparatie in de eerste 6 maanden van de garantie was ligt de bewijslast bij de verkoper,...

Trouwens, beetje blond ook daar hoor bij Tele2. Verteld die dame aan de telefoon dat als je in het toestel praat er ook oxidatie op kan treden ?!. Op mijn vraag of ik het toestel dan in het vervolg op de speaker moet zetten en wat ik dan anders met een telefoon moet doen vroeg ze mij of ik haar wel serieus nam.
Tja, Tele2 ,...ik nam jullie wel serieus, jullie mij niet trouwens, maar ik jullie nu ook niet meer.

We zullen zien hoe dit afloopt. :D

LeoZ

Ongelezen bericht door LeoZ »

Dat volgens de "dame" van Tele2 er ook oxidatie in het toestel kan komen terwijl er in gesproken wordt... kan wel in theorie, door speeksel, máár daar moet het toestel tegen kunnen!

Ben bang dat ze bij Tele2 aan de drugs zijn.... :mrgreen:

Ouwe aap

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Tja, Tele2 ,...ik nam jullie wel serieus, jullie mij niet trouwens, maar ik jullie nu ook niet meer.
Mooi verwoord !

Gesloten