LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pas op met Samsung telefoons in buitenland, buitenlandse simkaart werkt niet
-
Pas op met Samsung telefoons in buitenland, buitenlandse simkaart werkt niet
Pas op met Samsung telefoons in buitenland, buitenlandse simkaart werkt niet
Ik heb een probleem. Ik heb een Samsung S9 DUOS simlockvrij gekocht in Nederland.
De Samsung producten hebben een regiolock, zodat ze niet grijs geexporteerd worden.
Deze lock zou moeten verdwijnen als je 10 minuten in Nederland hebt gebeld.
Maar dat werkt dus niet in de meeste gevallen!!!!!
Ik wilde een lokale simkaart uit Brazilie/Thailand/Mexico erin stoppen voor internet, maar dat kan niet.
Dan krijg je dus de melding dat je telefoon locked is.
Je kan dus geen lokale simkaarten gebruiken, ook al heb je de telefoon in NL gebruikt! Dat betekend flinke extra kosten als je buiten Europa een simkaart voor lokaal internet wil gebruiken (kan niet). Dus geen UBER, geen whatsapp als je ergens geen wifi hebt.
De oplossing, contact maken met servicecenter van Samsung via facebook.
Dan hebben ze alle gegevens nodig van het toestel en een aankoopbon die ik gelukkig digitaal had.
Daarna kan het 2 tot 4 weken duren voor je de unlock code krijgt.
Ik heb echter ook een galaxy S5 dual sim die ik 1 - 1,5 jaar geleden bij mediamarkt simlockvrij heb gekocht.
Ook die gegevens doorgegeven, maar ze kunnen/willen niet helpen.
Ik heb namelijk een aankoopbon nodig. En die ligt natuurlijk ergens in een doos in Nederland waar ik de komende maanden niet ben.
Nu weet ik dus ook waarom het destijds niet werkte toen ik er een Thaise simkaart in wilde stoppen.
Ik dacht dat het aan de simkaart lag en heb die weggegooid (20 euro foetsie).
Maar het was dus gewoon de fout van Samsung met hun simlockvrij toestellen die een regiolock hebben.
Ik moet nu dus nog een nieuwe telefoon kopen omdat Samsung verwijst naar procedures en een aankoopbon wil.
Kortom; Samsung is een %$#@$^& merk. Ze weten dat hun een probleem hebben veroorzaakt, maar bllijven hangen in procedures in plaats van service te verlenen en het op te lossen. Ik moet dus nog een extra telefoon kopen in het buitenland als ik al mijn telefoonnummers wil kunnen blijven gebruiken.
Bedankt Samsung!
Ik heb een probleem. Ik heb een Samsung S9 DUOS simlockvrij gekocht in Nederland.
De Samsung producten hebben een regiolock, zodat ze niet grijs geexporteerd worden.
Deze lock zou moeten verdwijnen als je 10 minuten in Nederland hebt gebeld.
Maar dat werkt dus niet in de meeste gevallen!!!!!
Ik wilde een lokale simkaart uit Brazilie/Thailand/Mexico erin stoppen voor internet, maar dat kan niet.
Dan krijg je dus de melding dat je telefoon locked is.
Je kan dus geen lokale simkaarten gebruiken, ook al heb je de telefoon in NL gebruikt! Dat betekend flinke extra kosten als je buiten Europa een simkaart voor lokaal internet wil gebruiken (kan niet). Dus geen UBER, geen whatsapp als je ergens geen wifi hebt.
De oplossing, contact maken met servicecenter van Samsung via facebook.
Dan hebben ze alle gegevens nodig van het toestel en een aankoopbon die ik gelukkig digitaal had.
Daarna kan het 2 tot 4 weken duren voor je de unlock code krijgt.
Ik heb echter ook een galaxy S5 dual sim die ik 1 - 1,5 jaar geleden bij mediamarkt simlockvrij heb gekocht.
Ook die gegevens doorgegeven, maar ze kunnen/willen niet helpen.
Ik heb namelijk een aankoopbon nodig. En die ligt natuurlijk ergens in een doos in Nederland waar ik de komende maanden niet ben.
