Heb je een abonnement voor 12 maanden afgesloten, krijg je een laatste factuur die qua abonnementstarief ten onrechte doorloopt tot na je abonnementsperiode. Word je wel op tijd afgesloten, maar krijg je op de factuur erna geen creditering.
Ga je de klantenservice bellen en geef je aan dat dit fout is, en je de incasso terug laat boeken dan zegt men dat dit kan. Krijg je een week later direct een aanmaningsachtige brief, dreigt men met 12,50 euro kosten op de volgende factuur, en staat er een deurwaarder genoemd die over de vordering zal gaan.
Het bankrekeningnummer blijkt echter van O2 te zijn, en als je na zoeken op internet het telefoonnummer van de deurwaarder hebt gevonden, blijkt die van niets te weten: de vordering is helemaal niet overgedragen, het is gewoon dreigen van o2!
Toch belachelijk dat men de administratie niet op orde heeft, op de laatste factuur het abonnementstarief door laat lopen tot aan de volgende factuurdatum, en dan gaat liegen ook! Overigens hebben 2 familieleden bij het opzeggen ook een te hoge afschrijving gehad, belden toen, zou op volgende factuur goedkomen. Niet dus, men moest weer bellen en weer werd dit beloofd. Trek je conclusie!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pas op bij O2 als je abonnement is gestopt!
Re: Pas op bij O2 als je abonnement is gestopt!
Tja, dat je op moet letten bij het opzeggen van het O2 abonnement is niet nieuw. Dit gezien de diverse reacties en voorbeelden.
Wel een aardige ter lering en vermaak:
Abonnement tijdig opgezegd en bevestigd door O2. (ruim vier maanden tevoren). Abonnementskosten voor de maand na opzegdatum werd gewoon afgeschreven. Kan gebeuren, er zou eeen creditnota volgen. Niet dus. Nogmaals brief verstuurd (eind mei 2003), nooit reactie op gehad. Voor volgende termijn (juli tot augustus) rekening ontvangen... Snel geld terug laten boeken door de bank. Volgende termijn werd afgeschreven. Toen, in overleg met de bank rekening laten blokkeren door de bank. O2 kan nu geen bedragen meer afschrijven. Let wel, dit is voor zover ik weet geen standaard procedure. Vervolgens aanmaning ontvangen over de abonnementsperiode waarover geen abonnement. Volgt u het nog??
Contact opgenomen met de afdeling incasso (bij klnatenervice kon men niet helpen). Tja, ik had gelijk maar ik moet een notaklacht indienen bij de klantenservice en dan werd ik verder geholpen.
O2, IK MOET HELEMAAL NIETS!!! IK WAS OP TIJD MET DE OPZEGGING!!! ZORG DAT JE DE BENDE OP ORDE BRENGT EN GEEF HET PERSONEEL DE JUISTE BEVOEGDHEDEN!!!!!!!!!!!!!!!!
Aanmanig is teruggestuurd ovv mijn ervaringen. Ik ben benieuwd.
Wel een aardige ter lering en vermaak:
Abonnement tijdig opgezegd en bevestigd door O2. (ruim vier maanden tevoren). Abonnementskosten voor de maand na opzegdatum werd gewoon afgeschreven. Kan gebeuren, er zou eeen creditnota volgen. Niet dus. Nogmaals brief verstuurd (eind mei 2003), nooit reactie op gehad. Voor volgende termijn (juli tot augustus) rekening ontvangen... Snel geld terug laten boeken door de bank. Volgende termijn werd afgeschreven. Toen, in overleg met de bank rekening laten blokkeren door de bank. O2 kan nu geen bedragen meer afschrijven. Let wel, dit is voor zover ik weet geen standaard procedure. Vervolgens aanmaning ontvangen over de abonnementsperiode waarover geen abonnement. Volgt u het nog??
Contact opgenomen met de afdeling incasso (bij klnatenervice kon men niet helpen). Tja, ik had gelijk maar ik moet een notaklacht indienen bij de klantenservice en dan werd ik verder geholpen.
O2, IK MOET HELEMAAL NIETS!!! IK WAS OP TIJD MET DE OPZEGGING!!! ZORG DAT JE DE BENDE OP ORDE BRENGT EN GEEF HET PERSONEEL DE JUISTE BEVOEGDHEDEN!!!!!!!!!!!!!!!!
Aanmanig is teruggestuurd ovv mijn ervaringen. Ik ben benieuwd.
Re: Pas op bij O2 als je abonnement is gestopt!
Het is heel normaal, als dat je bij Telfort 1 maand abonnemenst-kosten vooruit betaald.
Maximaal 2 maanden na het beëindigen van het contract, ontvang je een creditnota. Dit is de slotnota. En hier staat een creditbedrag op, die je na maximaal 4 weken, na het ontvangen van de nota op je rekening ontvangt.
Nog even geduld dus.
Anders kun je de klantenservice bellen op 0800 44 44 44 4
(optie 4 en optie .
Dan kun je vragen of de creditering al is aangevraagd, zoja? Dan kunnen ze daar ook kijken, op welke datum de creditering heeft plaats gevonden.
Succes.
Maximaal 2 maanden na het beëindigen van het contract, ontvang je een creditnota. Dit is de slotnota. En hier staat een creditbedrag op, die je na maximaal 4 weken, na het ontvangen van de nota op je rekening ontvangt.
Nog even geduld dus.
Anders kun je de klantenservice bellen op 0800 44 44 44 4
(optie 4 en optie .
Dan kun je vragen of de creditering al is aangevraagd, zoja? Dan kunnen ze daar ook kijken, op welke datum de creditering heeft plaats gevonden.
Succes.
Re: Pas op bij O2 als je abonnement is gestopt!
Beetje vaag dit allemaal maar ja, Als je nou te veel terug krijgt? Zou je dan ook klagen?
Re: Pas op bij O2 als je abonnement is gestopt!
Ons abonnement is beeindigd op 30 mei jl.
Nu na 3 maanden hebben we nog steeds het teveel betaalde abonnementsgeld niet terug. Verschillende malen gebeld, gemaild en gefaxt. Na de laatste mail van 2 september nog steeds geen reactie. Daarvoor steeds de belofte dat de eindnota onderweg was. Niet dus.
Waardeloos bedrijf. De procedure zoals hierboven beschreven wordt dus niet gevolgd.
Nu na 3 maanden hebben we nog steeds het teveel betaalde abonnementsgeld niet terug. Verschillende malen gebeld, gemaild en gefaxt. Na de laatste mail van 2 september nog steeds geen reactie. Daarvoor steeds de belofte dat de eindnota onderweg was. Niet dus.
Waardeloos bedrijf. De procedure zoals hierboven beschreven wordt dus niet gevolgd.
Re: Pas op bij O2 als je abonnement is gestopt!
- Ik heb 22 januari mijn abonnement bij O2 opgezegd en gevraagd om een schriftelijke bevestiging hiervan - niet gekregen
- Ik heb 10 februari nogmaals om een schriftelijke bevestiging - niet gekregen
- Ik heb 20 februari gevraagd om een schriftelijke bevestiging - niet gekregen.
- 22 februari werd mijn SIM geblokkeerd, dus kon ik niet meer bellen. Mooi dacht ik, dat is toch goed doorgekomen.
- begin maart werd nog een abonnement afgeschreven - kan gebeuren dacht ik, beetje flexibel mag wel
- begin april werd er geld afgeschreven. niet goed, dus gebeld. 45 minuten in de wacht. Daarna verbinding verbroken. Dag erna weer geprobeerd. 30 minuten in de wacht. Medewerker aan de lijn. Abonnement was niet goed afgesloten, zou hij goedmaken.
- begin mei, geld afgeschreven. Weer gebeld. Abonnement niet goed afgesloten, zou hij goed maken. Klnk bekend
- begin juni, geld afgeschreven. Weer gebeld. Abonnement wel afgesloten, maar betalingen niet, zou hij goedmaken. Bovendien geld terug laten storten.
- begin juli, geld afgeschreven, weer gebeld. Toen iemand die in 2 (twee !!) minuten terwijl ik aan de lijn zat, mijn lijn goed afsloot en daarna een notaklacht aanmaakte (was nog niet gebeurd) om mij mijn 100 euro terug te laten krijgen.
- begin augustus, GEEN geld afgeschreven (gelukkig!). Geen geld bijgeschreven. Gebeld status notaklcht. Was iets migegaan bij aanmeken notaklacht, zou gecorrigeerd worden.
- eind augustus. Gebeld status notaklacht. Was niet goed aangemaakt. Afgesloten en een nieuwe aangemaakt.
- begin september, geen geld bijgeschreven, geen notabrief ontvangen. Weer gebeld. Notabrief zou verstuurd zijn, geld over drie weken.
- een dag later: notabrief ontvangen!! 100 euro terug te ontvangen van O2
- midden oktober, geen geld ontvangen, gebeld. Systeem down, dus konden niets doen, kon het een dag later weer proberen
- een dag later. Klantonvriendelijke medewerkster beweerde dat het allemaal zeer ongebruikelijk was, Telfort systemen maakten geen fouten (systeem was wel down dag ervoor, dat terzijde). Die 3 weken was een richtlijn, als het er na 5 weken nog niet was, dan moest ik geduld hebben (IK BEN NU AL 9 MAANDEN BEZIG, IK HEB GEEN GEDULD MEER!). Zou zeker goedkomen, kon ik gewoon weer een nieuwe notaklacht aanmaken (AAARGHHH!!!!). Nou, dat wordt mijn derde dan, zei ik. Was allemaal hoogst ongebruikelijk volgens haar.