Nu weet ik dus ook waarom het destijds niet werkte toen ik er een Thaise simkaart in wilde stoppen.
Ik dacht dat het aan de simkaart lag en heb die weggegooid (20 euro foetsie).
Maar het was dus gewoon de fout van Samsung met hun simlockvrij toestellen die een regiolock hebben.
Ik moet nu dus nog een nieuwe telefoon kopen omdat Samsung verwijst naar procedures en een aankoopbon wil.
Kortom; Samsung is een %$#@$^& merk. Ze weten dat hun een probleem hebben veroorzaakt, maar bllijven hangen in procedures in plaats van service te verlenen en het op te lossen. Ik moet dus nog een extra telefoon kopen in het buitenland als ik al mijn telefoonnummers wil kunnen blijven gebruiken.
Bedankt Samsung!
-
Re: Pas op met Samsung telefoons in buitenland, buitenlandse simkaart werkt niet
Volgens mij hebben alle grote merken een regiolock dus niet alleen Samsung
Re: Pas op met Samsung telefoons in buitenland, buitenlandse simkaart werkt niet
Wellicht verstandig om vooraf te informeren of uw telefoon in het buitenland met buitenlandse kaarten ook werkt.
-
Apple en Huawei hebben ook regiolock
Je zou de regiolock ook ter plekke kunnen laten verwijderen. Ga dan wel naar een betrouwbare zaak.
-
Ik heb bij de mediamarkt geïnformeerd of de telefoon ook werkt met buitenlandse simkaart (buiten Europa). Er zit ook een sticker op de doos dat het een Europese telefoon is. Men dient 10 minuten de telefoon in Nederland te gebruiken, dan vervalt de regiolock was het antwoord en informatie. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn, ik heb wel meer dan 2 uur van beide sims gebruik gemaakt. Dan kun je dus naar Samsung en vervolgens 4 weken wachten als je alle informatie hebt doorgegeven. Beetje lullig op je vakantie als je een lokale sim wil om internet op je mobiel te hebben. Dat is namelijk 1 voordeel van DUOS telefoon, twee simkaarten kunnen erin waarbij je 1 voor lokaal internet kunt gebruiken. Makkelijk met Uber, whatsapp, etcetra etcetra.
Nu dus een andere telefoon uit 2017 waarvan ik de bon niet bij me heb en ik pas over enkele maanden naar kan zoeken. Die telefoon kan ik niets mee in het buitenland. 200 euro (huidige prijs) weggegooid.
Je kan natuurlijk proberen te regiocode te laten hacken. Maar daarop kreeg van enkele bedrijven die de optie leveren dat dat zeer moeilijk is bij Dual sim telefoons en meestal mislukt... Ik zoek daar nog verder naar, maar het is minder makkelijk dan een mobiel met maar 1 simkaart.
Nu dus een andere telefoon uit 2017 waarvan ik de bon niet bij me heb en ik pas over enkele maanden naar kan zoeken. Die telefoon kan ik niets mee in het buitenland. 200 euro (huidige prijs) weggegooid.
Je kan natuurlijk proberen te regiocode te laten hacken. Maar daarop kreeg van enkele bedrijven die de optie leveren dat dat zeer moeilijk is bij Dual sim telefoons en meestal mislukt... Ik zoek daar nog verder naar, maar het is minder makkelijk dan een mobiel met maar 1 simkaart.
-
Heb je 10 minuten aaneengesloten gebeld?
U bent boos op Samsung.. maar MM heeft u verkeerd voorgelicht.
U zegt ook:
MM is degene geweest die uw probleem heeft veroorzaakt.
U zegt ook:
Hoezo heeft Samsung een probleem veroorzaakt?Kortom; Samsung is een %$#@$^& merk. Ze weten dat hun een probleem hebben veroorzaakt, maar bllijven hangen in procedures in plaats van service te verlenen en het op te lossen.
MM is degene geweest die uw probleem heeft veroorzaakt.
Ik ben wel benieuwd welke bedrijven dit hebben verteld. Onlangs ook bij een dual sim (S9) de regiolock laten verwijderen (in een niet-Europese land). Mijn ervaring is dat ze in het buitenland juist heel kundig zijn op dit gebied. Het was voor omgerekend €10,- binnen een half uur gepiept.Traveldutch schreef: ↑05 okt 2018 01:04(...) Je kan natuurlijk proberen te regiocode te laten hacken. Maar daarop kreeg van enkele bedrijven die de optie leveren dat dat zeer moeilijk is bij Dual sim telefoons en meestal mislukt... Ik zoek daar nog verder naar, maar het is minder makkelijk dan een mobiel met maar 1 simkaart.
-
Antwoorden:
1) Ik heb meer dan 10 minuten gebeld met beide telefoons en met een sim in beide slots, zoals beschreven in de flyer die Samsung bij de toestellen doet. De regiolock had dus op beide toestellen moeten zijn verdwenen. En zowel op de S9 als J5 verdween de regiolock niet.
2) Mediamarkt heeft niet verkeerd voorgelicht, die verwezen naar punt 1, dat je de telefoon even in NL moest gebruiken.
Dus Samsung heeft het probleem veroorzaakt doordat hun regiounlock niet goed werkt. Anders had je op het Samsung forum ook niet zoveel klachten daarover gelezen. Als je dan een telefoon van 1,5 jaar oud hebt en geen aankoopbon is je toestel waardeloos geworden. Terwijl ze natuurlijk makkelijk kunnen zien aan welk land het geleverd is door het serienummer. Het is onwil en het verschuilen achter procedures. In feite zeggen ze, we vertrouwen u niet. U kunt wel zeggen dat uw andere telefoon ook in Nederland heeft gekocht, maar wij geloven u niet.
Ik ben ook bij enkele shopjes binnengelopen, maar die ik tegenkwam hadden niet de mogelijkheid de regiolock eraf te halen van een samsung J5 Duos.
" Unfortunately, if your phone is a Dual-SIM device we cannot unlock it.
It is from our previous experience when we say that the vast majority of Dual-SIM devices that are locked usually return errors when the user attempts to unlock them.
There is a fair chance the codes our supplier will generate will not work on your device. This is mainly related to the fact that the phone actually has two IMEIs.
Please do not place an order on our website for a Dual-SIM device as we will not be able to refund your payment in the unfortunate case when the codes might not work. www.UnlockUnit.com "
1) Ik heb meer dan 10 minuten gebeld met beide telefoons en met een sim in beide slots, zoals beschreven in de flyer die Samsung bij de toestellen doet. De regiolock had dus op beide toestellen moeten zijn verdwenen. En zowel op de S9 als J5 verdween de regiolock niet.
2) Mediamarkt heeft niet verkeerd voorgelicht, die verwezen naar punt 1, dat je de telefoon even in NL moest gebruiken.
Dus Samsung heeft het probleem veroorzaakt doordat hun regiounlock niet goed werkt. Anders had je op het Samsung forum ook niet zoveel klachten daarover gelezen. Als je dan een telefoon van 1,5 jaar oud hebt en geen aankoopbon is je toestel waardeloos geworden. Terwijl ze natuurlijk makkelijk kunnen zien aan welk land het geleverd is door het serienummer. Het is onwil en het verschuilen achter procedures. In feite zeggen ze, we vertrouwen u niet. U kunt wel zeggen dat uw andere telefoon ook in Nederland heeft gekocht, maar wij geloven u niet.
Ik ben ook bij enkele shopjes binnengelopen, maar die ik tegenkwam hadden niet de mogelijkheid de regiolock eraf te halen van een samsung J5 Duos.
" Unfortunately, if your phone is a Dual-SIM device we cannot unlock it.
It is from our previous experience when we say that the vast majority of Dual-SIM devices that are locked usually return errors when the user attempts to unlock them.
There is a fair chance the codes our supplier will generate will not work on your device. This is mainly related to the fact that the phone actually has two IMEIs.
Please do not place an order on our website for a Dual-SIM device as we will not be able to refund your payment in the unfortunate case when the codes might not work. www.UnlockUnit.com "
-
en ja, ook aaneengesloten. wel meer dan een uur zelfs.