Bijkomend is dat ik ik maart - mei vaak 30-45 minuten in de wacht stond en in totaal 3 keer niet geholpen kon worden omdat het systeem gecrasht was.
Oftewel, nog steeds niet opgelost na 9 maanden. Ik ben het nu echt spuugzat en ga de volgende keer bellen (over 2 weken) het systeem aanvallen. Ik wil rente en genoegdoening en eerder ga ik niet stoppen met hun lastigvallen.
Vooral de laatste keer bellen met een medewerkster die doodleuk zegt dat ik een nieuwe notaklacht aan kan maken (en dat zegt alsof het een geweldige gunst is)... alsof ik daar nog vertrouwe in heb!!!
Ik heb geen woorden voor de waanzinnig slechte service van
- Ik heb 10 februari nogmaals om een schriftelijke bevestiging - niet gekregen
- Ik heb 20 februari gevraagd om een schriftelijke bevestiging - niet gekregen.
- 22 februari werd mijn SIM geblokkeerd, dus kon ik niet meer bellen. Mooi dacht ik, dat is toch goed doorgekomen.
- begin maart werd nog een abonnement afgeschreven - kan gebeuren dacht ik, beetje flexibel mag wel
- begin april werd er geld afgeschreven. niet goed, dus gebeld. 45 minuten in de wacht. Daarna verbinding verbroken. Dag erna weer geprobeerd. 30 minuten in de wacht. Medewerker aan de lijn. Abonnement was niet goed afgesloten, zou hij goedmaken.
- begin mei, geld afgeschreven. Weer gebeld. Abonnement niet goed afgesloten, zou hij goed maken. Klnk bekend
- begin juni, geld afgeschreven. Weer gebeld. Abonnement wel afgesloten, maar betalingen niet, zou hij goedmaken. Bovendien geld terug laten storten.
- begin juli, geld afgeschreven, weer gebeld. Toen iemand die in 2 (twee !!) minuten terwijl ik aan de lijn zat, mijn lijn goed afsloot en daarna een notaklacht aanmaakte (was nog niet gebeurd) om mij mijn 100 euro terug te laten krijgen.
- begin augustus, GEEN geld afgeschreven (gelukkig!). Geen geld bijgeschreven. Gebeld status notaklcht. Was iets migegaan bij aanmeken notaklacht, zou gecorrigeerd worden.
- eind augustus. Gebeld status notaklacht. Was niet goed aangemaakt. Afgesloten en een nieuwe aangemaakt.
- begin september, geen geld bijgeschreven, geen notabrief ontvangen. Weer gebeld. Notabrief zou verstuurd zijn, geld over drie weken.
- een dag later: notabrief ontvangen!! 100 euro terug te ontvangen van O2
- midden oktober, geen geld ontvangen, gebeld. Systeem down, dus konden niets doen, kon het een dag later weer proberen
- een dag later. Klantonvriendelijke medewerkster beweerde dat het allemaal zeer ongebruikelijk was, Telfort systemen maakten geen fouten (systeem was wel down dag ervoor, dat terzijde). Die 3 weken was een richtlijn, als het er na 5 weken nog niet was, dan moest ik geduld hebben (IK BEN NU AL 9 MAANDEN BEZIG, IK HEB GEEN GEDULD MEER!). Zou zeker goedkomen, kon ik gewoon weer een nieuwe notaklacht aanmaken (AAARGHHH!!!!). Nou, dat wordt mijn derde dan, zei ik. Was allemaal hoogst ongebruikelijk volgens haar.
Bijkomend is dat ik ik maart - mei vaak 30-45 minuten in de wacht stond en in totaal 3 keer niet geholpen kon worden omdat het systeem gecrasht was.
Oftewel, nog steeds niet opgelost na 9 maanden. Ik ben het nu echt spuugzat en ga de volgende keer bellen (over 2 weken) het systeem aanvallen. Ik wil rente en genoegdoening en eerder ga ik niet stoppen met hun lastigvallen.
Vooral de laatste keer bellen met een medewerkster die doodleuk zegt dat ik een nieuwe notaklacht aan kan maken (en dat zegt alsof het een geweldige gunst is)... alsof ik daar nog vertrouwe in heb!!!
Ik heb geen woorden voor de waanzinnig slechte service van